Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4052 ggr
Rutan_
1

Fula gravidkläder

Försöker hitta tunna gravidbyxor nu att ha på sommaren men det är ju inte klokt vad fult allt är. Antingen det eller så är det jeans och det är jag inte sugen på att gå omkring i när det är varmt. Leggings kan jag ha, men då kommer "problemet" med tröjorna… Allt är blommigt och tantigt, vad är det för fel på enfärgat? Får köpa icke gravidtröjor och det gör ju inget, men nu verkar modet med långa tröjor ha gått över så jag kan inte hitta några…

Det är typ dessa problem jag tampas med om dagarna nu ;)

Zizza
0

Jisses.. håller med dig till hundra, när de gäller att hitta fina gravida tröjor.. speciellt till ett bra pris. De jag väl funnit har gått på över 500:- .. de känns lite väl häftigt för något man bara har i nån månad. Iofs, kommer jag kunna använda de nästa grav. också men.. ändå. Inte så himla kul.

Linnen som jag har hittat har endast varit i blått, beige och svart… skit kul… varför hittar man inte ens somriga färger?

Mvh. Sanne & Djuren

[Zorita]
3

Det enda jag har är ett linne och en tshirt från hm och några yogabyxor. Sen funkar kjolar med löst resår också. Jag håller med, det verkar som om man förväntas bli tant innan man blir mamma ;)

[Jawa´s]
0

Jag var på jakt idag efter shorts/tunna byxor men de enda jag hittade på hm var ett par beiga som såg väldigt tråkiga ut så jag kom hem tomhänt. Jeansshortsen fanns bara kvar i de två största storlekarna och jag har liksom 34/36…precis som resten av alla gravida tydligen för jag hittar aldrig nåt i min storlek…
Helt omöjligt att hitta både snygga och bekväma gravidkläder! Sen ska de ju helst va skonsamma mot plånboken också.

Frida
0

Tycker att det finns långa linnen och tunikor kvar lite varstans i butikerna. Sprang förbi en Gina tricot i Varberg som hade en massa fina långa enfärgade linnen som var lite vidare nertill. Hann inte kolla in dem så mycket mer men tänkte kolla här i stan någon dag om de har dem här med.

Turligt nog för mig så har min mor och syster fullkomligt kastat "gamla" oversizekläder på mig så jag har inte behövt köpa något nytt alls utom några byxor och två klänningar. Men det börjar bli jobbigt att välja kläder för sommarvärmen ändå. Hittade ett par bra gravidtajts på Gekås för några månader sedan som jag använt flitigt men de lyckades jag ha sönder i helgen.

Har hört att HM ska ha gravidkläder (enda butiken i Göteborg som inte är en specialbutik för blivande mammor som har gravidkläder) men inte kollat själv eftersom jag inte handlar i deras butiker.

Är det förresten någon mer än jag som tycker att storlekarna är lite mysko på gravidkläder? Fick gå ner i tre storlekar när jag köpte mina gravidjeans och trots att jag nu ökat en del i omfång över lår och stuss så är byxorna fortfarande lite för stora.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Tess86]
0

Jag letade kortbyxor och shorts till sommaren, för jag vill inte bara ha klänningar eller kjolar, men det slutade med att jag gick till sport- och träningskläderavdelningen och köpte ett par kortbyxor (som slutar under knäna) och ett par shorts med vanlig resår i midjan. Jag får ha byxornas resår under magen men det är är ungefär på samma ställe där jag brukar ha mina byxor i alla fall. Jag tror att det är varmt med sån där "mammamudd" som går upp på magen under sommaren i alla fall. 

I en vanlig ställning med olika helfärgade linnen plockade jag ut tre linnen i min vanliga storlek, small, som var tillräckligt långa för att täcka magen. 

Jag är i v. 31 och har gått upp ca. 10 kilo och än så länge har jag inte köpt några mammakläder.

Zizza
0

#5 Somliga har tur :)

---------------------------------------------------------------------
Har bara 4st tröjor i min garderob som jag kan ha.. har inte gått upp mer än ca 5kg å är i vecka 22.
Så jag började rätt tidigt att köpa mammakläder, eftersom linnena blev så otroligt spända över magen :/ så nu måste jag ha de linnen där det finns veckad resår i sidan.. annars är det omöjligt och obehagligt för mig.

Mvh. Sanne & Djuren

[Zorita]
0

Jag förstår inte varför mammaskjortsen ska ha mudd över magen! Det blir ju jättevarmt. Svärmor köpte ett par såna men de går ju inte att ha för de är för varma…

[Tess86]
0

#6 Oj, du det är så spänt över magen trots att du bara gått upp 5 kilo. Besvärligt. Hoppas att du hittar några linnen som passar!

#7 Nej, jag tycker också att det är dumt. Man har ju shorts för att det är varmt ute, då vill man inte svettas om magen istället!

Niini
0

Jag köpte dessa: http://www.hm.com/se/product/11423?article=11423-B

Väldigt mjuka o sköna o svala! Resåren har jag nervikt o det funkar prima då de är så tunnt o mjukt material :)

Mabrotnosh
0

Jag har köpt två par långbyxor på hm med knyt i nederkant och knyter upp dem ovabför vaden och viker ner kanten. Materialet är svaltoch skönt. Stör mig inte alls på mudden vid magen utan tycker snarare att det är skönt. Men fryser alltid om frallorna. Tröjor är omöjligt att hitta, skulle vilja gå runt med Leggings och tunika men hittar inga långa tröjor att ha på mig. Så önskar att man kunde ha blivit gravid på vintern, men då hade man väl haft andra problem med svullna fötter och små skor.

Rutan_
0

Egentligen behöver jag inte använda gravidkläder men man vet ju inte hur länge det varar. Tycker att det känns onödigt att köpa vanliga byxor som jag kanske inte kan ha om en vecka.. Jag "måste" ha långbyxor för jag går med stödstrumpor hela dagarna oavsett väder. Jag vägrar gå i mjukisbyxor ute, finns inget värre ;) Leggings går som sagt men jag vill inte dra på mig vad för tröja som helst heller. Kräsen =P

Vad jag vet finns inga affärer inriktade på gravida här, fast jag har heller inte sökt aktivt. Det lär väl ändå vara svindyrt att handla i såna affärer.

Frida
0

Jag gjorde en fuling och gick in och testade gravidkläder i en sån där specialbutik och sedan beställde jag dem från internet istället. Fick bland annat mina jeans för halva priset på det sättet samtidigt som jag var helt säker på att storleken blev rätt från början.Oskyldig

Värdinna på Fantasy

Mabrotnosh
0

#12 smart gjort jag hade nog gjort samma sak.varför betala överpris liksom?

Rutan_
0

#12 Ja det var smart, hihi.

Memommy
0

Jag är glad att jag alltid klädde mig i oversize innan graviditeten och fortfarande kan ha mina favoritplagg, fast nu sitter de snart för tight! Har inte hittat mycket snygga gravidkläder alls :(

http://bebisimagen.blo.gg

rosablomma
0

Gina tricot har långa boxarlinnen som funkar suveränt!! Finns dessutom i många färger och man kan beställa på internet. Pris: 99kr HM har fått in fina klänningar, ser ut som Gina tricots boxarlinnen fast längre och i fina färger och tryck! Pris: 99kr http://m.hm.com/se/product/14484?article=14484-D#mediaType=STILL_LIFE_FRONT Samt så rekommenderar jag HM's harembyxor, mjuk modd i midja och super tunna och härliga. Dock i få färger. Generösa storlekar! Pris:199kr Och där slöa mobilen sig, så kan inte lägga upp länk till Gina tricot linnen och harembyxorna. :@

ChristineL
1

Det är rea på Nelly nu, passa på!

http://nelly.com/se/mammakl%C3%A4der/rea/#page=1&hits=144&sort=&imgs=4

Och vänta tills det är dags att hitta amningstoppar, jag har köpt sex stycken varav en är snygg och betydligt dyrare än jag vill erkänna ☺️ Då tycker jag gravidkläder var lätt att hitta.

Rutan_
0

Jag handlar aldrig över internet eftersom jag inte vet hur kläderna sitter. Orkar inte hålla på med att skicka tillbaka ;)

Måste man betala själv om man skickar tillbaka?

Frida
0

#19 Det beror på vad för villkor butiken har. Hos vissa får du betala frakten själv medan andra är mer måna om sina kunder och skickar med retursedel med gratis frakt redan från början.

Värdinna på Fantasy

Denna kommentar har tagits bort.