sover så dåligt
Är det fler än jag som sovit ur dåligt i vecka 35. Jag somnar men vaknar två timmar senare utan vad som synes någon anledning alls. Jag är inte kissnödig eller hungrig vilket brukar vara anledningen. Jag ligger bara vaken en kvart eller två och somnar sedan omoch får sova max två timmar till. Är det nu man ska sova dåligt? Men redan? Har ju hört talasom att man kan sova dåligt innan förlossningen. Mem jag har ju några veckor kvar om nu tillbaka flyttningen av bf stämmer förstås.
Jag sover riktigt dåligt om nätterna sedan ett par dagar tillbaka, dock är jag "bara" i vecka 32. För min del handlar det om att jag inte kan hitta någon sovposition som är tillräckligt bekväm för både magen, knäna och höften, så jag får byta stup i kvarten och vaknar då såklart. Nu är jag uppe för att ena höften ömmar såpass att jag inte kan sova, så får göra ett nytt försök om en stund..
Jag sov superdåligt flera veckor innan förlossningen! Kissnödig, ont, kunde inte ligga bekvämt, kände mig som en flodhäst, kunde inte somna om efter att jag vaknat osv…
/Christine
Att somna är ett rent helvete för mig just nu. Rls och överkänslig hud innebär att jag ligger och vrider mig lång tid innan jag kan sova. Sen måste jag gå på toa varje kvart eller så. Har jag väl somnat är det inga problem, jag brukar kunna somna om efter varje kisspaus. Men visst är det jobbigt. Ligger och drar mig nån timme extra på morgonen för att ta igen det.
Vad skönt att man inte är ensam om att sova dåligt. Gick och lade mig klockan tio igår, somnade tolv, vaknade klockan 2 av att det var varmt och hoppade in i duschen i hopp om att det skulle bli svalare. Men fick gå ner och sätta på tvn för jag var alldeles för pigg. Sambon kom ner runt 6 och frågade vad tusan jag höll på med. Gick och lade mig klockan 7 igen och somnade om och lyckades sova till klockan 11. Känner mig dock inte ett dugg utvilad.

Jag sov oxå riktigt dåligt i slutet gick på toa varannan timme o fick ont överallt

Är i v. 39 nu och sover otroligt dåligt. Vaknar ungefär varannan timme och behöver gå på toa. Att ta sig ur sängen ska vi bara inte prata om, det gäller att rulla sig ur den.
Sen när man väl har kommit in i sängen igen och lagt sig så är jag klarvaken och ligger ofta minst en kvart - halvtimme innan jag somnar igen.
Oftast får jag ta en liten tupplur på eftermiddagen eftersom jag är så trött då.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Har egentligen massor att göra. Borde dammsuga städa och rensa ogräs i trädgården. Men jag orkar verkligen inte. Tråkigt att nyss flyttat till hus och hela trädgården är eftersatt. Men vem orkar göra något när man aldrig får sova. Känner för att lägga mig ner och sova nu. Men tror jag dricker en kopp kaffe och stickar en stund. Känner igen det där med rullandet ur bingen…gör det redan nu så frågan är om jag kommer upp alls när jag befinner mig i vecka 39.
Jag sover redan dåligt.. är i v.27 på torsdag :/
Går upp å pinkar runt 3-4ggr om nätterna, sedan svårt att somna om. Drömmer säkert runt 7-8st olika drömmar varje natt.. vilket gör mig väldigt förvirrad. Sedan har jag mina hemska vätskefyllda fötter som värker, trots att jag använder stödstrumpor om dagarna och försöker ha fötterna högt.
Mvh. Sanne & Djuren
Förra graviditeten sov jag dåligt direkt från början, sov inte en hel natt en enda gång. Anledningarna var olika.
Den här gången har inte varit lika jobbig (än så länge) men sover inte bra nu heller. Jag måste sova några timmar på dagen också för att kunna fungera.
Jag har sovit hela jävla natten. Förlåt för svordomarna men det är helt otroligt. Bad skönt det var… men sju imorse hade jag ont i blåsan.
Jag tänkte faktiskt på den här tråden i morse för jag sov otroligt bra i natt! Hur skönt som helst! Inte hela natten, men jag somnade mycket fortare än vanligt vilket helt enkelt gjorde under för mitt humör!
Så skönt att vi båda fått sova bra och vad skönt för våra gubbar.
Ja haha även han fick sova ordentligt för en gångs skull. Hela sängen gungar varje gång jag vänder på mig, så han vaknar rätt ofta under natten. Men det är bra övning för vad som komma skall.
Förra graviditeten sov jag riktigt dåligt. Fick förlossningspsykos troligtvis utlöst av svåra sömnstörningar, jag sov inte alls tillslut. Den här graviditeten börjar skrä mmande likna min förra. Är bara i vecka 11, men sover mycket oregelbundet. Har fått utskrivet propavan, känns inte roligt att ta, men risken är stor att jag blir dålig igen om sömnen blir allt för lidande…
#14 Är också orolig för att det ska gå samma väg som sist, jag vågar inte sluta med mina antidepressiva. Jag behöver inte ta något för sömnen eftersom jag ändå lyckas sova på dagarna. Är ju sjukskriven så det fungerar, tack och lov (än så länge).