Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 2202 ggr
Vinternos
2020-03-30 15:46

Tankar kring corona och förlossningen

Hur går era tankar kring coronaviruset och de nya riktlinjer som införts i dem olika landstingen/länen? Tänker främst på oss som ska föda 2020.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
Svart ängel
2020-03-30 16:14
#1

Jag känner mig orolig. Här får partnern vara med på förlossningen men inte följa med till BB. Har bf om en månad så jag antar att det inte kommer att ändras innan dess. Känner överlag oro för viruset då det inte finns så mycket forskning angående graviditet och covid-19.

[Devya]
2020-03-30 16:58
#2

Jag ska föda i juli och min man får troligtvis inte vara med så jag måste vara ensam men jag litar på personalen. Lite synd bara att min man får inte se sin son de första 5 dagarna (standard att stanna 5 dagar på sjukhuset efter att ha fött barn här i Belgien). Det är förstås ännu länge tills juli så kanske det hinner ändras tills dess.

Vinternos
2020-04-02 07:03
#3

Skönt att höra att man inte är ensam, har inte sett/läst mycket om just gravida kvinnor i media. Man är ju orolig för att det ska bli värre, har bf i slutet av juni och vår son väntas dessutom ha ”speciella behov” fast i vilken utsträckning vet vi inte ännu. Har ju också upplevt att det blir svårare med dessa täta ultraljudskontroller på sjukhuset, man vill ju inte gärna utsätta sig för en risk att bli smittad. Håller tummarna för att allt ska gå bra för er i alla fall, ta hand om er.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Pawz
2020-04-02 07:21
#4

Jag är beräknad 2/8 och är lite orolig, man vet ju inte alls hur det ser ut då men att sjukvården kommer att vara hårt ansträngd ett bra tag framöver är ganska klart. Jobbar själv på sjukhus så vet att det kommer hända mycket närmaste tiden och att det kommer ta tid att återhämta sig efter allt detta. 😕 Håller tummarna för att det går bra för oss alla! Var försiktiga där ute! ❤

Svart ängel
2020-04-02 09:00
#5

Jag är rädd att måsta föda ensam. Om min partner blir förkyld så får han ju inte vara med varken på förlossningen eller bb. Har ingen annan som kan ”ersätta” honom heller. En månad kvar… känns så läskigt. :(

Vinternos
2020-04-02 11:37
#6

#5 Kan verkligen förstå din oro. Det låter så enkelt när man säger det, men man klarar otroligt mycket som människa när det väl behövs och krävs av en. OM så vore fallet, så klarar du det och du är INTE ensam. Det är bra att förbereda sig på att den situationen kan hända, trots att det kanske inte alls blir så i slutändan. Vet att mycket fokus just nu vilar på själva förlossningen, men tänk hur underbart det kommer kännas sen när barnet har kommit. Vet inte om det är ditt första barn, men den känslan är oslagbar och får allt annat att verka litet i jämförelse❤️

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
Förväntansfull
2020-04-02 13:35
#7

Har BF i början på augusti o försöker förbereda mig på att sambon inte får vara med på bb o kanske inte ens förlossning om han skulle vara förkyld. En annan grej jag hörde på radion var att man inte använder lustgas nu heller och den vill jag gärna ha men det är bara att vänta o se hur det utvecklar sig framöver.. Håller tummarna för att ingen behöver föda utan en anhörig/partner <3 Kramar till er alla <3

mollyt
2020-04-04 07:13
#8

Jag håller tummarna för er allesammans!

Upp till toppen
Annons: