Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1327 ggr
simu
8/9/20, 8:21 PM

Tidiga symptom + nidblödning

Hej!

Jag har oregelbunden menscykel och har svårt att landa rätt i ägglossningen. Jag TROR att jag hade det den 25/7, då lågs det också. Två-tre dagar efter började jag få alla möjliga obekanta symptom som jag inte har upplevt tidigare. Tog ett test, negativt. Idag, 15 dagar efter ägglossning, fick jag "mens" - men inte heller den beter sig som normalt. I normala fall får jag mensvärk (har det nu med), men när mensen väl kommer är det i jämnt flöde och byte av binda titt som tätt är ett måste. Använder vanligtvis menskopp som jag tömma. Idag har det kommit lite blod på pappret, sen ingenting. Såhär brukar det inte alls vara. Tog ett gravtest idag, men det var också negativt.

Kan det vara en nidblödning eller ska jag ge upp hoppet helt pga det negativa testet? Kan det vara så att jag är en låghormonare? Läste på nätet att jag bör vänta några dagar med att testa igen om mensen inte kommer igång ordentligt.. Antar att jag vänder mig hit för att få lite pepp och tankar. Känner mig så ensam i det här med önskan om barn. Har min fästman, men som man förstår han inte riktigt ändå. Vi har försökt få barn i flera år, så en liten kotte hade varit underbart <3

Annons:
Cirullo
8/13/20, 11:48 AM
#1

Hej! Hur har det gått? Jag har också oregelbunden mens men blev spontant gravid utan att veta om det, då var det just på småblödningar som jag upptäckte det. Fick det ofta efter sex och trodde ALLTID att ”jaha, nu kommer mensen”. Tog grav-test i vecka 10 och blödningarna kanske började i vecka 5-6. Jag tror dock det är ganska vanligt att man kan få en liten blödning där mensen skulle vara. :)

Upp till toppen
Annons: