Annons:
Etikettallmänt
Läst 620 ggr
[Wiilmaa00]
2020-01-19 22:03

Glömde p piller

Hej. Har en fråga. Jag äter p piller, tar det runt samma tid varje dag. Men jag glömde mitt p piller en dag. Så det han gå mellan 36-38h innan jag kom på det och tog nästa p piller. Jag och min pojkvän har haft sex, oskyddat. Är det stor risk för graviditet då??

Annons:
mollyt
2020-01-19 22:13
#1

Det beror på vilket slags piller du äter. Men nej, alltså man har liksom bara 25% chans att bli gravid även om man prickar in ägglossning (beroende på ålder osv) så om du missat ett piller så ska det till mycket att du råkar få ägglossning och ett befruktat ägg som fäster. Men är du orolig så ta ett graviditetstest när du förväntar dig nästkommande mens. Om du inte får mens med de piller du tar så ta ett test 3 veckor efter det missade pillret så lär du få utslag om du skulle ha blivit gravid.

[Wiilmaa00]
2020-01-19 23:07
#2

#1 jag äter Abelonelle. Tänkte bara om man måste använda kondom för man är väl oskyddad om jag glömt ett piller?

Cireea
2020-01-20 13:26
#3

Nu har du gjort några inlägg om det här, det är nog bättre om du samlar allt i ett inlägg istället för att göra 3 olika där du ändå behandlar samma typ av frågor. 

Du har alltså, utifrån dina tre inlägg: 
1. Bytt märke på ppiller 
2. Varit dålig i magen 
3. Glömt ta ditt piller i tid 

Byte av märke spelade ingen roll då du fick samma innehåll, jag brukar äta olika märken ofta då det är priset som avgör vilken jag köpt. Det är Apoteket själv som frågar om jag absolut vill ha samma märke eller om jag kan ta ett billigare med samma innehåll. 

Däremot kan slarv med piller och dålig mage utgöra riskfaktorer. Använd kondom ett par dagar om ni inte vill ha barn.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tigu
2020-01-20 23:56
#4

Hej! Du skrev ett inlägg i en annan grupp och att du ville bli gravid? du la upp en bild på ett gravtest och önskade att det skulle va positivt, trodde du ville bli gravid? Blev lite förvirrad nu🙈

Upp till toppen
Annons: