Magdroppar+kräkningar?
Jag börjar bli lite fundersam över hur man ska ge magdroppar. Idag gav jag Nova på morgonen, ammade och sedan kräktes hon upp en del, ska man ge droppar på nytt då eller har dom hunnit komma på plats så att säga?
Det är semper magdroppar vi använder.
/Christine
varför får hon droppar? har hon problem med magen? trodde de bara var barn som fick ersättning som hade dessa droppar. Man lär sig nytt varje dag!
Hör av dig till BVC de borde ju veta.
Vi frågade bvc om/varför man skulle ge det och hon sa att det bara är bra, om inte annat så i förebyggande syfte, och jag tror hon har lite magknip ibland så vi började i tisdags men det var nu imorse jag funderade över hur det blir om dom kräks strax efter… Hon har bara kräks litegrann nån gång per dag senaste veckan typ så ingen fara med det.
/Christine
Jag är ju alltid försiktig med att ge saker om det inte är nödvändigt. Amning är ju så fiffigt att det sällan blir problem och får hon ont i magen kanske du skulle testa att gå till botten med problemet genom att tex utesluta mjölk ur din kost. Man väljer ju förstås själv hur man gör men så hade jag gjort :) Hoppas att du får bättre svar från någon med erfarenhet.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vi hade en riktigt kräkglad unge men vad jag minns så skulle vi inte ge extra droppar enligt BVC. Vi ammade också bara, men han hade rejäl magknip och dessa hjälpte oss mycket i början tills allt kommit igång ordentligt. Hör med ditt BVC också försäkerhetsskull. Bra att undvika lök och annat starkt/gasbildande också om bebis är väldigt känslig.
Mjölkprodukter är lättare att undvika än stark mat iaf :S Jag älskar ju stark mat! Men ska se över vad jag äter, hon är rätt gasig också nu när vi ändå är inne på det, mycket pruttande.
/Christine
Jag skulle inte ge droppar igen. Du tar ju inte en alvedon till för att du kräktes upp den första utan du väntar i fyra timmar. De hon får i sig är tillräckligt. Nästa dag får hon kanske i sig mer.