Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 5363 ggr
[Zorita]
0

Förvirring

Den senaste veckan har jag känt mig lite konstig i skallen. Jag är liksom småyr, sådär man blir om man sover lite lite. Fast jag sover ordentligt, faktiskt lite mer än jag brukar.

Sen har jag börjat blanda ihop ord och meningar. Lite jobbigt eftersom jag jobbar med att skriva… Lite disträ är jag också, har svårare att koncentrera mig på vanliga saker som TVn eller det jag läser.

Vad tror ni, kan det vara den här graviditesförvirringen man hört om? Har ni haft sånt och hur var det?

Är i vecka 31 om någon är nyfiken 😉

ChristineL
0

Definitivt gravidhjärnan! Hade så under i stort sett hela tiden, blandade ihop ord och meningar och sa inte det jag tänkte. Blandade ofta ihop siffrorna på summan som kunden skulle betala osv :P

Zizza
0

Har du kollat så du inte har järnbrist? :)

Mvh. Sanne & Djuren

[Zorita]
0

#1 Haha jag har nog haft tur som klarat mig innan då! Lite jobbigt är det när det påverkar jobbet bara, men jag får väl snart gå på mammaledigt så då blir det bra. Jobbar redan lite kortare dagar för energin finns liksom inte i skallen längre!

#2 Jag var hos läkaren förra veckan och hon satte mig på järnpiller ett tag innan den här förvirringen dök upp. Så det borde inte vara brist på järn. Men jag tänkte på det också faktiskt.

Zizza
0

De du skulle kunna göra är att be dem ta ett till järnvärde på dig :) så att inte bebisen har börjat ta åt sig mera eller att du får i dig helt plötsligt mindre järn. 
Du känner dig inte förkyld då? :) man kan ju även bli väldigt yr å vimsig då.. 

Du skulle även kunna ta å dricka en C-vitamin tablett per dag :) de gör en lite piggare! och håller dig friskare :)

Å du har inte heller problem med blodtrycket? :)

Mvh. Sanne & Djuren

[Zorita]
0

Jag äter vanliga graviditetspiller med järn i och också nån typ dryckeslösning som är en riktig järnbooster så det vore riktigt konstigt om det var problem med järnet. På den senaste mätningen var jag heller inte mycket under gränsen, och den gjordes som sagt väldigt nyss.

Nej jag är inte förkyld, bara täppt i näsan men det kommer ju med graviditeten. Och c vitamin får jag i mig massvis av både genom piller och för att jag dricker mycket juice/äter en massa spenat.

Blodtrycket är ok också vad jag vet. Jag ska till läkaren nästa vecka igen så jag kan be henne testa det då också.

Zizza
0

Okej, ja då hade jag inte mera förslag på vad de kan vara för tillfället :)
Du har inte heller spänningshuvudvärk? 
För det kommer ju med grav. och kan göra en både trött å vimsig :)

Mvh. Sanne & Djuren

ChristineL
0

Det är ett jättevanligt graviditetssymptom att man blir sån utan att det är brist på nånting ;) Många blir sånna även när dom ammar, helt normalt :)

[Zorita]
0

Nej det har jag inte heller =) Jag känner mig helt frisk och kry annars, bara dummare. Som om jag glömt hur man skriver ibland. Jag är bara allmänt förvirrad helt enkelt.

Men jag hittade lite roliga historier om den där gravidhjärnan som man kan läsa här. Så återstår väl bara att se om jag lyckas göra nåt sånt, eller om läkaren kommer på något fel ;)

ChristineL
0

#8 - Haha, klockrent! :D

Sophie&Segra
1

Känns igen.. Virrigheten är ett faktum sen nån vecka tillbaka.. Hoppa in i duschen med underkläderna på är mer regel än undantag numera. Vart är nycklarna? Busskortet? Plånboken? För att inte tala om mobilen.. Tappa bort ord o virra till meningar är också vanligt här :P

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

noir
0

jag tappa bort mina nycklar här hemma i slutet av graviditeten och har ännu inte funnit dom. Tilde föddes 12/5 haha

Rutan_
0

Mitt minne blev som en guldfisks och det tog ett bra tag innan mitt minne behagade komma tillbaka.

noir
2

här om dagen hittade sambon mina nycklar i badrummet i korgen med shampo flaskor m.m
hur de kom dit vet jag inte, skyller på gravidhjärna

Rutan_
0

hehe, vi har hittat grejer i kylen, besticklådan etc som jag lagt där.. =P

Zizza
1

Jag börjar förstå detta… eftersom jag har nyligen varit med om samma sak typ… 

Fast jag började leta min bok i kylskåpet.. och tänker stoppa in mjölken i skåpet… Hackar löken, men istället för att kasta skalet kastar jag själva ny hackade löken… jisses..

Mvh. Sanne & Djuren

Mabrotnosh
0

Jag duschar med glasögonen på. Glömmer att ta av mig dem innan jag hoppasr in och märker att jag fortfarande har på mig dem när jag schamponerar håret. Bankkortet är borttappat och telefonen tappar jag bort titt som tätt.

noir
0

Nu är tilde 5v och jag är ännu snurrigare, skyller på sömnbristen. Skriker tilde och jag inte kan tillfredställa hennes behov på sekunden (måste kanske få på amningsnapp, ta fram blöjor och tvättlappar ur skötväskan m.m) så stänger jag (tydligen) av hjärnan. Blir helt förvirrad och förlägger saker även efter hennes skrik. Tar ett tag innan hjärnan startar upp sig igen. Allt fokus verkar gå till Tilde och lösa problemet utan att fokysera på hennes gråt. Som en försvarsmekanism som går igång.

Zizza
0

#16… Kanske har jag smittat lite grav. förvirring till pojkvännen min? Han duschar typ alltid med glasögonen på :') haha

Mvh. Sanne & Djuren

[Zorita]
0

Hahaha min sambo har konstant graviditetsförvirring, så om jag blir värre kommer det bli kaos här hemma. Han lägger nycklar lite varsom, tappar bort saker och letar efter skärpet när det redan sitter i byxan.  Förra månaden var det panik eftersom ett gäng nycklar var som bortblåsta. De hittades av mig en vecka senare i mina skor (!) och då kom han ju ihåg att han lagt dem där. Varför det kan man ju undra…

Zizza
0

#19 Haha! ;) Vi gravida kvinnor är farliga för våra män! Vi smittar över massa gravida symptomer på dem ;) 

Men de kan de allt få roa sig med!

Mvh. Sanne & Djuren

Mabrotnosh
6

Senast idag hoppade jag in i duschen med trosorna på hann väl schamponera håret och njuta en stund innan jag kom på det.