Annons:
Etikettallmänt
Läst 893 ggr
Justprivate
2020-04-06 17:10

Tips mot illamående?

Jag är i början på vecka 7 och började känna av illamående förra veckan. Men nu har det gått över till att jag spyr konstant. Någon som har tips mot illamående som har fungerat bra. Får knappt behålla något alls och är inte heller sugen på något.

Annons:
Sindri
2020-04-06 17:25
#1

Jag mådde väldigt illa under alla mina graviditeter, men inte alls som du.

Det fungerade med Postafen åksjuketabletter för mig. Inga biverkningar och skall inte vara farligt för fostret, men prata med din barnmorska.

Du behöver inte vara orolig för fostret, det tar vad det behöver, det är du som möjligen kan få näringsbrist. Jag har en släkting som spydde konstant under båda sina graviditeter. Både hon och barnen klarade sig bra.

Fridaaaa
2020-04-06 17:25
#2

Postafen hade jag

Annars kan man få utskrivet ett annat åh vad heter det, står helt still i huvudet nu

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vinternos
2020-04-07 08:25
#3

Kräktes hela graviditeten med första och nu halva med andra. För mig funkade inte medicin varken receptbelagda eller inte. Men finns Lergigan som du kan få utskrivet. Tips är att blanda till vätskeersättning och dricka under dagarna. För de flesta går det över.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Justprivate
2020-04-08 14:07
#4

Toppen tack för alla tips!!❤️❤️❤️

[Han_Nah]
2020-05-08 19:16
#5

Jag har kräkts mig igenom båda mina graviditeter. Vid första hjälpte inget annat än att dricka jordgubbssaft 😉 Med den andra fick jag akupunktur som iaf hjälpte lite. Fick även lergigan som dock inte hjälpte. Det är urjobbigt, jag vet. Med tvåan gick jag ner 20 kilo under graviditeten 🙈 Men bebis mådde bra och vägde 4,2 kilo då han kom ut.

Justprivate
2020-05-09 08:55
#6

Verkligen hemskt att kräkas så mycket! Bra att akupunkturen hjälpte lite. Jag går in i vecka 12 nästa vecka och illamåendet är brutalt fortfarande. Jag har testat alla sotets lergigan (i stora mänger) då läkaren sa att jag skulle höja från 4 till 10 om dan) jag fick också utskrivet stolpiller. All dess medicin gjorde mig ännu mer illamående… jag började se suddigt och jag var som hög på medicinerna. Nu har jag slutat med dom helt och och spyr faktist hellre. Vissa dagar har jag fått åka in för dropp och fått spruta med vitaminer. Finns det något annat som hjälper när man inte kan ta medicinerna?❤️

Annons:
Sindri
2020-05-09 09:58
#7

Har du testar Postafen? Recepfritt och helt ofarligt. Ingefärste kan hjälpa, men kanske inte om du mår så illa.

Sabrine89
2020-05-10 09:53
#8

Legigan comp och Loka citron!

Upp till toppen
Annons: