Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 6912 ggr
ChristineL
0

Badblöjor?

Jag har börjat kolla på badblöjor till Nova då hon börjar babysim i höst och vi ska på några drop-in-tillfällen i augusti. Jag har hittat två olika modeller och undrar vilken ni tror är bäst?

Den jag föll för först var denna, men jag tycker ändå den ser klumpig ut…
http://www.jollyroom.se/produkter/barnklader/badklader/badblojor/zunblock-babyswim-badbloja-star-cerise.html

Sen denna "trosmodellen" ser ju enklare ut, håller den verkligen tätt?
http://www.jollyroom.se/produkter/barnklader/badklader/badblojor/playshoes-blojbadbyxa-krabba.html

Tina-A
0

Båda ser faktiskt helt okej ut och det ser ut som att båda håller tätt :) Det är resåren i benen som är avgörande när det kommer till de mindre modellerna och det hade ju den där lilla, så det borde vara lugnt! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

villavägen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har använt dessa, engångsbadblöjor! Finns på ica

fridaas
0

#2 man får inte använda engångsbadblöjor på vissa badhus/bassänger. Här i Jönköping får man inte använda det i några av de bassänger jag besökt med dottern, men i Växjö gick det bra på ett ställe. Anledningen var att det blir något krångel med pumparna då engångsblöjorna släpper ut partiklar från själva blöjan, eller något sånt var det iaf.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ChristineL
0

#2 - Det känns inte som ett alternativ för oss, vill gärna minska på sopberget…

#3 - Oj, släpper ut partiklar? Det låter ju läskigt, kan inte vara bra för bebisen heller med sånna engångs då.

fridaas
0

#4 Jag vet inte om det är sant att de gör det, men det var va personalen på badhuset sa iaf. Och stämmer det så låter det inte speciellt bra för bebis heller.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Mabrotnosh
2

Partiklarna det pratas om som släpps ut är väl ungefär samma partiklar som släppts ut av kläder. Man får ju inte bada med byxor och tröja på. Är väl damm och ludd som fuckar upp reningen. Om man är rädd för partiklar så borde man nog inte släppa i sitt barn i poolen alls med tanke på klor och att folk faktiskt badar utan att ha duschat på bra länge eller spott eller diverse andra saker som kan dölja sig på vissa ställen på kroppen.

JossanH
0

När vi har varit i simhallen eller badat ute så har vi kört på ett par badbyxor som liknat den andra varianten. Köpte några på lindex som hade ställbara resårband i midja och ben så man verkligen kunde täta om det behövdes.

Sajtvärd på Iller.ifokus