Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 972 ggr
Börjar_nu
2020-01-11 19:37

Börja försöka!

Hej hej! Nu är vår första lilla plutt snart 1 år gammal och vi börjar känna oss redo för barn nr 2 🥳 Tänkte kika in här lite igen efter att man varit borta ett tag. Gick in och läste lite på Google. Fick lite smått panik. ”Chansen att bli gravid vid 30 års ålder om man prickar ägglossnings är ca 25%” Jag fyller 30 detta året. Det känns ju som att den biologiska klockan började ticka på lite fortare helt plötsligt 😰 Funderar på att ta ägglossningstest. Vilka rekommenderar ni/är lättast att läsa av oberoende av pris! Vi blev gravida på 2:a försöket med vår son men det är ju inget som säger att det går lika lätt denna gången. Godkväll 😎

Annons:
Fia81
2020-01-11 19:43
#1

Vad roligt ! Jag har precis fyllt 38 och fick ett plus igår 😁 Vi blev gravida på försök nr 2, vi har två barn innan 😊 Vi använde Clearblue ägglossningstest Advanced Digital, fungerade toppen bra.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Devya]
2020-01-12 08:39
#2

Ta det där med en nypa salt.;) Jag är 33 år gammal och plussade väldigt snabbt. Vi prickade inte ens in ägglossningen den månaden och ändå blev jag gravid. Jag höll på med ägglossningstest första gången och det tog 13-14 månader innan jag blev gravid. Det var då jag struntade i dem som det tog sig. Den här gången började jag inte heller på med dessa test och det tog sig väldigt snabbt. Jag gissar på att min ägglossning sker ett par dagar efter min mens och därför gick jag aldrig ägglossningstesten att stämma. Jag blev nämligen alltid gravid ett par dagar efter min mens, första gången och även den här gången då.😆 Jag gillar inte de där testen. Det stressade mig väldigt mycket i slutändan.

oh-la
2020-01-12 10:37
#3

Ta inte ut något i förskott. Det är många som blur gravida efter 30 utan minsta problem. Skapa inte problem som eventuellt inte ens finns förrän dom faktiskt finns säger jag 😊

Börjar_nu
2020-01-12 21:38
#4

#1 Men nej vad kul! Stort Grattis!! Önskar verkligen lycka till. Ja okej men då ska jag testa dem om jag känner att det behövs i framtiden. #2 tog också ägglossningstest vid första försöket. Fick aldrig till något vidare resultat. Andra gången vi försökte så trodde jag vi hade missat ”fönstret” för att kunna bli gravida men tydligen tog det sig just den gången. Håller verkligen med om att det kändes lite stressande med testerna. Får se hur det går denna gången. Vi ska börja utan dem men om det går trögt så tror jag vi provar igen. Vi får se helt enkelt. #3 Behöver verkligen höra det där. För det är typiskt mig att tänka lite för mycket och (oftast) oroar mig/oss i onödan. Tack för ditt svar!!

Norrlandsbruden
2020-01-12 22:39
#5

Vi försöker fortfarande att få vårat första barn. Men jag använder i alla fall Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor, tycker verkligen om den 😊

Börjar_nu
2020-01-25 17:53
#6

Idag är jag på BIM+1. Men min mens är oregelbunden och kan komma så mycket som 5 dagar efter vad som är tanken så det är jag van vid. Imorgon på BIM+2 tänkte vi ta ett graviditetstest 😃

Annons:
Börjar_nu
2020-01-26 08:44
#7

Var negativt så jag inväntar min mens som bara är sen 👎🏻

Upp till toppen
Annons: