Orolig!
Jag brukar inte vara inne på denna sidan men hoppas att ni kan hjälpa mig lite och lugna mina nerver.
Det är nämligen så att jag har inte haft min mens sen jag slutade högskolan, det var i slutet på maj. Jag äter cerazette men har dock slarvat lite i perioder eftersom mitt minne är som en guldfisk och jag har väldigt svårt att komma ihåg dom men har skött dom nu senaste månaden. Är nu väldigt orolig över att jag är gravid. Har tagit ett test för ca en vecka sedan som visade negativt men min mens är fortfarande inte här och jag kan inte släppa det. Har alltid haft väldigt oregelbunden mens men har ändå aldrig missat nån månad tidigare.. Det ända som ändrat sig med mig som skulle kunna tyda på graviditet är att min mage är väldigt svullen (men det kan också bero på att jag har väldigt mycket problem med magen) och att jag helt plötsligt fått en massa finnar från ingenstans. Känner även smått illamående av och till men även detta kan bero på att jag har mycket problem med magen. Har haft "mensvärk" av och till senaste 2veckorna men det kommer aldrig nån mens och i vanliga fall får jag mensvärk på morgonen och mensen kommer bara några timmar senare. Någon som kan lugna ner mig och säga att det är ingenting eller bör jag köpa ett nytt test? Är det möjligt att jag är gravid även om testet visat negativt?
Visste inte vilken grupp jag skulle lägga detta i.. :/
När jag åt cerazette hade jag ingen mens alls.

fråga barnmorskan vad de anser.
Jag skulle råda dig att ta ett test till, då risken finns. Även fast du skulle sköta dina piller perfekt är det ändå inte 100% säkert. Mensen kan utebli helt av cerazette men om du vet med dig att du haft oskyddat sex, slarvat med dina piller och är orolig så ta ett till test. Följ instruktionerna riktigt noga och använd morgonurin. Det borde gå att få ett korrekt svar nu! Du kan också göra ett test hos vårdcentralen eller närmaste barnmorskemottagning! Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ta ett test till säger jag med, och kontakta barnmorskan :)
/Christine
Okej, tack för era svar! :) Får köpa ett till test så fort jag får pengar.