Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 535 ggr
Längtar
5/24/20, 9:02 PM

Livmodertappen?

Jag försöker bli gravid med andra barnet, men har inte lyckats. Nu undrar jag om någon har känt på sin livmodertapp? Har läst lite här å där att vissa kan känna när de har ÄL då den är ganska öppen samt mycket ÄL flytningar. Jag blev nyfiken och testade (med rena händer såklart!) Och jag kände att tappen va jätteöppen, med mycket ÄL flytningar. Jag har ÄL runt 26-27, men kanske jag har det tidigare denna gång? Betyder det att jag har bättre chans att bli gravid nu när tappen är så öppen? Någon som har erfarenhet å kan hjälpa mig?

Annons:
mollyt
6/3/20, 7:23 PM
#1

Jag följde menscykeln tidigare genom att bland annat känna på livmoderhalstappen. Om du gör det regelbundet så märker du hur det förändras och flyttar på sig! Nu kan det säkert skilja lite men för mig kunde den vara öppen i flera dagar i samband med ägglossningen… alltså den ska ju vara öppen för att släppa in spermierna och sen kan de ju leva i flera dagar där inne om miljön är trivsam, så det är svårt att säga om du hade ÄL runt 24:e eller några dagar senare.

Upp till toppen
Annons: