Ont i benen
Är i vecka 33 nu och har börjat få riktigt ont i benen. Saken är den att det bara gör ont på morgonen när jag legat ner länge. Och det känns som växtvärk ungefär, liksom lite krampaktigt. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
Det känslan du beskriver hade jag från vecka 30 varje morgon men jag hade restless legs och fick ALLTID kramp i vaderna på nätterna. Kan vara att du sover djup och inte vaknar av det, eller också sover du kanske i samma ställning hela natten, eller så kan det vara värmen som spänner och känns kramplik om du börjat samla vatten. Drick mycket vatten om det är så att du börjat samla vatten!!!
Jag fick ont som du beskriver när jag sammlade på mig vatten. Drick mycket vatten och ha gärna en vattenflaska vid sängen så du kan dricka på natten så kanske du slipper ha ont.
jag svullnade upp nattetid och fick jätte ont i mina händer. kunde inte ens böja fingrarna på natten.
Oj ja då ska jag försöka dricka mer vatten. Vad jobbigt, för jag dricker redan så mycket att det hotar att komma upp igen, men är det vad som krävs så är det ju så. Jag har rls och kramp också, så det kanske hänger ihop.
Ett sätt att kolla om man dricker mycket vatten är att kolla på färgen på urinen. Syns det att du kissat och färgen är som äppeljuice drick mer. Ser det ut som päronsaft dricker du tillräckligt. Drick inte för mycket bara…man kan faktiskt drunkna.
Ja det brukar se ut som vanligt. Men igår drack jag en väldans massa precis innan jag gick och la mig och i morse gjorde det inte ont alls. Var uppe säkert 1000 gånger men tja så får det väl bli.
Dricker du mycket under en lång period vänjerkroppen sig och du slipper efter några dagar springa på toa. Jag dricker bra men har ont ändå.
Tänk på att inte överkonsumera vattendrickandet, det är inte bra för kroppen! Risken är att du samlar på dig ännu mera vatten vilken kan leda till allvarliga och ibland livshotande tillstånd. Speciellt när man är gravid ska man ta det försiktigt. Två-tre liter räcker väl.
Mm jag dricker kring två som det är nu, men värmen har börjat komma så jag kan tro att jag behöver mer snart. För mycket vet jag inte om det är möjligt nu när temperaturen börjar klättra över 30 strecket :)
bättre att portionera ut vattnet under hela dygnet än att trycka i sig mängder direkt, dock är det svårt att dricka i sömnen ;)
Jag sprang ungefär varannan, var tredje timme på toa och kissa i slutet av graviditeten och sen även en hel del efter graviditeten när all vätska jag samlat skulle ut! ;D
Ja haha men det svåra är att komma ihåg att dricka under hela dan!
Man ska ju såklart dricka när man är törstig och inte behöva räkna millilitrarna (om man inte är njursjuk eller nåt).
För mycket vatten är när man kommer upp i 5-6 liter. Njurarna kan inte filtrera hur mycket som helst så man kan inte kissa ut allt man har druckit. Vattnet går ut i cellerna = inte bra.
Precis. försök tänka på din törst istället. minsta lilla önskan av vätska ska du se som tecken på att du kanske behöver dricka lite vatten. till måltider kan du passa på att dricka lite extra om du inte redan dricker bra under dagen.