Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3377 ggr
Elin-a
0

Är det ÄL?

Jag tog ut min p-stav den 31:a maj för att dels har den inte funkat för mig - har haft blödningar mer än jag haft normala dagar. Sedan har jag och min pojkvän bestämt oss för att börja försöka skaffa bebis. Två dagar efter uttaget av pstaven fick jag mens som varade i 4 dagar. Jag har haft olika preventivmedel sedan jag var 14 och kan därför inte min menscykel alls. Nu har jag testat med ägglossningstester för att få koll på min cykel och redan 7 dagar efter mensens första dag fick jag stegring, riktigt starka streck, i två dagar. Har även symtom på att det skulle stämma att det var ÄL. Kan det va möjligt att ha ägglossning så snart efter? :)

ChristineL
0

Det låter som en väldigt kort cykel du har då, men kroppen blir gärna lite hejsan hoppsan efter att man använt hormonpreparat och fick du stegring på äl-testerna så var det nog så, däremot ska du inte räkna med att det blir regelbundet på en gång utan det kanske tar nån månad innan du har ÄL nästa gång.

Ria74
0

Min cykel är inte heller riktigt jämn. Jag har inte gått på några hormonpreparat, men hade ändå ägglossning ca 7-8 dagar efter senaste mensen när jag testade med ägglossningstest.

Det tog ett tag för mig att bli med barn eftersom jag inte skänkte en tanke på att jag kunde ha ägglossning så snart efter mens. Inte förrän jag började kolla med testen så tog de sig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Elin-a
0

Ja jag kände väl att det verkade lite väl tätt inpå. Men kroppen behöver väl tid att återställa sig och hitta balansen igen, antar jag. Så tror inte nästa månad kommer vara likadan. Jag och pojkvännen kör på och hoppas väl på det bästa men är inställda på att det kan ta tid innan det faktiskt händer något. Oavsett så är det Skönt att vara utan låtsashormoner för ett tag och lära känna sin kropp lite mera :). Efter alla år med krångel känner jag mig inte längre som en försökskanin som genomgår experiment hehe!

Mabrotnosh
0

Jag tog ut min pstav 13 okt fick mens 4 dgar efter 22 november plussade jag.

Tina-A
0

Eftersom du fått stegring, och positivt?, så lär det vara ÄL. Att cykeln blev lite kort och lite knasig beror nog på dina tidigare p-medel :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Elin-a
0

#5 Ja det borde väl vara något sånt :). Får se nästa månad om det blir likadant eller om det inte blir något alls ;). Just nu känner jag mig lite skengravid, haha.

Elin-a
0

Uppdatering: ingen mens har dykt upp, och om jag skulle haft regelbunden menscykel skulle jag alltså vara på bim+12 idag, men jag testade negativt för en vecka sedan och beslutat mig för att inte testa förrän flytten som är om två veckor. Min sambo påpekar hela tiden att jag har gravidsymptom för han kan knappt röra vid mina bröst för de gör sjukt ont, jag har blivit åksjuk och illamående så fort jag åker bil, jag äter mer än vanligt, är extra sötsugen, allt luktar konstigt och äckligt osv. Jag har bett honom sluta leta symtom men han är ju lika exhalterad som jag så det är väl svårt att låta bli.. :). Nu har jag gjort äl-tester igen och min ÄL ska vara nu i dagarna om min menscykel är regelbunden och testerna visade stegring igen precis som förra månaden. Hur ska jag tolka detta? Blir tokig!

ChristineL
0

Ja, det där med att leta symptom ska man ju inte göra! 

Ta ett gravtest efter flytten, och ta det lugnt med äl-testerna, jag skulle inte förlita mig alltför mycket på dom, utan lita mer på vad kroppen säger.

Mabrotnosh
0

Tror man tillräckligt att man är med barn kan vi alla blir griniga och sugna på murbruk.

Elin-a
0

#9 haha va?

Mabrotnosh
0

Med andra ord. Vill vi något tillräckligt eller tror på något tillräckligt kan man leta efter tecken och må på ett visst sätt även fast det är helt normalt. Jag hade inga andra tecken på min graviditet än ömma bröst men det har jag varje gång vid mens.

Elin-a
0

Jaha du menar så. Jo det kan mycket väl vara så. Förhoppningsvis blir man mer avslappnad och tänker mindre på det nu när det är semester och flytten är klar :). Så det är väl bara att vänta och se.