Hur lång tid?
Hur lång tid tog det för er när ni bestämde er för att bli gravida tills ni blev det?
För oss tog det nog ca 5 månader varav 3 månader var med ägglossningstest om jag inte minns fel :)
http://gosmagen.wordpress.com

ca 6 mån
3 månader :)
Tog på första försöket :D
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
jag försökte inte äns men blev det ändå… åt p-piller till här om dagen troligtvis gravid igen
Det tog på första försöket för oss också
Innan hade jag p-ring.
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Ja skriv gärna vad ni hade för preventiv medel ni hade innan :)
Spännande att läsa alla inlägg :) Fort det gick för många! =)
Sambon hade kopparspiral innan, tog ut den och började försöka på direkten :)
http://gosmagen.wordpress.com
Som sagt gick det på första försöket och jag hade Cerazette (minipiller) innan : )
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Första försöket
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
När min P-stav hade gått ur datum så tog jag ut den och skulle börja äta P-piller så fort mensen kom….den kom aldrig! :S Det blev dock ett missfall och jag började äta mina P-piller.
6 månader senare bestämde vi oss för att jag skulle sluta med mina P-piller och 3 veckor senare var jag på smällen! :)
Så jag kommer i framtiden vara väldigt noga med mina P-medel då jag har väldigt lätt för att bli gravid!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Med första hade vi inte ens börjat försöka.
Med andra tog det 8 månader…..8 lååååååånga månader 
Amor vincit omnia
Ganska fort för alla iaf, men väntan är väl lång när man väntar på något gott =)
#13 Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge 
Amor vincit omnia

jag hade kopparspiral som åkte ut i April och i Maj prickade vi första försöket :) det känns bra eftersom vi planerat detta sen jag var gravid med lillan och hon är född 08…

Jag tog ut P-staven i början av januari eftersom jag och sambon hade bestämt oss för att börja försöka då. Nästan 7 månader senare tog det sig. Vi har tidigare blivit gravida trots att jag ätit P-piller, men att det tog sån här "lång" tid för oss nu beror förmodligen på att jag hade en väldigt stressig och oroande situation på jobbet under hela vårterminen.
Två månader. Tog ut p-staven sex månader tidigare på grund av strul med den så vi använde kondom sen.
vi hade precis inte planerat barn vi tänkte att det kommer när det kommer, blev gravid på våran bröllopsnatt :) En riktig kärlekspresent första bf enligt senaste mensens första dag var 24/12-2011 men på ultraljudet blev jag framflyttad så nu är bf 29/12-2011. ser framemot att träffa lillkillen om några månader :)
Med dottern gick det på första försöket, har inte haft preventivmedel annat än kondomer före ÄL och inte efter.
Nu, inför andra så är det inte lika lätt. Har i nästan ett år (10 månader) haft strul med cysta, så två gånger har jag varit säker på att vara gravid men inte varit det. Nu, i sep konstaterades det att cystan är borta Så nu är det fritt fram. Får se när/om det tar.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Första försöket :)
2 ½ år :)
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
ca 7 månader efter pillerstopp
Andra försöket =)
4 månader tog det efter att jag slutat med p-piller… och jag hade hört att de skulle ta uppemot 1år… Hmm
Hade gått på p-piller över 4år då :)
Mvh. Sanne & Djuren
mindre än en månad och tog sig på första försöket.
Hade varit piller fri från maj till augusti innan barn kom på tal pga konstig mens cykel.
Nästan 1½ år tog det för oss.
Första barnet: andra försöket.
Andra barnet: första försöket.
Första barnet: började i juni blev gravid i oktober = 4 månader (2 månader med ägglossning),efter att ha ätit P-piller i 8 år.
Andra barnet: Gravid TROTS hormonspiral. 🤔
Tredje barnet: Gravid direkt (inget hormonellt preventivmedel innan)
Alla lika välkomna, önskade, efterlängtade och helt underbara individer. 😍
Slutade med p-piller, tog direkt men slutade i MF.
Efter det tog den 1 år! Hade mkt oregelbunden mens första 6 månaderna efter p-pillerstoppet och missfallet. Sista månaden innan det tog så hade vi sex varannan dag och hade även ägglossningstest, då tog det, he he:)
Min blogg: SweGizmo.se
2 månader efter att jag slutat med pillrerna. Slutade dock i MA. Så denna gång får vi sem, just fått första normala mensen….
Kul att denna tråd kom upp igen :)
Hade ej avbrutet sex 1 gång och då blev vår dotter till!
Sajtvärd på Iller.ifokus
åt neovletta, slutade och efter 8 månader fick jag ett plus! :)
kan tillägga att jag rökte under den tiden dessutom… slutade dock 1½ vecka efter jag fått plusset : )
Oj, trodde jag hade svarat här, det tog ganska precis två år.
/Christine
Första gången direkt efter pillerstoppet.
Fösta tösen tog ett helt år innan det blev något. Skitjobbigt!!!!
De andra två tog sig på första försöket så det blev inget onödigt nuppande där inte…. ;-)
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Första gången tog det 1 månad slutade i missfall och sen tog det 10 månader