Annons:
Etikettallmänt
Läst 2314 ggr
Norrlandsbruden
6/7/20, 12:15 PM

Apiforce

Är det någon här som testat och kanske även blivit gravid efter att ha ätit Apiforce? Jag har försökt läsa runt men hittar inte de svar jag vill ha.. många säger att man ska börja äta dom på mensens första dag, jag kommer att få hem mina i brevlådan på cd 7, bör jag vänta till (eventuellt) nästa mens, eller kan jag börja ta dom direkt?😊

Annons:
Roxie
6/7/20, 9:27 PM
#1

Jag använde det i ca ett halvår (har försökt få till barn nr 2 i snart 2 år). För mig fungerade det inte 😕

// Sofia

Norrlandsbruden
6/7/20, 10:12 PM
#2

#1 vad tråkigt att höra 😔💜 hoppas att det är din tur snart!

Ana_mille
6/8/20, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag testade denna månad. Vi har haft oskyddat sex i 6 mån ungefär utan nått. Jag tror det tog sig denna månad. Det här är idag på kvällsurin BIM -3 ungefär. Jag åt det från mens till äggloasning +2 dagar.

Norrlandsbruden
6/8/20, 8:27 PM
#4

#3 Så roligt!!🎉 Jag tror att jag får hem mina i brevlådan imorgon på cd 7, jag ska starta igång med dom på en gång☺

Ana_mille
6/8/20, 9:21 PM
#5

Alltså de måste verkligen funkat bra för denna månad hann vi bara få till det 1 dag under fertila veckan. Det var doxk samma dag som ÄL. Lycka till!!!

Onskanomfemman
6/13/20, 8:16 PM
#6

Är denna tråd fortfarande aktuell? Isåfall skoj! Undrar lite samma. Hur har det gått? Är på min andra dag med royal jelly. 🤗

Annons:
Norrlandsbruden
6/14/20, 10:54 PM
#7

#5 Så kul att höra! 💖 #6 Absolut fortfarande aktuell, jag går mot min 6e dag med Apiforce. Misstänker att min ÄL har skett allt från i fredags till imorgon om jag utgår från mina äl-flytningar(håller inte koll på stickor). Jag kan inte säga något speciellt angående dom än 🤔 men spänningen fortsätter☺

Ana_mille
6/15/20, 11:26 PM
#8

Alltså.. jag tror kanske jag fick tidigt mf för fick plus men sen mens och sen neg. Jag ska dock testa med de ännu starkare nu. 1000mg! Vad kör ni?? ;) låt oss uppdatera varandra

Norrlandsbruden
6/16/20, 6:02 AM
#9

#8 Jag beklagar 😔 men jag gillar positiviteten hos dig! Nya tag! Jag tar Apiforce 200mg och gjort det sen cd6 efter mensens första dag, alltså nu i ca 7 dagar. Jag har bara märkt att jag fick väldigt tydliga ÄL-flytningar som både kom och gick som en av- och påknapp. Känns jättespännande 😊

Ana_mille
6/16/20, 6:28 PM
#10

Jag har hört från många att de fick tidigare ÄL av apiforce men det märkte inte jag alls. Hoppas det går bra för er!! Jag är på cd 4 nu.. så långt kvar. Hur länge har ni försökt?

Onskanomfemman
6/16/20, 9:23 PM
#11

Vad skoj. Jag ska ta min 6e tablett ikväll. Jag kör på royal jelly som är 1000mg. Ska enligt apparna ha ägglossning idag. Och har märkt av vattnigare flytningar. :) Hur mår ni annars? Fick ett missfall i februari så hoppas det tar sig snart.

Norrlandsbruden
6/16/20, 9:24 PM
#12

#10 Tror inte att jag har fått tidigare, men jag började inte heller på mensens första dag. Vi har försökt i ca 15 månader, så snart 1,5år. Ni då?

Norrlandsbruden
6/17/20, 8:47 PM
#13

Tror jag har drabbats av önsketänkande igen som med alla övriga månader, jag är på äl+2/3 och känner hur det trycker, spänner och drar i äggstock och livmoder. Men det är ju för tidigt… Jag skulle ju försöka att inte bry mig, men ändå känner jag efter så mycket.. Tänker ta Apiforce i alla fall till veckans slut och sen ha uppehåll till BIM.

Annons:
Onskanomfemman
6/17/20, 9:25 PM
#14

#13 Spännande ju :) Jag är på ÄL +1 om det stämmer har inte testat med ÄL test denna omgång. Men haft molvärk i tre dagar nu och jätte mycket flytningar. Svårt att inte analysera. Funderar om jag ska ta detta fram till mens. Läst att vissa kör på fram tills dom får antingen mens eller plus, har ju i vart fall veckan ut på mig att fundera. :)

Norrlandsbruden
6/18/20, 10:00 PM
#15

#14 Väldigt svårt att inte analysera, det håller jag med om😅 okej.. kanske att jag också kör på fram till mensen 🤔 varför inte

Onskanomfemman
6/20/20, 6:16 PM
#16

Skickat en egenvårdbegäran till gyn nu så får se om man är välkommen dit. Kanske dom kan hjälpa mig att reda ut detta. Har fyra barn sedan innan och aldrig haft svårt att bli gravid. Åldern kan väl knappast vara ett problem heller 27. Försökt i över två år men endast ett tidigt mf har vi lyckats med. Blir spännande. Hur går det för er? Jag har haft mensvärk flera dagar nu och små ont i brösten. Har BIM 1 juli. :)

Ana_mille
6/20/20, 10:45 PM
#17

Hej! Spännande, hoppas du får hjälp. Jag började ta royal Jelly nu vid cd 1 är nu på cd 9 och hade idag stegring på test. Brukar vanligtvis ha ÄL cd 16 så är lite förvånad. Känner du av något hittills?

Norrlandsbruden
6/22/20, 7:48 PM
#18

Jag har ont i högra bröstet, men så var det förra pmsen också.. är på ca äl+8 idag.

Onskanomfemman
6/24/20, 3:06 PM
#19

Fick idag samtal från barnlöshetsmottagningen och vi uppfyller nu alla kriterier för en utredning. Så i augusti när dom startar upp igen kommer vi bli kallade. Äntligen känns det som att man kan andas ut. Nu ska vi bara njuta av sommaren och lägga allt på hyllan tills dess. :) Har BIM om 7 dagar igen men övertygad om att mensen kommer komma ännu en gång. :(

Norrlandsbruden
6/24/20, 7:15 PM
#20

#19 Vad skönt att kunna pusta ut ett tag, NJUT av sommaren❤

Annons:
Ana_mille
6/24/20, 9:35 PM
#21

Ja verkligen!!! Passa på och njut och tänk vad kul att kunna få hjälp efter sommaren❤️❤️

Ana_mille
6/24/20, 9:45 PM
#22

Jag tror jag trodde typ jag hade stegring men fick aldrig + på älteat och tror jag ska ha det nu i dagarna. Får väll se hur ÄL känns med RJ. Märkte ni någon skillnad vid tidpunkten för ÄL?

Norrlandsbruden
6/24/20, 9:53 PM
#23

#22 Jag märkte ingenting annorlunda förutom att ÄL-flytningarna var väldigt tydliga i 4 dagar, som en av- och påknapp.

Ana_mille
6/24/20, 11:00 PM
#24

Jag kan nog känna igen det. Har haft lite mer nu i någon dag men ingen ÄL än. Tur det dock inte hunnit mysa än.. den eviga stressen

Onskanomfemman
6/25/20, 11:50 AM
#25

Tack snälla ni känns underbart. 🌸 Mina flytningar var med som en av och påknapp i flera dagar var som en flod nästan rann ut haha. 😅

Norrlandsbruden
6/25/20, 8:45 PM
#26

Testade imorse ÄL+11 och helt blankt..

Ana_mille
6/25/20, 8:48 PM
#27

Har du några symptom?

Annons:
Norrlandsbruden
6/25/20, 9:04 PM
#28

#27 Ont i svanken, molande värk i magen, ont i brösten, ett jävla sug, på kanten till irritation osv - precis som alltid innan mens… är törstig men det är nog tack vare värmen..

Norrlandsbruden
6/25/20, 9:39 PM
#29

#27 och jag mådde illa när jag kände matlukt igårkväll, men det kan vara pga dagsformen..

Onskanomfemman
6/27/20, 11:15 AM
#30

BIM - 4 och negativa test. Funderar om jag ska ge royal jellyn en månad till. Den var ju rätt dyr om inte annat. 😂 Hur ska ni göra?

Norrlandsbruden
6/27/20, 1:28 PM
#31

#30 Jag vill testa en månad till.. Är Royal Kelly starkare än Apiforce? Det känns som att jag spenderat så mycket pengar på denna verkstad att jag lika gärna kan fortsätta😅

Onskanomfemman
6/27/20, 3:37 PM
#32

Haha! Känner lite så här med kostat en förmögenhet innan den ens är född.😅 Royal jelly är 1000mg men apiforce är på 200mg per tablett. 🌞

Norrlandsbruden
6/27/20, 4:20 PM
#33

#32 Hade helst velat köpa i butik, men vet inte vart jag ska hitta. Vart har du köpt dina Royal Jelly?

Onskanomfemman
6/27/20, 6:16 PM
#34

Beställde från graviditetskollen 😊

Annons:
Ana_mille
6/27/20, 10:28 PM
#35

Jag köpte på typ svensk hälsokost för 150kr för 30 st!! Jag har ÄL typ nu i dagarna! Hade positivt test igår och idag har jag startkt men inte lika starkt! Jättekonstigt nu för vanligtvis känner jag av min ägglossning med att jag får som typ mensvärk en hel dag samma dag som ÄL test är positivt. Jag har inte känt något nu och det var positivt igår morse sen testade jag först nu igen så typ 36h senare. Brukar ofta ha positiva test i typ 24h. Konstigt att jag inte känt någon ÄL smärta alls..

Norrlandsbruden
6/30/20, 2:52 PM
#36

#35 Hur har det gått för dig? Jag är på cd 29, typ äl+16 och mest troligen bim+1 och har endast negativa test och ingen mens i sikte……. ska jag fortsätta käka Apiforce eller? Känns som att man plågas med att mensen inte ens kan dyka upp när det ändå ska vara negativa tester..

Ana_mille
6/30/20, 3:43 PM
#37

Jag är precis på äl+4. Så nu sitter man o håller tummarna. Bara känns som att det inte blev nått denna månad kan inte ens beskriva det! Alltså det där är hemskt - man undrar isf varför är mensen sen?? Varför måste kroppen plåga en med hopp?? Jag käkar forfarande mina RJ. Har hört från vissa att man ska sluta vid ÄL men jag tror det var mest för att ingen forskat på det! Hur känns det då??

Norrlandsbruden
6/30/20, 9:06 PM
#38

#37 Då håller jag tummarna för att det går bra för dig denna månad ändå, trots att din känsla kanske säger något annat❤ Jag har beställt Royal Jelly också! Tänkte övergå till dom då mensen startar.. Jag känner mig riktigt känslig, gråter lätt.. vilket jag tror är pga psyket är slut. Brösten gör pytteont och har gjort i över en veckas tid(pms), matlusten är borta… men ingen skymt av mensen än.

Ana_mille
6/30/20, 10:23 PM
#39

Okej vi håller hoppet uppe. Tkr bara sånt är så svååårt alla ”symptom” är ju alltid samma som pms så man lyckas ju inbilla sig varje månad..

Norrlandsbruden
7/1/20, 8:35 PM
#40

#39 Mensen kom strax efter att jag skrivit igår. Så idag startade jag med royal jelly!

Ana_mille
7/1/20, 9:22 PM
#41

Oki håller tummarna!!! Jag uppdaterar, är på ca äl+4

Annons:
Onskanomfemman
7/4/20, 1:44 PM
#42

Igår kom min mens en dag för tidigt. Den brukar vanligtvis alltid vara sen och ta tid på sig att komma igång på riktigt men denna gång satte den fart direkt. Så om inte annat har bidrottninggelen gett mig kortare cykel och hjälper mensen på traven. Kör på en gång till med kuren då jag har 35 tabletter kvar. 😊 Hur går det för er? 🌸

Norrlandsbruden
7/23/20, 10:16 AM
#43

Jag kör på Royal Jelly fortfarande och är på äl+7 idag! Hur går det för er?

Onskanomfemman
7/23/20, 10:30 AM
#44

Kört royal jelly andra månaden har BIM om 7-8 dagar. Sägs väl dock man ska använt det tre månader för att märka effekt? Vad som nu menas med det. 😅

Norrlandsbruden
8/28/20, 6:11 PM
#45

Hur går det för er alla? Det enda märkbara hos mig är att jag TROR att jag har fått lite bättre hy med mindre finnar inför mensen i alla fall😅 Tog även min första rosenrot idag, tänkte ge det ett försök också☺

B
9/23/20, 8:03 AM
#46

#45: Åh vad spännande att läsa era erfarenheter kring bidrottninggelé😍
hittat hit nu eftersom jag ska hämta ut mina idag😍 Ska också äta rosenrot, kul att nån mer kör samma🤩

Mvh Carro

Upp till toppen
Annons: