Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 8616 ggr
somjagvillvara
0

Navel-piercing

Ni som har haft/har samt blivit gravida. Hur har då det blivit där ni haft piercingen? 

Tog ni ut den så fort ni fick veta? Lät ni den vara kvar? Tagit ut den innan ni blev gravida?

[Jawa´s]
0

Jag tog ut min i typ v. 20 för att jag läste att hålet kan förändras, bli snett osv med den i. Men jag sticker igenom smycket varannan dag ungefär så att det inte växer igen och det har funkat bra.

viktoria91
0

Det ska finnas navelpiercings för gravida i flexibel plast som är långa.

Rutan_
0

Jag har för mig att det också beror lite på hur naveln blir om man kan ha piercingen kvar eller inte. Man borde ju vara tvungen att plocka bort den om man får en utåtstående navel, tänker jag.

SaraC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en bild nu, det randiga är efter resåren på min kjol ;) Sex månader efter förlossning och ser inte så mycket värre ut nu än innan jag blev gravid. I slutet på graviditeten och första tiden efter var ärret mörkare och mer utdraget. Ska nog försöka fixa till ärret när jag känner mig klar med barn. Jag tog ur min ett tag innan jag blev gravid och hade alltså redan ett litet fult ärr då.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MsNattiz
0

jag använde gravidpiercing fram tills vecka 25 någongång, sen började jag fastna för mycket i tröjor osv, så hålet började göra för ont. får se sen om det går att trycka igenom smycket igen, har inte försökt sen dess. har fått en bristning pågrund av hålet  bör ju tillläggas, men inget jag grämer mig över 🙂

Frida
0

Är i vecka 24 nu och kan fortfarande ha min kvar. Själva naveln har blivit lite vidare och grundare men runt piercingen syns inga fula förändringar ännu. Kommer dock snart behöva ta ut smycket eftersom det börjar bli lite för kort. Vet inte om jag ska köpa ett specialsmycke (de kostar ju inte så mycket) eller om jag bara ska köra igenom ett vanligt smycket då och då för att "hålla hålet vid liv".

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

evelina1991
0

Jag tog sambons läkarstav som han hade i ögonbrynet o satte dit ;) funkade kanon! 

( Ingen bra kvalite alls på denna bild xD )