Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3958 ggr
skrollan
0

Hur lång tid?

Hur lång tid tog det för er när ni bestämde er för att bli gravida tills ni blev det?

Goseflir
0

För oss tog det nog ca 5 månader varav 3 månader var med ägglossningstest om jag inte minns fel :)

http://gosmagen.wordpress.com

smurfan-13
0

ca 6 mån

spiros
0

3 månader :)

Kickan90
0

Tog på första försöket :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

OolssonxD
0

jag försökte inte äns men blev det ändå… åt p-piller till här om dagen troligtvis gravid igen

Sussi89
0

Det tog på första försöket för oss också Skrattande Innan hade jag p-ring.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

skrollan
0

Ja skriv gärna vad ni hade för preventiv medel ni hade innan :)

Spännande att läsa alla inlägg :) Fort det gick för många! =)

Goseflir
0

Sambon hade kopparspiral innan, tog ut den och började försöka på direkten :)

http://gosmagen.wordpress.com

Kickan90
0

Som sagt gick det på första försöket och jag hade Cerazette (minipiller) innan : )

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Tina-A
0

Första försöket

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Anki-Egerbrandt
0

När min P-stav hade gått ur datum så tog jag ut den och skulle börja äta P-piller så fort mensen kom….den kom aldrig! :S Det blev dock ett missfall och jag började äta mina P-piller.

6 månader senare bestämde vi oss för att jag skulle sluta med mina P-piller och 3 veckor senare var jag på smällen! :)

Så jag kommer i framtiden vara väldigt noga med mina P-medel då jag har väldigt lätt för att bli gravid!

Veronica
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Med första hade vi inte ens börjat försöka.

Med andra tog det 8 månader…..8 lååååååånga månader Flört

Amor vincit omnia

skrollan
0

Ganska fort för alla iaf, men väntan är väl lång när man väntar på något gott =)

Veronica
0

#13 Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge Flört

Amor vincit omnia

skrollan
0

Flört

intresseradavmassor
0

jag hade kopparspiral som åkte ut i April och i Maj prickade vi första försöket :) det känns bra eftersom vi planerat detta sen jag var gravid med lillan och hon är född 08…

HannaEricson
0

Jag tog ut P-staven i början av januari eftersom jag och sambon hade bestämt oss för att börja försöka då. Nästan 7 månader senare tog det sig. Vi har tidigare blivit gravida trots att jag ätit P-piller, men att det tog sån här "lång" tid för oss nu beror förmodligen på att jag hade en väldigt stressig och oroande situation på jobbet under hela vårterminen.

[Theriss]
0

Två månader. Tog ut p-staven sex månader tidigare på grund av strul med den så vi använde kondom sen.

Tane
0

vi hade precis inte planerat barn vi tänkte att det kommer när det kommer, blev gravid på våran bröllopsnatt :) En riktig kärlekspresent första bf enligt senaste mensens första dag var 24/12-2011 men på ultraljudet blev jag framflyttad så nu är bf 29/12-2011. ser framemot att träffa lillkillen om några månader :)

Anterrabae
0

Med dottern gick det på första försöket, har inte haft preventivmedel annat än kondomer före ÄL och inte efter.

Nu, inför andra så är det inte lika lätt. Har i nästan ett år (10 månader) haft strul med cysta, så två gånger har jag varit säker på att vara gravid men inte varit det. Nu, i  sep konstaterades det att cystan är borta Så nu är det fritt fram. Får se när/om det tar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Velinga1984
0

Första försöket :)

Wisby9211
0

2 ½ år :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Niini
0

ca 7 månader efter pillerstopp

[Zorita]
0

Andra försöket =)

Zizza
0

4 månader tog det efter att jag slutat med p-piller… och jag hade hört att de skulle ta uppemot 1år… Hmm

Hade gått på p-piller över 4år då :)

Mvh. Sanne & Djuren

noir
0

mindre än en månad och tog sig på första försöket.
Hade varit piller fri från maj till augusti innan barn kom på tal pga konstig mens cykel.

Zvintos
0

Nästan 1½ år tog det för oss.

Rutan_
0

Första barnet: andra försöket.
Andra barnet: första försöket.

Tusen
0

Första barnet: började i juni blev gravid i oktober = 4 månader (2 månader med ägglossning),efter att ha ätit P-piller i 8 år.

Andra barnet: Gravid TROTS hormonspiral. 🤔

Tredje barnet: Gravid direkt (inget hormonellt preventivmedel innan)

Alla lika välkomna, önskade, efterlängtade och helt underbara individer. 😍

SweGizmo
0

Slutade med p-piller, tog direkt men slutade i MF.

Efter det tog den 1 år! Hade mkt oregelbunden mens första 6 månaderna efter p-pillerstoppet och missfallet. Sista månaden innan det tog så hade vi sex varannan dag och hade även ägglossningstest, då tog det, he he:)

Min blogg: SweGizmo.se

[Thiah]
0

2 månader efter att jag slutat med pillrerna. Slutade dock i MA. Så denna gång får vi sem, just fått första normala mensen….

skrollan
0

Kul att denna tråd kom upp igen :)

JossanH
2

Hade ej avbrutet sex 1 gång och då blev vår dotter till!

Sajtvärd på Iller.ifokus

mnilep
0

åt neovletta, slutade och efter 8 månader fick jag ett plus! :)

kan tillägga att jag rökte under den tiden dessutom…  slutade dock 1½ vecka efter jag fått plusset : )

ChristineL
0

Oj, trodde jag hade svarat här, det tog ganska precis två år.

[Catteklina]
0

Första gången direkt efter pillerstoppet.

Torreador
0

Fösta tösen tog ett helt år innan det blev något. Skitjobbigt!!!!

De andra två tog sig på första försöket så det blev inget onödigt nuppande där inte…. ;-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Destany
0

Första gången tog det 1 månad slutade i missfall och sen tog det 10 månader