svimning/yrsel!!!
Nu känns det som om jag börjar spamma detta forum. Men ska inte starta fler trådar på ett tag nu. Idag skulle jag värma mat och stod vid mikron och väntade. Helt plötsligt från ingenstans så blev jag extremt snurrig i skallen. Hela köket gick runt och jag famlade efter stolen för att sätta mig ner men lyckades inte få tag på den.Var tvungen att sätta mig ner på golvet och blunda och andas lugnt för att det skulle gå över. Efter det har jag känt mig konstig i skallen. Liksom full på något sätt. Befinner mig i vecka 34 nu är det någon som upplevt samma sak? Blodtrycket har legt på runt 110/60 hos besöken vid bm men har tid på tisdag igen. Kan drt har blivit högre eller hade jag ett blodtrycksfall?
Så där hade jag några gånger i början, runt vecka 10-12, och jag hade inget fel på mitt blodtryck. Det är ju relativt vanligt att få blodtrycksfall under graviditeten och det du beskriver låter i mina öron inte direkt som att det skulle vara något annat än just ett blodtrycksfall. Men visst är det läskigt när det händer 😮
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Har inte haft det under graviditeten bara förräns nu i vecka 34. Därför blir man orolig.
Jag har fått sånt lite till och från. Jag tänkte att det var blodtrycket och ingenting att oroa sig för, men jag skulle nog kollat upp det om det höll i sig länge eller hände ofta.

Det låter som blodtrycksfall. Inget farligt men obehagligt som tusan. Ditt blodtryck e ju inte så högt så det e nog därför
Jag lider av blodtrycksfall väldigt ofta och det är exakt så som du beskriver sen efter blir i allafall jag väldigt trött och varm. Är i vecka 17 nu men haft det sedan v 8
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag fick rådet av BM att ta dextrosol /druvsocker när det händer och det hjälper!

# 6 men om det hjälper med druvsocker så låter det mer som blodsockerfall. Kanske borde kolla upp ditt blodsocker så du inte har för lågt.
Ne vi kollade upp det och det såg Bra ut :-) så det är blodtrycksfall.