Annons:
Etikettallmänt
Läst 714 ggr
Vinternos
2020-01-25 10:00

Magens storlek

Hej! Tänkte om någon vill dela med sig av hur stor/liten ni uppfattade att er mage var under första samt andra graviditeten. När började den växa så att omgivningen lade märke till det? Är ju väldigt olika hur man bär sina barn i magen, har alltid haft liten mage och litet sf-mått och det verkar vara samma med nummer två. Är i vecka 19 nästa vecka och min mage är bara lite svullen. Är smal i kroppsbyggnaden.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
jackiejohn
2020-01-25 11:00
#1

Har tre barn, fått större mage och tidigare för varje barn… legat strax över medel på kurvan med alla tre. Är lång och smal i kroppen annars, så det jag synts snabbt.

LaSadie
2020-01-25 11:15
#2

Med första barnet så syntes inte magen riktigt förens efter RUL. Innan såg man bara lite "mullig" ut på magen. För barn nummer två som jag blev gravid med när nr 1 var sex månader så fick jag en mage redan i månad tre 😑 Både graviditeterna har jag legat på den övre delen av skalan i mått. Är lång och normalviktig men blir gigantisk som gravid 😂

mollyt
2020-01-25 17:23
#3

Hmm jag tyckte nog det började synas kring RUL, men magen vid det andra barnet syntes lite tidigare. I övrigt var det nog ganska lika tror jag möjligen lite större mage med andra barnet. Jag är ganska kort med några extrakilon så den där första svullnaden var det nog många som missade i början kanske. Men SF mått har legat på och följt mittenlinjen för båda graviditeterna

Sava
2020-01-26 08:06
#4

Första barnet syntes egentligen inte förrän kring vecka 14 men andra barnet var lite tidigare och tredje redan kring 8-9.

Bjallstal
2020-01-26 11:18
#5

Väldigt liten mage, märkte att jag var gravid i v 29 då det började röra sig. De på mvc vägrade tro på mit när jag sade att det måste vara mer än de 10-12 v de sade att jag Max kunde vara gången pga magens storlek. Men sen fick de se henne på ultraljudet och blev helt chockerade 😂 gick upp 8 oh totalt och bebis vägde nästan 5 kg när hon föddes. Tycker att jag fick mage pang bom i v 36, då såg jag gravid ut och inte bara lite rund 😂

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Vinternos
2020-01-26 21:16
#6

Intressant att höra hur olika det kan vara. Tack för att ni delar med er!:)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
Upp till toppen
Annons: