Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 6136 ggr
Äggochbacon
5/31/20, 9:13 AM

Vilken vecka var ni i när Clearblue digital visar 3+?

I vilken vecka var ni i när Clearblue digital visade 3+? Jag tror jag är i v. 5+1 men testet visar bara 2-3 veckor. Blir lite orolig, förmodligen helt i onödan.

Annons:
Guldko
5/31/20, 9:56 AM
#1

Clearblue digital visar antal veckor sedan befruktningen. Men antalet veckor kan skilja en del där också beroende på hur utspätt urinet är osv. 😊

Äggochbacon
5/31/20, 10:05 AM
#2

Vet, men tänker ändå att det kanske borde visa 3+ när man är i v.6. Det är ju tre veckor sedan ägglossning då

oh-la
5/31/20, 11:51 AM
#3

#2 men du måste vara medveten om att du inte blir gravid vid ägglossning, och det kan skilja en del på både när ägget befruktas, hur lång tid det tar för ägget att vandra ner till livmodern och när det bäddar in sig i livmoderväggen. Det finns inga exakta datum. V 5+1 borde vara just 2-3 veckor från det att du blivit gravid och det börjat produceras hcg så det låter fullkomligt normalt.

Äggochbacon
5/31/20, 12:34 PM
#4

Så räknas det från den dagen ägget befruktas eller när det bäddar in sig? Fick nämligen en speciell kramp i magen den 14 maj precis som att det var då ägget fäste sig och då är det logiskt om testet inte visar 3+ ännu. Man är ju dum som håller på och testar såhär. Man kan ju inte påverka hur det blir ändå så man går bara runt och oroar sig i onödan :) vet inte varför jag gör såhär. Borde vara glad för mitt plus helt enkelt!

oh-la
5/31/20, 12:59 PM
#5

#4 hcg börjar produceras när ägget bäddat in sig i livmoderväggen, runt 9 dagar efter befruktningen. Alltså, jag förstår precis när du pratar om att överanalysera. Oj vad jag överanalysera med första. Jag bokade in ett tidigt ultraljud i v 9 med båda mina barn. Då hade jag liksom något att hålla fast vid och överleva till. Blev privat så jag fick ju betala själv, men det kändes väldigt skönt.

Äggochbacon
5/31/20, 1:49 PM
#6

Ja man är nog lite dum mot sig själv. Har också bokat VUL men det är om 2,5 veckor. Är så nervös. Har sett att vissa som varit i v. 5+ har fått 3+ på testet så ville mest höra lite olika exempel :)

Annons:
NinniH
6/1/20, 11:08 AM
#7

Nu var det ett tag sen (7½ år sen), så kommer inte ihåg och orkar inte räkna exakta veckor. 🤪 Men jag plussade 11 dagar efter ägglossning (trolig implantation ÄL+8) och sen 3 veckor efter ägglossning visade det digitala 3+. Men som skrivit innan är det så individuellt hur testerna visar, då implantationen för det första sker på olika dagar och varje persons hormonnivå och stegring är olika. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: