Annons:
Etikettallmänt
Läst 691 ggr
Hugo2018
8/7/20, 9:23 AM

Har jag varit skengravid?

Hade min sista mens den 30 juni Vi hade aktivt sex då vi planerar andra barnet. Jag fick tydliga tecken tidigt så som synliga blodådror, då det har varit de första teckenerna i de andra graviditeterna. Sen kom ömma bröst samt illamående. Jag väntade min mens förra fredagen vilken inte kom. Det var som jag anade hela tiden, jag är gravid tänkte jag. Jag tog test på söndagen. Det visade svagt plus. Köpte ett digitalt test som jag sedan tog i måndags och det stod "gravid 1-2 veckor" Var supertrött och illamående hela tiden så som man oftast är i den första trimestern. Igår började jag blöda. Det kom färskt blod så jag blev orolig, ringde gynmottagningen och kom in. Gjorde ett vaginalt ultraljud men de kunde inte se något då det var så tidigt i graviditeten så de gjorde även ett blodprov och ringde idag och sa att jag aldrig har varit gravid och att det är mensen som har kommit nu? Jag har hört att gravtest inte kan visa falskt positivt. Har jag alltså varit skengravid??!

Annons:
Hugo2018
8/7/20, 9:27 AM
#1

Ska jag köpa ett nytt gravtest? Är det något som är galet då eller vad beror det på? Dåliga test?

Fia81
8/7/20, 9:33 AM
#2

Kan det inte vara ett tidigt missfall?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Hugo2018
8/7/20, 10:12 AM
#3

#2 de sa att det hade visat det på blodprovet om de hade varit ett missfall.

NinniH
8/7/20, 5:57 PM
#4

Tror inte att testen visat fel, utan att det i sådana fall var ett väldigt tidigt missfall. Om nivåerna är låga och sjunker fort är det inte alltid säkert att det hinner synas på ett blodprov ett par dagar senare.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Hugo2018
8/7/20, 8:28 PM
#5

#4 ja, jag var väldigt säker på att de var missfall men de var så himla tydliga med att det är omöjligt för att blodprovet hade visat det. De säger att det är mens jag har men känner att det är inte det jag har. Kommer fortf lite klumpar när jag kissar och igår kom en ganska stor klump.

Karlsson369
8/7/20, 8:39 PM
#6

Kan vara låg hormonare och så kan det gå ut ur kroppen snabbt

Annons:
Upp till toppen
Annons: