Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 818 ggr
Rebornmamma
7/11/20, 1:49 AM

♥Rullstolsburen och försöker bli Gravid♥

Hej alla jag heter Terese och jag är snart 31 år

Jag har sedan väldigt ung ålder velat skaffa barn men jag har självklart inte gjort drömmen till verklighet då jag innerst inne vetat att det verkligen inte varit dags än.

Min längtan efter att bli gravid och skaffa barn var under en period så stark att jag var tvungen att gå i terapi (mitt eget val) Min terapeut förklarade för mig att min "klocka" tickade på trotts att jag var så ung. min kropp stressade och gav mig signaler på att det var dags att skaffa barn men mitt huvud sa vänta. Vilket gjorde att jag kände mig väldigt stressad och det kändes som att tiden rann iväg framför mig. Jag var trotts allt bara 14 år så det var ju inte fallet.

efter ca ett år i terapi började jag kunna hantera känslorna men samtidigt gjorde det så ont i mitt hjärta på något sätt.

Nu är jag som sagt 31 år gammal. Jag är gift sedan nästan 4 år tillbaka

Det krävs en MYCKET speciell man för att klara av att leva med mig och jag menar då inte att jag är jobbig som person:D Nej det är nämligen så här att jag sitter i rullstol pga för tidig födsel som i sin tur gav mig diagnosen CP-skada. Den skadan påverkar mina ben (Jag sitter i rullstol) men också mitt tal ytterst lite.

Min skada innebär att Daniel och jag aldrig riktigt kan leva själva då jag måste ha Assistent och Daniel har verkligen tagit emot det faktumet med öppna armar, han ser bara mig och han se mina assistenter som förlängda armar, vilket är precis så jag vill att han ska se det. 

Vi har försökt få barn sedan 2016 men drömmen har inte slagit in än:(

vi påbörjade en fertilitetsundersökning men den kom till ett abrupt slut när läkaren rent av diskriminerade (mig) oss.

Jag hade nästan gett upp drömmen om egna barn men nu på senare tid har barnlängtan blivit starkare än någonsin förr så jag hoppas verkligen att vår tid kommer/Tessa

Annons:
Äppelsnäckan
7/11/20, 2:39 AM
#1

Hoppas det går bra för er. <3 Fin man du hittat!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Rebornmamma
7/11/20, 10:51 AM
#2

#1 Tack snälla du det är han verkligen. jag hoppas drömmen slår in snart♥

Whynöt
7/11/20, 7:24 PM
#3

Vad sade fertilitetsläkaren då?

Rebornmamma
7/15/20, 5:37 PM
#4

#3  Kort sagt så sa han att dom inte kommer att godkänna mig för IVF

"Vi är tveksamma om kvinnan i detta förhållande kan bli en bra mamma på grund av hennes cp-skada" 

Detta svar skickades per brev hem till oss utan att läkarteamet ens träffat oss:(

de som är lite roligt i det hela är att dom gav min man IVF godkännande men inte mig.

Upp till toppen
Annons: