Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 1034 ggr
Sava
1/16/20, 7:16 AM

Tips på babyskydd

Måste köpa ett nytt babyskydd och vill definitivt ha en bas till bilen. Drömmen hade ju varit en Doona med integrerade hjul men där går gränsen för vår budget tyvärr. Vad säger folk om trepunktsbälte och fempunktsbälte? Är alla babyskydd godkända? Får de ens sälja något som inte är testat och godkänt liksom?

Annons:
LaSadie
1/16/20, 11:43 AM
#1

Skulle säga att de babyskydd som säljs i Sverige och från EU länder är godkända. Sen är ju skydden mer eller mindre bra dock. Vi har Maxi Cosi Peddle Plus. Valde den då den var bäst i test då och att man kan använda basen för babyskyddet och bilbarnstolen. Det fanns även adaptrar till de barnvagnar vi haft/har. 3 punktsbälte som är trixigt nog att spänna fast 😂 har fem punkt på barnvagnen och det är så jobbigt när man har ett rörligt barn 😂

Sava
1/16/20, 6:23 PM
#2

Jag läste att i-size är lite extra säkerhetsklassat och så hittade jag ett som jag tänkte att vi skulle beställa. Då sa hon i butiken att det är ganska krångligt och tyvärr inte fanns hemma så vi kunde titta på det och så rekommenderade honom ett som är 3000 kronor dyrare😭

Sava
1/16/20, 6:26 PM
#3

Vi har haft trepunkt till båda storasyskonen… Det känns som att bebisen sitter så skyddad ändå i babyskyddet även om det inte är fempunkts…

mollyt
1/16/20, 8:04 PM
#4

Jag har bara haft fempunktsbälte i både bilstolar och vagnar, jag gillar det. Vi hade axkids babyskydd till våra barn, håller med om att det var smidigt med bas även om det är förhållandevis smidigt utan också när man fått in snitsen.

Sava
1/16/20, 10:59 PM
#5

Inhandlat och klart😀Eller ja, beställt i alla fall! Nu får vi vänta på leverans och sedan möblera om bland alla barnstolar i bilen😂😍

Upp till toppen
Annons: