Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 6254 ggr
missemmis96
12/26/19, 4:14 PM

BF september 2020!

Har inte hittat någon tråd med BF semptember 2020. Så vore kul om vi kunde följas här! Vi plussade på julafton och väntar vårat första barn. Har varit gravid en gång tidigare men det visade sig vara en ofostrig graviditet så vi hoppas att denna lilla ska utvecklas som den ska.

Annons:
Sohoo
12/26/19, 5:34 PM
#1

Hej! Jag plussade också på julafton med vårt första barn ☺️

Sohoo
12/26/19, 5:37 PM
#2

Kanske det blev otydligt, plussade denna julafton alltså och det är vårt första barn 😅

missemmis96
12/26/19, 8:47 PM
#3

Bästa julklappen! 😍 när har du bf?😄

Sohoo
12/27/19, 8:57 AM
#4

Verkligen! 😍 Om jag har räknat rätt själv så borde det vara 2/9 😄 Jag har dock inte fått tid till mödra än, dom har haft stängt under julen och bara telefontid mån-tors så 😅 När har du bf? Och hur mår du förövrigt, har du några symtom? 😊

missemmis96
12/27/19, 11:01 AM
#5

Jag Har bf 3/9 så en dag efter dig😄 har inte heller fått någon tid än ska ta tag i det nästa vecka tänkte jag🙈 Jag mår väldigt bra har endast känt av lite molvärk och lite ömma bröst så det känns än så länge väldigt ofattbart att jag är gravid.😊 har du haft några symtom än?

Sohoo
12/27/19, 11:51 AM
#6

Vad roligt 😄 Ja, jag tänkte ringa på måndag 😊 Jag har inte några symtom förutom en jäkla molvärk, känns liksom som att mensen ska komma när som helst…. och så känner jag mig väldigt svullen.

Annons:
missemmis96
12/27/19, 2:23 PM
#7

Jaa det känns så konstigt när man tidigare förknippat det med mensen. 🙈 var det en planerad graviditet?😄

spork
12/27/19, 3:14 PM
#8

Premiärpost på forumet; Positivt test idag. Första graviditeten och det känns helt sjukt. Ska berätta för fästmannen imorgon (är i olika städer idag men jag kunde inte hålla mig från att testa) och det kommer nog inte sjunka in förens det är sagt. Det är planerat och det tredje försöket. Är så glad!

Haztparken
12/27/19, 4:48 PM
#9

Stort grattis till allas plus! 😍 Själv plussade jag svagt 20/12 och sen definitivt 21/12 och det har bara blivit starkare! Ringde i måndags till mvc och fick tid redan nu på måndag! Så nervöst! Men så kul! Vårt första barn ❤ kan inte riktigt än fatta det och känner mig orolig. Har mycket mensvärk och haft till och från sen ÄL, vet att livmodern växer men är orolig varje gång jag går på toa att mensen ska ha kommit.. Enligt apparna så har jag vd 4/9 , haft långa cykler sen jag slutade med p-piller. Men får väl se sen vilket datum jag blir beräknad till 😊

missemmis96
12/27/19, 5:01 PM
#10

#9 Hade också längre cykler efter uttag av hormonspiral men körde Både Natural cycles och ägglossningstester så har ganska bra koll på när befruktningen skedde. Annars hade jag inte haft en aning alls🙈 Känner igen mig med oron om blödning. Hade en ofostrig graviditet för två år sen som upptäcktes genom en blödning. Så är rädd varje gång jag går på toa att jag ska blöda😫

Haztparken
12/27/19, 5:39 PM
#11

#10 Har också koll när befruktning skedde men så ska man räkna från senaste mensens första dag och det är då det blir långt emellan 😅 men får se vad som sägs på måndag! Åh förstår verkligen att du är rädd då! Känner att jag bara vill komma till v12 så känns det lite säkrare!

missemmis96
12/27/19, 6:18 PM
#12

#11 Jag hade varit en månad längre gången om jag räknade från mensens första dag😂 Jaa jag med!

Sohoo
12/27/19, 7:49 PM
#13

Japp, det var en planerad och efterlängtad graviditet för oss 😍 Fjärde månaden vi försökte. Jag känner igen det sååå väl med den här molvärken alltså, är nästan helt säker på att mensen kommer varje gång jag är på toaletten 🙈 Men det är väl bara att försöka tänka att det är livmodern som växer, lättare sagt än gjort 😅

Annons:
Sohoo
12/27/19, 7:49 PM
#14

Japp, det var en planerad och efterlängtad graviditet för oss 😍 Fjärde månaden vi försökte. Jag känner igen det sååå väl med den här molvärken alltså, är nästan helt säker på att mensen kommer varje gång jag är på toaletten 🙈 Men det är väl bara att försöka tänka att det är livmodern som växer, lättare sagt än gjort 😅

ML88
12/28/19, 8:50 AM
#15

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in här, skönt att följas åt 😊 Jag plussade igår och har bf runt 1 september enligt appar. Det blir mitt och sambons första barn om allt går som det ska ❤️ Jag har till och från ganska mycket mensvärkskänsla och är lite orolig över det, någon som vet om det är normalt att det nästan gör lite ont? 🤔

Sohoo
12/28/19, 9:59 AM
#16

En av mina bästa vänner har sagt att hon också hade jättemycket molvärk första tiden och att det drog ner i ljumskarna. När jag berättade för henne att det känns som att jag har vääärldens mensvärk så sa hon att det nog är helt normalt, bara livmodern som växer jättemycket i början ☺️

ML88
12/28/19, 5:21 PM
#17

Skönt att höra att det är fler som har så! Så svårt att veta hur det ska kännas när det är första graviditeten liksom 😇

Monicaq89
12/28/19, 5:42 PM
#18

15. Jag hade mycket molvärk med båda mina från plussandet.

ML88
12/28/19, 7:01 PM
#19

#18 Tack för svar, känns skönt att höra!

Sohoo
12/28/19, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Den här bilden är från en sjukhus-hemsida ☺️

Annons:
Haztparken
12/29/19, 9:05 PM
#21

#20 Det där med häftig smärta i nedre delen av magen känns igen när man ibland rör sig! Skönt att läsa att molvärken och denna häftiga smärta är normalt! Ska till mvc för första gången imorgon bitti med min sambo! Vi är så exalterade och nervösa! Hoppas vi får en bra bm och att mottagningen också är bra! Inte så lätt när man aldrig gjort det innan men blir nog bra ☺

ML88
12/29/19, 9:49 PM
#22

#21 Åh vad spännande med besök hos MVC! Tänker att det kommer kännas mer verkligt när man varit där 😊 Berätta gärna sen hur det var 😇 Jag tänkte ringa min MVC imorgon bitti och se när de vill boka in första besöket 😊

Haztparken
12/30/19, 10:57 AM
#23

#22 Vår bm var fantastisk och vi är supernöjda! ☺ Var ett hälsosamtal där vi gick igenom det mest basic. Blev inbokad på inskrivning i slutet av jan där dom ska ta blodprover inför KUB den 10/2 , det ser vi verkligen fram emot! 😊 Enligt henne var jag i v6 och hade beräknad förlossning i augusti så kanske ska flytta till en annan tråd än denna 😅 men den beräkningen är gjord på min senaste mens första dag och jag har långa menscykler så jag är väldigt säker på att KUB kommer visa att jag är i max v5 nu, vilket bm också trodde men dom hade ju sina riktlinjer nu i början. Men beräknad förlossning är i slutet av augusti/början av september ❤

ML88
12/30/19, 1:26 PM
#24

#23 Vad skönt att det kändes bra! Åh så spännande, det är ju inte såååå långt till slutet av januari 😊 Spännande att se sen vad bf blir för datum. Jag ringde min MVC idag och fick information om att de ska skicka hem tider för inskrivningssamtal och KUB. Hon sa att det troligen blir i slutet av februari/början av mars. Det låter lite sent tycker jag, tror jag går in i vecka 6 nu i dagarna så hoppas hon sa fel och att vi får tid lite tidigare än så 😇 😅

Haztparken
12/30/19, 1:51 PM
#25

#24 Ja det är ju nästan en månad efter mig, men kanske är svårare att få tid där du bor? Andra riktlinjer? Jag bor och går i en väldigt liten stad, snarare by 😅 Håller tummarna att ni får en tid tidigare! Man är ju så otålig 🤪

Sohoo
12/30/19, 2:52 PM
#26

Jag pratade också med vår barnmorska idag, nu känns det mer verkligt och jag längtar så 😍 Har tid för inskrivning 16/1 och första ul 20/1, så spännande! Jag fick preliminärt bf 25/8 men som ovan har jag också långa menscykler så återstår att se 😅

Sohoo
1/4/20, 6:25 AM
#27

Hur går det för er, hur mår ni? 😊

Annons:
ML88
1/4/20, 8:19 AM
#28

Jag mår lite illa typ hela dagarna, alltså inte så att jag är nära att kräkas men ett dovt illamående. Känns lite som att jag är bakis varje dag 😬 Trött och sover en del också. Förstår inte hur det ska gå när jag börjar jobba på tisdag 🙈 Väntar också otåligt på att MVC ska skicka hem mina tider för inskrivning och kub. Känns lite jobbigt att man måste gå i så många veckor innan första ultraljudet, vet ju inte ens om nånting är kvar därinne liksom, det kan jag tycka är ganska jobbigt bitvis. Hur mår ni?

Sohoo
1/4/20, 4:27 PM
#29

Åh jag får precis samma tankar om ifall det faktiskt är något kvar där inne…. Känner mig lite otålig och bara längtar till första besöket! För övrigt mår jag faktiskt väldigt bra, molvärken kommer och går ännu men inget illamående än så länge iallafall 🙏🏻 Dock trött jag med, sover i princip minst en timme varje dag. Däremot har jag väldigt svårt att sova på nätterna trots att jag är SÅ trött, det är lite jobbigt 😅

VS92
1/5/20, 10:09 AM
#30

Hej och grattis till er alla! Jag plussade 2/2 och har BF 2/9 😍 Det är vårt första barn och vi har försökt sedan januari 2019. Tillslut fick vi hjälp att få igång ÄL (då jag inte har någon egen) och då blev vi gravida på första försöket. Blev så glad när jag hittade denna tråd med andra som har BF samma månad. Eftersom vi fått hjälp via medicin med ÄL så ska vi på ett första UL redan nu på torsdag sen är det inskrivning hos barnmorska 28/1. Jag längtar så!! 💖😁

Sohoo
1/5/20, 11:01 AM
#31

Hej och grattis, vad roligt!! ❤️

Adeliine
1/5/20, 7:55 PM
#32

Hej 😊 Grattis till er alla! Jag plussade igår, om jag själv räknar ut så är jag i vecka 5 (4+5) jag känner också som många av er andra, molande värk, illamående och blandade känslor.

Di.1
1/7/20, 8:27 AM
#33

Hej:) Jag plussade den 3dje januari räknar ut att jag är i ca v 4 Mitt fjärde barn så efterlängtad efter 7 månaders försök så plussade jag😃

Kvigan
1/7/20, 12:43 PM
#34

Hej hörrni! Jag hakar på gänget här med en kort presentation. Jag fyller 26 år i september 2020 och jag har inga barn sedan tidigare. Efter lite planering bestämde jag och sambon för att jag skulle ta ur min hormonspiral i september 2019. Vi körde på som vanligt och höll bara lite koll på vilka dagar jag var mest fertil.

Jag hade ägglossning helgen innan jul och plussade igår, 6 januari, efter att mensen inte kom som den skulle den 5:e. Enligt gravidappen har jag BF 12 september, fem dagar efter min egen födelsedag. 😃

Som ni andra har skrivit har jag känt spänningar i brösten sedan en vecka efter ägglossningen och den molande 'mensvärken' kom några dagar före beräknad mens ihop med en pytteliten brun flytning över helgen. Knappt ens värt att ha trosskydd för. Igår kväll kände jag mig otroligt trött på kvällen och idag var jag uppe i två timmar på morgonen, sen sov jag två timmar till, verkligen olikt mig!

Jag är jävligt taggad, lite rädd, orolig, lycklig och förväntansfull.  

Kram, och lycka till tjejer!

👆 Djurnörd

Annons:
Josiek
1/7/20, 6:25 PM
#35

Hoppar in här också! Beräknat BF 6/9 och första barnet för oss🥰 Plussade 30/12 och är i vecka 6(5+2). Otroligt trött, jätteömma bröst och känslig än så länge..häromdagen hade jag lite molvärk som strålade ner i ljumskarna? Förutom då har jag inte känt någon värk alls som de flesta av er verkar ha. Små illamående-känningar kan man säga, men inte så pass att det blir jobbigt så hoppas det håller i sig!

Kvigan
1/7/20, 7:38 PM
#36

Jag är i v 4+2. Hur tidigt börjar man märka av sina hormonförändringar i humöret? Jag tänkte åkt en sväng till stan idag, och ser att motorlampan på bilen lyser. Jag har tydligen ingen instruktionsbok och googlar problemet utan att få svar. Ringer sambon och han spånar i luften och tycker inte att jag ska köra någonstans med bilen. Och jag bryter ihop totalt. Störtlipar från ingenstans. Satt kvar i bilen på uppfarten hemma med sambon i örat och hulkar och gråter som ett litet barn som fått sitt godis stulet. Hela dagen förstörd! Där hade jag sett fram emot att mysa lite, köpa fiskmat, två lysrör och kolla efter ett par löst sittande byxor. Vad fan hände där? Vad är en motorlampa att bryta ihop över? Jag har aldrig haft några liknande humörsvängningar i samband med mens/ägglossning förut så detta var helt nytt för mig. Möjligtvis att jag varit lite mer lättretlig. Är det någon av er som varit med om något liknande? (Min pappa kom förbi med felkodsavläsare senare och bilen är fullt körbar, som tur är.)

👆 Djurnörd

ML88
1/7/20, 8:02 PM
#37

#36 Haha, jag relaterar! Började gråta för några dagar sedan när vi skulle åka till butiken för att handla kvällens middag och min sambo frågade vad vi skulle laga till middag dagen därpå. Kändes helt orimligt att tänka ut och handla ytterligare en måltid på samma gång 🙈😅 Brukar inte heller ha så mycket humörsvängningar annars så det kom lite oväntat 😅 Vad roligt att så många fler kommit till gruppen de senaste dagarna, välkomna! 😊

Kvigan
1/7/20, 11:05 PM
#38

#37 Haha, usch! Jobbigt att börja gråta mitt bland folk. Åtminstone jag blir helt röd i flera timmar så fort jag ens hållit inne några tårar. Skönt att inte vara ensam i att ha flippat ur iallafall. Tack för din lilla historia 😄 Nu slog tanken mig hur det blir med humöret på jobbet framöver, före man berättat för chef & kollegor. (När ska man berätta förresten?) Tänk om man råkar skälla ut någon eller börjar gråta om någon drar ett skämt? Jag jobbar bara med karlar dessutom. Men, det får väl bli ett senare bekymmer att hantera i såna fall. Jag är åtminstone ledig den här veckan och kan smälta mitt positiva test i några dagar till 😄

👆 Djurnörd

Sohoo
1/8/20, 10:00 PM
#39

På tal om när man ska berätta på jobbet, hur tidigt berättar ni det till er närmaste familj? Era föräldrar t.ex? Tycker det är så jobbigt att gå och försöka hitta på ursäkter för vissa saker osvosv, på samma gång som jag inte vet om jag vill att vi berättar ännu 😅

Millo88
1/8/20, 10:31 PM
#40

Hej hoppar in här :) Är lite besatt av att lösa om andras graviditeter haha. Plussade idag och har bf till 14/9 är så glad men också orolig då min första graviditet slutade med missfall. Var rätt säker på att jag var gravid igen då jag haft ont i ryggen och mått illa några dagar nu. Vill bara att tiden ska gå men hur gör man för att inte gå och oroa sig hela tiden ?

Kvigan
1/9/20, 8:22 AM
#41

#39 Helgen efter jul var vi på middag hos min kusin och hans sambo. Då berättade de för oss om sin graviditet i v 10. Då hade hans syster m familj inte fått detta det än. Lite tidigt kanske, men av olika omständigheter (som att hon inte drack vin) så berättade de för oss då 😊 Jag vet inte hur/ när vi ska berätta för våra föräldrar än. Någon som har nån kul idé på vad man kan göra? Sambon är inne på att bjuda hem både hans och mina föräldrar på middag samtidigt, det var lyckat sist och det blir första barnbarnet på båda sidor. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker. 🙃

👆 Djurnörd

Annons:
Sohoo
1/9/20, 9:29 AM
#42

Vi var funderat på att berätta för våra föräldrar efter första ul som vi ska på nästa vecka, då är jag i vecka 9 😊 Det må också låta tidigt men på samma gång ifall något skulle hända så behöver man inte heller hålla det hemligt för sina föräldrar ifall man är lite nere eller så. Vi vill berätta mest för att slippa ljuga på middagar osv eftersom vi ganska ofta äter med våra föräldrar. En rolig idé att berätta för nära tycker jag är när man typ ska ta ett familjefoto och så säger den som tar bilden ”x är gravid”, då får man allas reaktion på bild 😅

Kvigan
1/9/20, 11:11 AM
#43

#42 Det tycker jag låter helt rimligt. Åtminstone att föräldrarna får veta då. Men vad kul idé med familjefoto och allas reaktioner! Jag filmade faktiskt sambon när jag berättade för honom 🤘🏼🤪 Men det är en annan historia. Min mamma har tjatat på mig att jag ska baka kanelbullar till henne med köksassistenten hon gav mig i höstas. Så jag har haft lite funderingar på att dra någon klassiker med bulle i ugnen. Hur vet jag inte dock. Det hade varit kul om fler kom med idéer till det stora avslöjandet! 😃

👆 Djurnörd

Josiek
1/9/20, 3:29 PM
#44

Är det någon mer som är känslig med mat? Känns ovanligt att börja känna såhär redan i vecka 6 men jag kan verkligen inte äta något jag inte är sugen på🤮 bara växer i munnen och mår fruktansvärt illa av att försöka äta typ smakrik, varm eller kryddig mat. Gårdagens middag blev 3 skålar, en med glass, en med räkor, och en med tomat o mozzarella..🙄 bra blandning haha.

Fia81
1/10/20, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hej ! Jag hoppar in här 😊 Plussade i dag. Jag är 38 år och vi har två barn sedan tidigare 12 år & 9 år. Så detta blir en liten sladdis. Jag har fått tid för inskrivning hos mödravården den 27 jan. Lite tidigare än vad som är vanligt men jag har Hypotyreos och behöver höja medicineringen 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Di.1
1/12/20, 12:51 AM
#46

Hej Jag fick en blödning som mens kan det vara missfall känner mig förkrosaad

Jannab
1/12/20, 8:26 PM
#47

Hoppar in här - plussade i torsdags! Vecka 6 (5+4) idag! BF 8/9

Adeliine
1/13/20, 12:57 PM
#48

Hejhej, Också gravid, vecka 5 (5+6) BF 7/9. Hur mår ni så här tidigt in i graviditeten?

Annons:
Jannab
1/13/20, 2:00 PM
#49

Ömma bröstvårtor, svårt att somna, och kissnödig kvällstid!

Fia81
1/13/20, 3:28 PM
#50

Hej, Mina bröst ömmar (mest på kvällen). Jag känner mig svullen. Jag behöver upp och kissa vid 04… Jag fryser titt som tätt och är som en huggorm till humöret 🐍

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Josiek
1/13/20, 4:06 PM
#51

V 7 (6+1) Mår väldigt illa, yr, ont i brösten och sinnessjukt trött..somnar 7-8 varje kväll. Mår väldigt dåligt faktiskt och det tär mer på en än vad jag trodde.

Sohoo
1/13/20, 8:47 PM
#52

Jag har mått riktigt bra, hittills…. Nu för någon dag sen kickade illamåendet in, och det är faktiskt jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. Jag hoppas verkligen att illamåendet går snabbt över.. Ömma bröst har jag också. Jag är i vecka 8(7+6).

Fia81
1/14/20, 9:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Nu har jag gått in i vecka 6 😁 ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Kvigan
1/14/20, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Vecka 6 (5+2) Jag kände mitt första illamående igår. Höll även på att spy av en doft. Annars tycker jag att det känns helt okej. Tuttarna slappnar av lite och jag kan ta på dem utan att det gör ont. Molvärken kommer och går någon gång under dagen men däremot känner jag mig svullen och uppblåst, kan frysa om kvällarna och är väldigt trött. Jag jobbar skift så det är lite kämpigt att sluta vid midnatt denna veckan - idag sov jag till 10:30! 😳 Ändå hade jag klockan på 8. Stängde av den, vaknade kl 9 och somnade igen. Haha! Vad använder ni för appar? Plus & minus med dem? Jag använder två st. Preggo + Snygg design, artiklar för varje vecka med vad som händer med mamman och barnet. Långa faktarutor och med storleksbeskrivning av fostret. Skrivet på ett sätt så att det känns personligt, inte generaliserande på något vis. Anteckningar + bilder. - Lite rörig då du måste bläddra förbi alla veckor om du tex vill läsa vad som händer vecka 30. Sambon har ingen egen profil (även om du kan dela appen). Anteckningar & bilder laddas upp var för sig. Preglife + Både mamman, sambon & grodden i magen har en egen ”profil” där man kan läsa om vad som händer för just dig varje vecka. Snygg design, enkla menyer. Du kan skriva anteckningar och lägga in foton. Bra artiklar och filmer om allt möjligt. - Lite för kort och generell fakta, ingen storleksjämförelse med tex risgryn eller knappt millimeter. Man kan inte lägga in foton i anteckningarna, de får laddas upp separat.

👆 Djurnörd

Fia81
1/14/20, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Jag har "Baby på väg" hittills är jag nöjd 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Josiek
1/14/20, 6:03 PM
#56

jag vaknar flera gånger per natt och kan inte somna om pga. Illamåendet och det ligger konstant och pyr hela dagen så idag fick jag lergigan efter ett besök på vårdcentralen. Hjälpte ingenting… Bryter nästan ihop av detta måendet, när man inte ens får sova på nätterna pga illamåendet så börjar det bli påfrestande. Man vill ju glädjas åt graviditeten, men är väldigt svårt när man mår såhär 😢

Fia81
1/14/20, 7:34 PM
#57

#56 men så tufft 😔 Hoppas det ger med sig snart.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Sohoo
1/15/20, 12:13 PM
#58

Är det någon mer av er som har väldigt orolig mage? Har läst överallt att man ofta blir förstoppad men jag upplever det nästan mer åt andra hållet…. (ursäkta för mycket information 🙈) Och på mornarna när jag vaknar så kör det på som tusan i magen.

Jannab
1/15/20, 1:36 PM
#59

Går in i vecka 7 idag. Bröstvårtorna ömmar, kissnödig på kvällstid och har svårt att somna, är trött under dagen så jag måste ta minst en powernap!

Adeliine
1/15/20, 1:59 PM
#60

Jag är hård i magen men inte så farligt. Jag upplever inte så mycket illamående men det lär säkerligen komma 😅

Fia81
1/15/20, 6:37 PM
#61

Just nu är jag väldigt hård i magen 😖 Vi ska åka till fjällen och åka skidor nästa vecka. Men jag kom inte i mina skidbyxor då magen är svullen.. Så nu har jag fått köpa ett par nya i större storlek 😅

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
1/17/20, 10:58 AM
#62

#46 Hur gick det med blödningen?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
ML88
1/19/20, 8:38 PM
#63

Hur mår ni? Jag är i vecka 7+5 nu och är lite svagt illamående typ hela tiden, kräks inte men det ligger liksom där och molar. Förutom det är jag väldigt trött så jag gör inte mycket om dagarna mer än jobb och sen hem och lägger mig i soffan. Jag tränar normalt sett typ 4-5 gånger i veckan men har bara tränat ett fåtal gånger sen jag plussade. Jag märker att avsaknaden av träning är jobbig för mig, känner mig lat och som världens tråkigaste som bara ligger i soffan liksom. Försöker tänka att det bara är temporärt och att jag förhoppningsvis kommer må bättre snart och träna igen men det är svårt när man är van att träna mycket. Hur gör ni med träning? Någon som känner igen sig?

Sohoo
1/19/20, 8:47 PM
#64

Jag är i vecka 9(8+7) och har fått ett fruktansvärt illamående, kräks flera gånger per dag även på nätterna vissa dagar 😩 Förutom det så mår jag helt okej, lite trött men inte så farligt. Jag känner dock igen mig med det där att bara ligga på soffan.. pga illamåendet har jag varit hemma från jobbet några dagar och man känner sig hemsk som inte kan göra något. Imorgon ska vi till läkaren och på vårt första VUL, det ska bli riktigt spännande att se hur det ser ut där inne, om det faktiskt lever något där eller inte 😊

LM_S
1/21/20, 1:38 AM
#65

BF 26 september 😊

LillaS_
1/21/20, 9:34 AM
#66

Hej! Vad roligt med alla plus! Någon som vill starta en hemlig fb grupp? 😍Var med i en sådan med förra barnet (har en kille på 1 år och 9 mån) och det var toppen. Har kontakt med flera än idag. Vi stoppade vid 100 mammor, och det var precis lagom :)

Sohoo
1/21/20, 10:48 AM
#67

Jag är jättegärna med 😊 Dock så vet vi inte nu om vårt lilla foster lever eller inte tyvärr.. Ni kan läsa mitt andra inlägg här på sidan som heter ”Tidigt VUL - erfarenheter” men jag har såklart hoppet uppe och skulle absolut vara med i en hemlig fb-grupp!

Josiek
1/22/20, 4:41 PM
#68

Hade läkartid idag och blev sjukskriven i 3 veckor framåt. Kändes jobbigt, har aldrig varit sjukskriven förut och är en person med hög arbetsmoral som gillar att jobba så det känns liksom fel? Samtidigt känns det som en otrolig befrielse. Mår illa hela tiden så det har varit omöjligt för mig att vara uppe och gå och stå så nu kan jag bara vara, ligga hemma och må illa utan press på att gå tillbaka till jobbet igen nästa dag. Kan vi diskutera denna tröttheten med? Klockan 12 på dagen sitter jag och NICKAR i kassan på jobbet för jag håller på att somna sittandes, får suddig syn för ögonen går typ i kors och har gått och tänkt att ”okej jag MÅSTE smita in på toan och sova lite där i smyg, KAN INTE vara vaken en sekund till”. Trodde inte ens att det var fysiskt möjligt att vara så trött när man går och lägger sig kl 8 varje kväll och sover till 7 på morgonarna 🙄

MissToday
1/22/20, 5:57 PM
#69

#65 Då har vi samma BF (än så länge iaf) 😀

Annons:
Jannab
1/23/20, 1:43 PM
#70

Åh idag fick jag se ett fint pickande hjärta ❤️ De flyttade mig en dag, vecka 8 (7+0) idag. BF 9/9

emmapaulinaa
1/24/20, 10:37 AM
#71

Hej! Jag hoppar in i tråden 🙂 Jag och min sambo plussade den 10/1 men jag är lite osäker på vilken vecka jag är i. Jag har ätit minipiller och blev gravid trots detta så min mens har varit oregelbunden och jag minns inte när jag hade min sista mens. 

Började med att jag fick kraftiga magknip under natten 2-3/1 och detta fortsatte till och från i en vecka och jag beslöt mig för att ta ett test den 10/1 för att utesluta graviditet innan jag ringde till läkaren för att be om hjälp. Jag hann knappt kissa klart på stickan fören det visade positivt och även om det inte var planerat så fylldes hela jag av glädje ❤️Jag misstänker dock att jag är runt vecka 6-7 och ska idag boka tid hos MVC och hoppas att jag får en tid snart!

LiLex
1/26/20, 11:13 PM
#72

Hej allihopa! Jag plussade den 17/1 och detta är min första graviditet 😊 det var vårt första försök till att bli gravida och det fäste direkt, både jag och sambon blev väldigt chockade, haha. Jag gick in i vecka 6 igår och har upplevt molande/stickande värk i magen samt en del illamående. Är väldigt trött och sover mer än vanligt. Känner mig även lite låg emellanåt för att tiden går så sakta 😅 haha. Självklart känner jag också stor oro för missfall och är nervös vid varje toabesök. Har första besöket hos mvc redan imorgon. Ska bli intressant :)

LiLex
1/27/20, 1:38 PM
#73

Någon som vet om det finns någon startad hemlig FB-grupp för BF september förresten? 😊

hursomhelst
1/28/20, 4:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Jag vill också väldigt gärna vara med i en fb grupp för bf September.. finns det någon man skulle kunna få komma med i? Plussade för 1 v sedan, hade sm 8/12 men har lite längre cyklar så jag tycker inte bm beräkningar stämmer riktigt… Detta blir min andra graviditet, mitt 3:e barn men sambons 1:a barn.

Fia81
1/28/20, 6:50 AM
#75

Jag var på inskrivning hos mödravården igår. Fina blodvärden men på gränsen till högt blodtryck och +1 av äggvita i urinen. Ska till spec mödravården om en vecka för VUL och lägga upp en plan då jag tidigare haft aggressiv Preklamsi tidigt i graviditeten. Längtar så att få se om det finns någon liten där inne.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

LiLex
1/28/20, 7:01 AM
#76

Hej allihopa! Jag skapade en facebook-grupp nu. Den heter "2020 septemberkul" och den är privat, däremot är den synlig att söka efter och den funktionen stänger jag av när vi/om vi kommer upp i 20 medlemmar. Då kommer den inte heller gå att söka efter. Det står ingen beskrivning av gruppen och ingen kommer att kunna se att ni är med i gruppen när den är stängd om jag förstår det rätt :) Jag tänker att 20 medlemmar blir lagom och OM den blir full får nästa ta vid och starta en ny fb-grupp :)

Annons:
LillaS_
1/28/20, 11:46 AM
#77

LiLex - kul! vad bra! Dock kan jag säga av erfarenhet att det är roligare men lite fler. Det blir mer diskussioner, mer erfarenheter och mer tankar då. :) Kanske det kan skapas en omröstning i gruppen om hur många som skall vara med? :)

LiLex
1/28/20, 12:55 PM
#78

LillaS_ - skulle det visa sig att det är mer än 20 som vill gå med så kan jag absolut tänka mig flera i gruppen om gruppmedlemmarna skulle vilja det :) Däremot vill jag låsa gruppen helt efter en kortare period så fritt fram fram tills dess :) Just nu går det ju söka efter gruppen men medlemmarnas inlägg och innehåll i gruppen syns inte. Det ska inte heller synas att man gått med i gruppen. Det finns plats för fler där just nu så gå in och ansök om medlemskap allihopa :)

Sohoo
1/28/20, 7:04 PM
#79

Har precis gått in och ansökt om att få vara med! :)

snuffis101
1/29/20, 7:37 PM
#80

Hej! Jag gick in i vecka 7 idag och har ansökt om att få gå med i gruppen på fb :)

Josiek
1/31/20, 8:41 PM
#81

Går in i vecka 10 på söndag och nu börjar jag bli riktigt svullen speciellt på kvällarna..Även fast det bara är svullna tarmar än så länge så känns det ju så roligt att man börjar se lite smått gravid ut!

Sohoo
2/2/20, 12:30 AM
#82

#Josiek jag gick in i vecka 10 idag och jag är också sååå svullen på kvällarna. Och det kör som bara den i tarmarna…. Tycker att det känns väldigt jobbigt 🙈

Josiek
2/3/20, 9:16 AM
#83

#82 Ja samma här! Man blir orolig i magen lätt. Och känns som jag går halva dagarna och måste rapa hela tiden när man känner sig sådär uppblåst😂

Annons:
ML88
2/3/20, 9:43 AM
#84

Jag är också supersvullen och rapig 😅, går in i vecka 11 imorgon. De flesta av mina kläder känns redan för tajta och obekväma. Svårt att veta vad man ska köpa för kläder tycker jag 🤔

Fia81
2/4/20, 3:04 PM
#85

I dag 7+4 fick vi se vårt lilla "hallon". Det lilla hjärtat slog sååå fint ❤ underbart 🥰

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
2/14/20, 7:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Går in i vecka 10 idag ❤🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Josiek
2/20/20, 6:42 PM
#87

Hur mår alla? Vecka 11+4 för mig och magen börjar synas ganska bra i tighta kläder 🙈 illamåendet är borta för mig och är nu sååå hungrig…behöver äta flera mellanmål om dagen. Ska på ultraljudet för kubtest nästa vecka och är så nervös!!

Fia81
2/21/20, 6:43 AM
#88

#87 Jag gick in i vecka 11 idag (10+0) Är ständigt förkyld och längtar så till vårt KUB den 2 mars ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Sohoo
2/21/20, 7:03 PM
#89

Jag gick in i vecka 12 idag, mår fortfarande illa och kräks tyvärr 😅 Magen börjar synas och jag bara längtar efter att få börja må bra 😍 Vi såg vår lilla på KUB-ultraljudet idag där barnmorskan sa att allt såg bra ut så nu hoppas jag att resultatet som kommer om två veckor är lika bra ❤️

jackiie001
2/23/20, 7:48 PM
#90

Hej alla! Hoppar med här 😃 har nyligen plussat, enligt förra mens så är jag i vecka 9 (8+6) idag 😍 plussade i torsdag så ringde gyn på en gång och fick tid för ultraljud om 1,5 vecka så nästa måndag ska vi dit 🤰🏻 sist jag hade tid för ultraljud ett år sen nu så vart det en mardröm med ofostrig som upptäcktes i v16. 🥺 Så lite smått nervös för detta ultraljud men men det går nog bra ❤️

Annons:
Pearlymoon
2/23/20, 10:21 PM
#91

@jackiie001 Åh vad spännande! Grattis! 😄 några symptom än?? Vilken mardröm med ofostrig 😢 Kommer gå toppen nu ska du se 😊 Jag är i vecka 12 och har tid för ultraljud om två veckor, men min skräck är att det upptäcks att det är en ofostrig graviditet. Oroar mig jättemycket just nu! Hade du symptom trots din ofostriga graviditet?

jackiie001
2/24/20, 9:23 AM
#92

@pearlymoon. Tack! Nja inte mer än väldigt trött och hungrig 😂 har varit illa mående till och från ett bra tag men inte reflekterat över det haha. Måste ha mått bra eftersom jag gått gravid 8 veckor innan jag visste om det ^^ ja jag hoppas det, läkaren sa ju att det är sååå ovanligt att man får det 2ggr alltså typ 1 på 100.000, men endå kan man inte riktig är slappna av föräns man vet när man varit med om det innan.. lite som en inre stress så väldigt skönt att vi fick ett ultraljud snabbt! Det kommer säkerligen gå bra för dig! Så länge du inte blöder ska du inte vara orolig ❤️❤️❤️ det är så sällan som ofostrig blir. Ja jag hade alla symtom tyvärr, tillomed magen växte men min läkare mätte moderkakan osv och det var i storlek för v 15 så inte så konstigt att magen växte osv.. men jag kände verkligen på mig den gången att något var fel det var därför jag åkte in och begärde ett ultraljud. Så det lärde jag mig att man ska lyssna på sin kropp! ❤️❤️❤️ Men det kommer gå bra för dig ska du se, jag håller alla tummar och tår för dig 😃❤️

Pearlymoon
2/24/20, 9:48 AM
#93

@jackiie001 Haha ja du måste ha turen att må bra 😄 Själv har jag mått väldigt illa och kräkts varje dag sen vecka 7 typ! Men det börjar gå över nu som tur är. Åh förstår din oro, men kommer gå bra ska du se! 😍 Du får lita på läkaren ord! Skönt att du har ultraljud så snart! Ja man hör ju talas om ofostrig då och då så blir lätt man nojjar upp sig! Har inte haft någon blödning så ska försöka släppa oron ❤

jackiie001
2/24/20, 10:59 AM
#94

@Pearymoon. Haha ja jag måste nog ha turen, mådde knappt illa förra grav heller 😂ah men fy stackare har du testat lergigan då? 😳 Ja jag lär väl de 🙈 men lättare sagt än gjort ^^ Okej men skönt, ja försök men förstår det är svårt ❤️

Pearlymoon
2/24/20, 12:19 PM
#95

@jackiie001 Vad skönt! 😄 Nej jag har kört med postafen, har väl hjälpt sådär. Har varit värst på kvällarna, så har kunnat jobba ändå som tur är! Ja man får försöka släppa oron och glädjas åt att man är gravid 😊😍

Josiek
2/29/20, 5:24 PM
#96

ÅH känslan att få se sitt barn på ultraljudet var helt fantastisk!😍 vår lilla låg och sparkade, lipade, snurrade omkring och drack fostervatten. Blev verkligen förvånad över hur mycket man kunde se av barnet ändå! Trodde inte man skulle kunna urskilja sådär mycket, vill ha en ultraljudsmaskin hemma och ligga och kolla på den varje kväll!❤️

Fia81
2/29/20, 5:48 PM
#97

#96 Åååå vad mysigt ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Fia81
3/2/20, 5:11 PM
#98

Vecka 12 och UL. Allt såg bra ut med vårt lilla ❤ .

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Upp till toppen
Annons: