Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 815 ggr
Sohoo
1/18/20, 9:34 AM

Illamående

Tips mot illamående mottages tacksamt! Jag håller på att gå under här hemma, vill verkligen glädjas åt min graviditet men allt fokus går åt till att försöka överleva dagen.. Jag är i v.9 och illamåendet startade för ungefär en vecka sen. Nu är det så pass att jag inte kunde gå till jobbet två dagar i slutet på veckan då jag mår så fruktansvärt illa, kräks och är så yr. Med det här så känner jag mig ganska isolerad hemma också då vi inte har berättat till någon än och det är väldigt svårt att dölja hur jag mår.

Annons:
Josiek
1/18/20, 4:33 PM
#1

Alltså exakt samma här!😭hatar känslan att man knappt känner sig glad över graviditeten för detta illamåendet tar över allt..jag har varit hemma från jobbet sen i måndags, kan inte göra någonting annat än att ligga ner i soffan hela dagarna. Blir tyvärr sjukskrivning för mig på onsdag då jag har läkarbesök ifall det inte förbättras tills dess… Jag har fått både lergigan och primperan utskrivet men inget av de har hjälpt mig. Enda jag får i mig är bubbelvatten, hallonkräm, blåbärssoppa och andra soppor utan bitar. Vanlig mat man tuggar är otänkbart, magen bara vänder sig.. Öppnar jag kylen för att hämta bubbelvatten måste jag kisa med ögonen medans, för jag får kväljningar av att bara se maten i kylen🙄 Min fråga till er som det har gått över för, NÄR har det passerat?

LM_S
1/18/20, 7:17 PM
#2

Jag kräktes av allt till v.16, det var hemskt. Blev nästan inlagd men vägrade. Ingenting hjälpte

LM_S
1/18/20, 7:17 PM
#3

Bara en doft kunde få mig att rusa till dass

Sohoo
1/19/20, 8:13 AM
#4

Det är fruktansvärt 😩 Det enda jag får i mig är knäckebröd och saft.. Jag ska till läkare imorgon och tyvärr lutar det nog åt sjukskrivning för min del också för det finns inte en chans i världen att jag kan åka till jobbet såhär.. Jag tycker det blir extra jobbigt också när man inte har berättat för folk ännu så man ska försöka dölja det, vilket ju inte är det lättaste när man kräks….

Pawz
1/19/20, 8:22 AM
#5

Har haft samma som er och är nu i vecka 12 (13 imorgon) och det är lite bättre nu men kräks fortfarande osv. Levde på smörgåsrån över jul och nyår och har sedan kunnat börja äta lite mer men har fortfarande ingen aptit. 😕 Jag mår mycket mer illa om jag äter något sött så godis, kräm, saft, glass osv måste jag hålla mig borta ifrån. Att äta lite men ofta hjälpte lite grann när det var som värst. Har jobbat som vanligt men det har varit riktigt tufft och känner mig så sjukt sliten. Men var ganska inställd på att det skulle vara så här för känner ju många som varit gravida och vet att det bara är att härda ut. 😊

Vinternos
1/19/20, 8:35 PM
#6

Hade såkallat extremt gravidillamående hela graviditeten med första, verkar likadant med andra. Sjukskriven ifrån v.6 med båda. Inget har hjälpt, inte ens Ondasetron.Värsta för mig har varit viktnedgången pågrund utav kräkningarna. Man vänjer sig konstigt nog vid att kräkas(i alla fall jag).En liten tröst är att det i normala fall går över för de allra flesta. Kämpa på!

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
Sohoo
1/19/20, 8:44 PM
#7

Åh fy, det måste vara fruktansvärt att gå med det så länge 😫 Jag verkligen ber till nå högre makter att det ska gå över för mig snart 😅🙈

Upp till toppen
Annons: