Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6915 ggr
Zizza
2013-07-04 14:01
0

Fått dubbelhaka..

Hejsan..
"Tackvare" min graviditet har jag fått dubbelhaka, hade ingen innan jag blev gravid.

Är det pga att mer vätska samlas i kroppen?

Har även gått upp lite för mycket i vikt, vägde 67kg på invägningen och nu väger jag 78kg. Är i vecka 26.

Har svårt att stå emot sötsaker, mycket har med min ryggskada att göra.. orkar knappt upp ur soffan/sängen om dagarna när jag är ledig. Eftersom smärtan påminner mig allt för ofta. Kan inte ens sitta för länge utan måste vara i liggande läge för att kunna få smärtan att släppa.

Därmed blir de lätt att man stoppar i sig massa onyttigt framför tvn.
Försöker emellan åt byta ut de mot lite nyttigare sötsaker så som vattenmelon.. men i slutändan så har jag en chokladkaka i handen.

Har gått hos sjukgymnast där jag fick 3 övningar att göra varje dag + att hon rekommenderade att jag skulle fixa bättre sulor i skorna jag har. Men det hjälper ju inte om man går hemma/inomhus.

Men kan röra mig en aning bättre utomhus, men gör fortfarande ont om jag går längre sträckor.. kan gå runt 10-15min innan det börjar göra ont.

Mvh. Sanne & Djuren

Mabrotnosh
2013-07-04 16:49
0

Oj grattis eller vad säger man? Du är inte ensam. Fixa till vikten sen och fortsätt försök vara nyttig så löser det sig. Har själv gått upp 40 kg och höll på att slå huvudet i väggen idag när jag vägde mig. Men kan inte gör så mycket än att rycka på axlarna och ta nya tag. Kämpa för att få bort kilona kan jag göra sen.

Zizza
2013-07-04 17:05
0

Jo absolut tänker jag det :) de var inte det jag gruva mig för egentligen.. utan just om dubbelhakan försvinner när barnet kommer och vätskan far ur kroppen, eller om de har med själva viktuppgången att göra.. och inte vätskan jag har samlat på mig :)

Mvh. Sanne & Djuren

Mabrotnosh
2013-07-04 17:14
0

Det är så olika från person till person tror jag.

JossanH
2013-07-04 18:00
0

#1 nämen då slog du ju tom mina 30 kg som jag gick upp ;) Jag hatade min feta gravidkropp men den har återställt sig väldigt bra det här året. Dubbelhakan ger nog med sig när all vätska och allt försvinner.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mabrotnosh
2013-07-04 19:59
0

#4 ja men se där då var man ju inte heöt ensam om att väga bly och förvandlas till flodhäst. Älskar den inte heller, kroppeb alltså men förösker övertala mig själv att den inte kommer se ut så här förevigt.

JossanH
2013-07-04 20:17
0

#5 nej jisses, kände mig som att jag var den enda som gick upp så mycket. Kan dock ha kul åt det idag :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mabrotnosh
2013-07-04 20:53
0

Har till och med fått smeknamn…barbamama.hur roligt är det?

Frida
2013-07-04 21:26
0

Passerade 80 kg igår så nu i vecka 25 har jag hittills lagt på mig 14 kg under graviditeten. Både mor och mormor gick upp 20-22 kg under sina graviditeter men fortsätter det så här lär jag överträffa dem båda. Dubbelhakan var dock det första som dök upp redan för nästan två månader sedan och är det jag stör mig mest på. Resten går ju liksom att dölja med rätt kläder men det är svårare med hals och ansikte, speciellt om man som jag har kort hår.

#7 Det var ju kanske inte det roligaste att bli kallad. Folk tänker nog inte riktigt på hur ont sådana "simpla" saker kan göra, särskilt när man är gravid.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Mabrotnosh
2013-07-05 00:26
0

#8 ännu en anledning till att vilja vara höggravid under vintern dubbelhakan kan döljas med halsduk när man är ute iallafall.

JossanH
2013-07-05 00:41
0

Alla som såg mig på slutet frågade om jag verkligen var helt säker på att det inte var 2 där inne.. Barbamamma ;) ibland pratar folk utan att tänka! Inte nog med att man själv har viktnoja, så ska alla hjälpa till att påpeka hur gigantisk man är.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mabrotnosh
2013-07-05 01:23
0

Precis vad jag själv får höra, är du säker på att de inte missat en? Är du säker på att det bara är en? Brukar bara svara att jag tror det är 8 stycken. Jävla tjat om hur stor man är jämt, tur man klämmer ur sig ungen snart så man slipper lyssna på det.

Zizza
2013-07-05 11:05
0

**Herregud…
**Ställde mig på vågen igår kväll.. dock direkt efter jag tryckt i mig mat då.. Men jag hamnade på 84kg.. väger alltså 1kg under min man.. Herregud!

Var verkligen inte så kul att se det, så jag hoppas de har att göra med att jag hade ny ätit + stått upp hela dagen på jobbet så att jag svullnat mer än vanligt.. som påverkade vikten så mycket..

För annars har jag gått upp från 78kg till 84kg på mindre än 2 veckor…

Mvh. Sanne & Djuren

JossanH
2013-07-05 11:44
3

#12 jag väger i vanliga fall 8-10 kg mer än min sambo som bara väger runt 65-67 kg.. Som mest under graviditeten vägde jag 40kg mer än honom! Hade kunnat döda honom i sömnen om jag rullat över honom ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zizza
2013-07-05 13:04
3

#13 Jag vägde 68kg innan graviditeten.. säger bara fy å skam.. för all vikt som lagt sig. Hoppas det mesta är vätska och att de försvinner efter 1-2månader när barnet kommit ut.

Tur att jag har världens finaste man i mitt liv :) han säger att jag är vacker trots min stora viktuppgång. Då börjar jag kalla mig "ploffsig" eftersom mitt ansikte ser ut som en fotboll… tack vare den där jäkla dubbelhakan.. då säger han "Då är du min ploffsiga älskling" ;) haha… han är verkligen mitt ljus under denna graviditet. :)

Mvh. Sanne & Djuren