Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 5173 ggr
Theres
0

Syns redan?

Är i vecka 6 men tycker redan att jag ser tjock ut. Är säkert bara inbillning ^^

golf.ifokus.se

ChristineL
1

Njae, svullnad är väldigt vanligt, och att man känner sig extra uppspänd i början, tror inte det är inbillning men du ser det mer än vad andra gör.

noir
1

Precis som ChristineL skriver svullnar man mycket i början. Så tycker du att magen krymper behöver du inte vara orolig. Det är bara svullnaden som minskar. Grattid och lycka till med graviditeten :D

[Tess86]
0

Jag var tjock från vecka 7-8, alltså inte bara svullen mot slutet av dagen, undan jämnrund om hela magen redan på morgonen. Nu är jag i vecka 15 och min mage har aldrig krympt igen, den har bara långsamt blivit större.

Theres
0

Fast nu blöder jag värre än monsunregnet…

golf.ifokus.se

noir
0

Är det bara blod?

Theres
0

Började i söndags när jag duschade efter Lasergame på kvällen. Var bara brunt då. Sen har det kommit mer och mer och koagulerat blod. Nu har det bara varit färskt blod idag. Har inte ont. Bara i huvudet ^^ VUL i måndags. Var i vecka 5 fast det borde varit 7…

golf.ifokus.se

[Tess86]
0

Vad säger BM om blodet? Jag tror inte att det är normalt att det blöder så mycket. Man måste ju kolla upp även vid små mängder blod.

Tina-A
0

#6: Slog hjärtat? Vad orolig jag blir för dig!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mabrotnosh
0

Jag hade likadant som dig med din blödning. Skulle också vara längre gången men blev flyttad två veckor bakåt. Läkaren skickade hem mig med orden du har fått missfall. Kom också koagulerat och hade inte värre ont än mensvärk. Gick tillbaka två veckor senare och sitter här i vecka 19 nu. Hoppas det går bra för dig.

Theres
0

Nope. Inget hjärta. Sa till dem att det säkert hade dött i vecka 5 och ville ut nu. Men de sa att allt såg bra ut.

golf.ifokus.se

Theres
0

Jag har inte ens mensvärk. Kanske hade lite i natt eller var det i förrgår natt när jag skulle sova.

golf.ifokus.se

Mabrotnosh
0

Det kanske bara är dags för dig att i vanliga fall ha mens? Då kan du blöda ändå. Ska du tillbaka och var det efter eller före vul blödningen började? Något blodkärl kanske sprack nör de glodde runt där av min fråga.

Theres
0

Ska inte ha mens nu iaf. Blödde innan.

golf.ifokus.se

noir
0

Jag fick en störtblödning och små blödde i tre veckor när jag var i v11 Fick se att mitt barn levde och mådde bra i v.14 Fick förklaringen att blodkärl kan brista när livmodern växer kraftigt i början. Har gjort en medicinsk abort för ca 5 år sedan och kan säga att man märker när ett embryo kommer ut. Tänker att man borde då märka om det är något annat än blod som kommer vid ett missfall ? Hoppas det bara var en blödning och inget missfall!

Theres
0

Ja alltså jag har haft 2 missfall sen i somras så jag vet hur det ser ut och känns när det kommer :) Fast då blödde jag i flera dagar innan det kom ut. Precis som nu.

golf.ifokus.se

noir
0

Åh vad tråkigt! Håller tummarna att det inte är ett missfall

Theres
0

Ni som har börjat blöda fast det inte var missfall, hur länge blödde ni mycket då? Har gjort det i 4 dagar nu, och det kommer ju mycket hela tiden så jag måste byta binda hela tiden.

golf.ifokus.se

noir
0

För mig var det lite olika. Det var blandat nytt och gammalt blod. i början var det som mens, man fick byta ett par gånger. sen ebba det ur och kom lite hit och dit och i slutet räckte det med trosskydd. För mig höll det i sig i 3 veckor + några dagar. Det var efter 3 veckor jag fick se att hjärtat slog och då sluta jag bry mig om min blödning, då den ändå mest var bruna flytningar sista dagarna, dvs blödnings rester som skulle ut.

Men när blödningen kom så satt jag i lugn och ro i soffan och kände något varmt, sen var det blod överallt mina jeans var "röda" och soffan med, när jag satte mig på toa rann det som om jag kissade.

Mabrotnosh
0

Mycket blod en vecka med klumpar och andra veckan bruna flytningar. Hostningar och nysningar var inge trevligt att få för då känndes det som om det bara rann ur mig. Hade också ont som satan från det jag plussade till det att blödningarna slutade. Konstiga med det hela var att jag mådde illa i tre veckor från vecka 5-8 sen dess har jag inte mått illa alls.

Theres
0

Idag har jag fött barn på jobbet. Gjorde inte lika ont som senast,.men jag är ju van ^^ Åkte till sjukhuset och de tog blodprover, så nu jävlar ska vi gå till botten med detta :) Har lite ont fortfarande, men det var fortfarande lite jox kvar som skulle ut.

golf.ifokus.se

Tina-A
0

#20: Hoppas att dom tar det på allvar och undersöker om någon kan tänkas vara galet!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mabrotnosh
0

Gud vad tråkigt. Hoppas de hittar vad som är kruxet.

ChristineL
0

Men usch! Nu är det dags att gå till botten med detta :(

Theres
0

Vi har tagit blodprov och kromosomtest och det var inget fel på oss. Känner mig väldigt ogravid nu dock så får nog mens om 1-3 dagar beroende på om min cykel vill vara sina normala 32 dagar eller 34 dagar som senast. Sen hoppas jag på två streck på stickan.

golf.ifokus.se

Mabrotnosh
0

Vi håller tummarna, alla tummar vi har!

Theres
0

32 dagar var visst idag. Vilken lycka att vara förkyld och blöda samtidigt. Håller mina tummar också :)

golf.ifokus.se