Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 938 ggr
ang.90
1/27/20, 10:43 AM

Tidig graviditet, missfärgade flytningar

Hej, Jag är väldigt tidigt i min graviditet (v4-5), plussade i fredags. Inatt/imorse har jag haft brunfärgade flytningar, och blir såklart lite orolig. Har såklart läst att det oftast inte är någon fara och att det är vanligt att "lite gammalt blod kommer ut", men självklart nojar man ändå lite över detta men försöker tänka att det nog inte är någon fara . Är det någon annan som råkat ut för detta och hur har det gått för dig?

Annons:
Sava
1/27/20, 11:14 AM
#1

Har inte haft det vad jag kommer ihåg men när jag fick missfall så bara forsade det klarrött blod ur mig, så lite bruna flygningar är kanske bara en gammal blödning från när ägget fäste?😀

ang.90
1/27/20, 11:36 AM
#2

Tack för svar! :) Fick du inga bruna flytningar alls innan det började forsa blod vid det tillfället? Hoppas innerligt att du har rätt, flytningarna verkar ha avtagit nu. Hoppas de inte kommer tillbaka.

Börjar_nu
1/27/20, 11:52 AM
#3

När jag var i vecka 5-6 och fram några veckor så hade jag brun/röda flytningar som sen övergick till blödningar som varade i ett par dagar. Sen slutade det. Sen kunde det komma igen ett par dagar senare. Jag blev jätteorolig och ringde 1177. Men de kunde ju inte göra något. De sa bara till mig att avvakta vilket ju var det enda rätta men man var ju så nojig. Men allting var normalt och för 11 mån fick vi vår pojke. Fick förklarat att det kan vara slemhinnor som är sköra som blöder väldigt lätt. Vilket jag verkade ha :) kanske du har samma.

Svart ängel
1/27/20, 12:07 PM
#4

När jag fick missed abortion så började det med bruna flytningar som höll på i ett par veckor och övergick i mindre blödningar, tills det började störtblöda på riktigt i vecka 8, efter att jag varit hos gyn och fått bekräftat att allt hade avstannat i v 5-6.

ang.90
1/27/20, 12:44 PM
#5

#3 hoppas på att jag får uppleva din solskenshistoria. Eller allra helst att det inte kommer tillbaka alls nu efter att det stannat av. :) grattis till er son! #4 åh nej, jag beklagar :(

Förväntansfull
1/27/20, 12:54 PM
#6

Vi mina missfall (ett MA o ett ”vanligt”) så började ja blöda lite brunt i ca två dagar innan de kom ”färskt” rött blod. Ganska sparsamt till en början men som sedan ökade. Inget uppehåll på blödningarna då för mig. Så hoppas för din skull att allt är i sin ordning eftersom de avtagit. Det är normalt att blöda o behöver inte vara något ”fel”.

Annons:
Nannnaa
1/30/20, 2:01 PM
#7

Fick bruna flytningar i vecka 8+0 som höll i sig i kanske 1 vecka, först ljusbruna som sen övergick till mörkbruna flytningar. Trodde verkligen ett missfall var på gång, hade redan upplevt ett i vecka 5+4. Bokade ett tidigt ultraljud i vecka 8+3 och grät för jag trodde barnmorskan skulle säga att fostret hade dött. Men allt såg jättebra ut! Barnmorskan sa att man har väldigt sköra slemhinnor när man är gravid och att det inte var något farligt. Hon kunde se ett litet bankande hjärta slå❤️ Nu är jag vecka 12+3 och allt ser jättebra ut🥰

ang.90
1/30/20, 8:15 PM
#8

#6 & #7 Tack för era svar, och skönt att det har gått bra för dig #7. :) För mig avtog det ju som sagt, och har ännu inte återkommit (gör förhoppningsvis inte det heller). Förmodligen var det som en talare ovan sa, en nidblödning som kom lite sent. :)

Upp till toppen
Annons: