Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3644 ggr
pernillaa
2013-07-03 14:24
0

När?

Hej

Jag undrar lite angående det här med hcg-produktion och grav-test.
Jag vet att kroppen börjar producera hcg först när ägget har fäst och att ägget fäster ca 7-10 dagar efter befruktningen.
Men hur tidigt efter att ägget har fäst är hcg-nivån hög nog att ge ett plus?

Jag och sambon hade samlag den 23e och kondomen sprack. Dock upptäckte vi det innan utlösningen men det finns ju alltid en risk med försatsen.
När jag ska ha mens, det vet jag inte. Jag har haft p-ring som jag slutade med i början av året eftersom den tog död på min lust och mensen gör precis som den vill sen dess.
Jag gjorde ett test igår som var negativt och då hade det gått 9 dagar sen samlaget.
Idag hade jag en liten blödning, men det var inte alls som det brukar vara när jag ska få mens.
Det här var som små röda strängar i flytningarna.
Mina andra 2 graviditeter har det börjat med en liten blödning.
Så misstankarna finns ju.

Jag har stickor hemma så jag kan kolla, men undrar ifall det är någon mening med att kolla ikväll om nu den här blödningen idag var ägget som fäste?!

Ha en bra dag! // Pernilla

Mabrotnosh
2013-07-03 14:29
0

Vänta tre-fyra dagar och testa med morgon urin igen.

pernillaa
2013-07-03 14:35
0

Tack. =)

Mabrotnosh
2013-07-03 14:39
0

Kan dock ingenting om ägglossning och hejsan hoppsan. Men jag skulle iallafall vänta. Har inte mensen kommit igång på riktigt under de dagarna så bara testa.

Tina-A
2013-07-03 14:42
0

Den här lilla nidblödningen man får brukar vara när ägget fäster, och sen tar det någon eller några dagar för hcgt att komma upp ordentligt. Så vänta i minst 2-3 dagar iaf, i helgen någon gång!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

pernillaa
2013-07-03 14:44
0

Usch vad jag tycker sånt här är drygt, då man vill veta NU! Haha! XD

pernillaa
2013-07-03 14:49
0

Speciellt när man bara är hemma och har all tid i världen att tänka. Är föräldraledig.
Får försöka lägga band på mig. ;)

Men visst är det så att det finns inget "spökstreck"?!

Att man kan vara gravid utan något foster osv vet jag ju men man kan inte få ett plus utan hcg eller hur? Och man kan inte producera hcg av någon annan orsak än graviditet?
Så oavsett hur svagt strecket är så är det ett plus om det finns ett till streck?

pernillaa
2013-07-04 10:32
0

Fick min mens idag… 😕

Så inte den här gången tyvärr.
Vi hade bestämt att börja försöka i slutet av den här månaden så det var mer än välkommet trots att vi använde kondom.

Men snart är jag tillbaka här och ropar ut min lycka! 😉

Vi ses!