Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 832 ggr
Lull86
2020-07-03 17:16

Ofarlig blödning eller missfall?

Jag skulle gått in i vecka 6 idag, men igår kväll började jag blöda. Det fortsatte imorse, ganska måttligt med lite koagel. Jag fick också som mensvärk som gick över inom någon timme. Kontaktade barnmorska som menade att det kan vara svårt att veta och att jag ska avvakta under helgen för att se om blödningen avtar innan jag avbokar tid för inskrivning osv. Har någon av er erfarenheter av missfall? Hur mycket och hur länge blödde ni i vecka 5-6? Eller har ni haft liknande symtom men att barnet klarat sig?

Annons:
[Henry Norrström]
2020-07-03 17:42
#1

Är en äldre man som har barn. Har du en kille så åk in till sjukhuset o kolla. Är det mycket blod som kommer ? Åk in iallafall. Tycker att det inte är normalt. Åk in o kolla iallafall. Jag som man skulle vilja ha ett svar på vad som händer.

Blöder det fortfarande ? Var rädd om er…

Hör av dig…..

Lull86
2020-07-03 18:11
#2

Det har avtagit nu och vill inte belasta dem på gynakuten iom att jag inte blöder så mycket nu och inte alls har ont. Står i telefonkö hos 1177 för att rådfråga om det är okej att åka in i mitt fall ändå, får se vad de säger. Jag är rätt säker på att det är EU missfall, men svårt att inte ha ett litet hopp innan jag fått det bekräftat. Tack för omtanken.

[Henry Norrström]
2020-07-03 18:31
#3

Du skall inte vara rädd för att belasta dem. Det är deras jobb att se till att du o bebisen mår bra. Åk en gång för mycket än ingen alls.

Skit i vad andra tycker, är du orolig så åk. Det är din rätt att sköta om dig o ditt kommande barn. Varför tror du att det blir missfall ???

Vilken anledning ????

[Henry Norrström]
2020-07-03 18:33
#4

Det är skönast för Dig att veta status hur det är.

Kram Henry

Pawz
2020-07-03 18:51
#5

Jag blödde som en vanlig mens när jag fick missfall i vecka 5/6. Lite värk och blödning i fem dagar. Absolut ingen anledning att åka in akut för en blödning så tidigt, finns inget man kan göra och går inte heller att se något så tidigt så det enda man kan göra är att vänta. Kroppen sköter det där själv. Men jag håller tummarna för att det är något ofarligt! 💕

[Devya]
2020-07-03 19:20
#6

#3 Om alla skulle åka in för en sådan här situation så skulle det definitivt bli för mycket för vården. Rådet är att avvakta och se hur det går. Efter någon vecka kan hon ta ett till graviditetstest. Jag själv blödde i vecka 6 och fick rådet att avvakta. Det är ingen idé att åka in då sådant här händer väldigt ofta och naturen brukar ta hand om det väldigt bra om det råkar vara missfall i ett sånt här tidigt skede. I vecka 6 så kan de inte ens alla gånger själva ge svar på vad som händer då det kanske inte alls syns något på ultraljudet om ett missfall är på g eller ej. Det är oftast alltför tidigt och man skickas oftast hem utan att vara klokare.

Annons:
[Henry Norrström]
2020-07-03 19:27
#7

Pawz har nog rätt, hon har erfarenhet. Jag är man o är lite känsligare, så lyssna på henne. Men du gör som du vill.

Tack pawz , dina ord är nog ovärderliga för Lull86.

[Devya]
2020-07-03 19:36
#8

Sen glömde jag att tillägga att jag blödde en hel del i vecka 6, fyllde upp en binda med klarrött blod men det var inget missfall i mitt fall. Fick ändå en frisk liten bebis som idag är är 19 månader gammal. Så visst kan det ju ännu gå bra. Jag håller tummarna för dig!

Lull86
2020-07-03 19:59
#9

Tack för era svar. Hur förstod du att blödningen inte var ett missfall Devya? Nej jag tänker också att de inte kan göra så mycket. Vore skönt att veta säkert, så funderar nu på att boka tid för ultraljud privat veckan som kommer, men kanske ändå borde vänta ytterligare en vecka eftersom det är så tidigt. Hoppas ändå.

[Henry Norrström]
2020-07-03 20:10
#10

Ni är så fina tjejer som hjälper Lull86.

Kram till er. Henry

[Devya]
2020-07-04 07:36
#11

#9 Jag tog ett graviditetstest någon vecka senare som visade ett starkt streck och gick på inskrivningen senare vilket definitivt visade att jag fortfarande var gravid. Jag hade då även tydliga graviditetssymtom och spydde en massa dagarna innan inskrivningen. Visst kan du boka ett privat ultraljud men det kan vara värt att vänta liiite längre ifall om du nu inte skulle vara i vecka 6. Men jag förstår verkligen att du vill kolla asap och såklart kan du ju boka in en tid ändå.♡

Lull86
2020-07-04 09:13
#12

Åh, då förstår jag. Ja jag är väldigt mentalt inställd på att det är ett missfall. Jag har ju ännu inte haft några symtom på graviditet, men om det plötsligt dyker upp illamående och ömma bröst efter någon vecka så får jag väl testa igen. Jag har bokat inskrivning på fredag 10/7, och skulle då gå in i vecka 7, hade tänkt avboka den tiden. Men pratade med en barnmorska igår som ville att jag skulle avvakta över helgen och se huruvida blödningen slutade eller ej och sen återkomma för att diskutera hur jag ska göra på måndag. Vet inte vad det för för skillnad om blödningen fortsätter eller ej, men försöker ha is i magen iallafall. Tydligen gör de inte ultraljud där, men hur kollade de att du fortfarande var gravid? Tar de blodprov för att kolla hcg-nivån? Så himla fint att det slutade lyckligt för dig. :)

Lull86
2020-07-04 09:15
#13

Tack Paws. 💕 Nej jag tror tyvärr det är samma för mig. Hoppas bara det slutar blöda snart så man kan försöka igen. Var du säker på att det var ett missfall på en gång eller hur gjorde du sen för att vara säker?

Annons:
Pawz
2020-07-04 11:23
#14

#13 Jag kände mig helt säker på att det var missfall, var ju som en mens som sagt. Jag tog ändå nytt gravtest några dagar senare och då var det negativt. Blev gravid igen kort därefter och den gången gick det bra! 😊

Lull86
2020-07-07 18:36
#15

Hoppas det går fort för mig att bli gravid igen. Det var tyvärr missfall, tog ett grav.test igår och det visade negativt tyvärr. Det var ändå fint att höra att det kan gå snabbt efter ett missfall. 😊

mollyt
2020-07-09 07:11
#16

Tråkigt att höra #15 Jag har haft två missfall varav jag blev gravid med min son direkt efter det andra missfallet (alltså ingen mens emellan) och sonen är 1,5 år nu. Jag hoppas att det går bra för er!

Upp till toppen
Annons: