Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 7807 ggr
mollyt
2019-12-21 10:28

Vi som planerar barn 2020 #6

Den förra blev ju full igen, så nu får ni fortsätta här :)

Den gamla tråden hittar ni här

Annons:
Elsevin
2019-12-21 23:20
#1

#280 Åh stort grattis! ❤️

#281 Haha ja jo det tycker väl jag också egentligen. Nu har jag slut på testa tidigt-test dessutom så är lite sur på mig själv 😂Jag körde med CB och fick glad gubbe på kvällen den 10:e. Jag har aldrig använt äl-test förut men i instruktionerna stod det att man kunde sluta testa när man fick en glad gubbe så jag gjorde det. Hoppas det stämde. NC trodde jag skulle ha ägglossning den 11:e så det stämde ju rätt bra :)

#283 Åh jag beklagar :( Hoppas det blir er tur nästa månad ❤️

litentjej8790
2019-12-22 08:36
#2

Köpte ett test för att testa på BIM eftersom jag troligtvis inte kommer kunna komma iväg på julafton/juldagen. Kunde inte hålla mig så testade med clearblue early i morse på bim-3. Det var negativt :( Är det kört nu eller kan det visa positivt på BIM trots att det var ett extra känsligt test?

Ingetnamnfunkar
2019-12-22 09:46
#3

#1 haha attans 😂 Jag spar på mitt testa tidigt för tror inte jag kommer hinna köpa nåt nytt sen förrän efter BIM. Testade med ett RFSU testa ofta imorse och det va blankt hur jag än vred o vände 😅 har du testat nå mer? #2 Behöver absolut inte vara kört, man kan plussa så sent som efter BIM också 😊

litentjej8790
2019-12-22 11:04
#4

Jag får hoppas på det, när jag varit gravid tidigare så har jag aldrig testat innan BIM så vet ju inte om det hade visat ngt innan. men den konstanta mensvärken håller i sig så jag hoppas fortfarande på att det är någon form av växtvärk.

Ingetnamnfunkar
2019-12-22 11:38
#5

#4 samma här, men nu är jag helst test-tokig😅 Håller tummarna för dig att du plussar snart!

Elsevin
2019-12-22 11:50
#6

#3 Åh, då förstår jag att du klarar av att spara. Jag har ett apotek tvärs över gatan 😂 Farligt för min plånbok..  Jag? Testa mer? Jag skulle väl aldrig.. Haha, jo jag testade också med RFSU testa tidigt imorse, det var blankt för mig med trots att jag också vred och vände på det som en galning 😂Känner du av något eller mår du som vanligt?

Annons:
Ingetnamnfunkar
2019-12-22 11:59
#7

Haha älskar att det finns fler test-narkomaner än jag 😄 Vad synd, men än finns det hopp.. så bara att fortsätta testa 😬 Jag vet inte ens när jag har BIM egentligen då jag ätit provera för att få igång mensen o ägglossning efter förra graviditeten, kanske är jättelångt kvar 🤔 Jag är svintrött, är det i princip jämt i vanliga fall också pga bebis men det här är nåt helt annat.. igårkväll somnade jag för natten kl20 plus att jag fick lägga mig och sova på dagen vilket aldrig händer. Sen om det är pga vädret eller vad vet jag, men man kan ju hoppas det beror på att nåt gror i magen 😁 varit lite extra törstig och brösten känns tunga.. men svårt att säga om det är inbillning eller inte. Du då?

Majsan82
2019-12-22 12:29
#8

Tänkte testa på julafton ändå… då jag mår lite konstigt. Alla mens symtom brukar ju försvinna för mig när jag väl börjar blöda. Men allt är kvar, trött uppsvälld, värk i magen, ont i brösten, törstig… vad tror ni?

Ingetnamnfunkar
2019-12-22 20:27
#9

#8 Kan varit en nidis? Håller tummarna för positivt test på julafton!

LiLex
2019-12-22 21:01
#10

Hej! Nu hoppar jag in i tråden :) jag och sambon tänkte börja försöka bli gravida fr.o.m januari men vi smygstartade denna månaden istället. Enligt natural cycles hade jag ÄL den 12:e dec och vi hade vuxengos den 11:e. BIM på julafton men hade idag en konstig ljust rosa blödning, ingen stor mängd och påminner om flytning. Haft ömma bröst, svullen mage och extrema humörsvängningar sen den 15/12, men det kan ju vara ngn form av tidig pms? Försöker hålla mig från att ta ett graviditetstest innan den 25:e men börjar inse att man har noll jävla tålamod, haha. Vet att det sällan fungerar på första försöket men man kan ju hoppas :) Lycka till till oss alla! :)

Elsevin
2019-12-22 22:15
#11

#7 Haha tycker du verkar testa väldigt lite för att kalla dig det😉Jag köpte tre till testa tidigt idag så nu jäklar 😎Ah okej, när var det du fick barn? 

Usch, jobbigt att vara så trött! Jag har mått illa till och från och känt typ "växtvärk" i magen. Vet inte hur jag ska beskriva det på något annat sätt, enda gången jag känt den sortens magont var förra gången jag var gravid. I övrigt har jag inte märkt något alls, önskar att jag kände mer.

#8 Håller tummarna! ❤️

#10 Välkommen, vad roligt! Har ni barn sedan tidigare? Inget är omöjligt, vi lyckades på andra försöket🙂

LiLex
2019-12-22 22:41
#12

#11 tack så mycket! Ja, det känns spännande att börja ett nytt kapitel i livet :) nej, inga barn sen tidigare utan detta är första försöket till första barnet :)

Elsa
2019-12-23 00:23
#13

Hoppar in här jag med 😊 enligt temp och ältest hade jag ägglossning runt 16-17, BIM runt 30-31. Har försökt på riktigt i två månader! Har en dotter som snart är 2,5 😊 Haft tunga ömma bröst, supertörstig, molvärk och orkeslös nu efter ÄL. Men känner mig ändå inte som jag gjorde i kroppen då jag var gravid med dottern. Långt kvar till BIM, vill testa nu!🤪


Annons:
Ingetnamnfunkar
2019-12-23 12:36
#14

#10 Vad kul att ni börjat försöka.. hoppas ni plussar snart :) Haha, jag förstår dig.. det är svårt att hålla sig borta från testen. #11 tre test sen igår och alla självklart lika negativa som tidigare 😶 hur går det för dig? Känns som man börjar ge upp hoppet i förtid här. Fick barn för 11 månader sen 😊 dudå? Illamåendet är ju ändå positivt! Jag känner inte av nånting idag.. lite värk i magen ibland men kan lika gärna vara mensvärk 😏 #13 vad spännande, håller tummarna för att du plussar vid BIM då!

Majsan82
2019-12-23 22:47
#15

Blödde i 2 dagar 4 dagar före BIM… pirr inför test i morgon ☺️ #10 allt kan vara möjligt👊🏻 vi är oxå på vårat första försök! Haha vilka testnarkomaner ni är😂 roooligt. God jul 🎄

Elsevin
2019-12-23 23:11
#16

#14 Jag känner lite likadant 😐 Började blöda lite igår och var helt säker på att det var mensen som var tidig så jag gav upp helt men sen slutade det nästan direkt så då fick man ju lite hopp igen. Tills jag tog ett till testa tidigt imorse, fortfarande blankt.. Men jag lär ju fortsätta testa tills mensen faktiskt kommer. 

Åh vad mysigt med täta barn, hoppas verkligen ni plussar snart då 🙂
Jag fick missfall, idag är det fyra veckor sedan så jag är ändå imponerad över hur snabbt kroppen återhämtat sig. Var bara i vecka 6 eller 7 dock.

litentjej8790
2019-12-23 23:44
#17

Jag köpte billiga tester på tradera för ett tag sedan och har testat men alla har varit negativa tyvärr. Ska inte testa förens på juldagen om inte mensen dyker upp innan dess, har kraftig mensvärk fortfarande så det är väl en tidsfråga innan mensen dyker upp :/

Ingetnamnfunkar
2019-12-24 06:47
#18

Mitt morgontest var så blankt de bara kan bli😔 håller tummarna för er andra!

Fia81
2019-12-24 07:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

I dag på julafton 🎅 efter 8 dagars blinkande fick vi äntligen en fast glad gubbe på ÄL testet 😊 ❤ 🎄

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2019-12-24 09:06
#20

Blankt här me…

Annons:
litentjej8790
2019-12-25 09:19
#21

Mensen kom igår så nu laddar vi upp för försök nr 3 :/

Ingetnamnfunkar
2019-12-25 09:21
#22

#19 kul! 😊 #20 så trist. När har du BIM? #21 Bättre lycka nästa gång ❤️ Hoppas det går vägen då!

Ingetnamnfunkar
2019-12-25 09:23
#23

Elsevin hur går det för dig? Nåt positivt ännu?

Norrlandsbruden
2019-12-25 19:26
#24

Hejsan allihopa, jag hoppar in här med! ÄL till helgen, detta blir vårat 10e försök (tror jag, kan ha tappar räkningen). Jag känner mig ovanligt positiv och tänkte testa "Bisolvon-hjälpen".

Elsevin
2019-12-26 09:44
#25

Hoppas ni haft en fin jul allihopa! ❤ Ett litet tips för alla testomaner; Apotea har 15% på tester från RFSU just nu. Ingetnamnfunkar - Nej, jag har gett upp nu 😕 Testade sista gången igår. Hur går det för dig? Tycker det är så obehagligt att inte känna igen min kropps beteende. Var beredd på en rubbad cykel efter mf men nu har det kommit pyttelite blod till och från sen i fredags, aldrig mer än att ett trosskydd räckt gott och väl och ofta med uppehåll på 12-24 timmar. När jag har mens brukar jag behöva nattbindor och ligga dubbelvikt av kramp i magen men nu har jag bara haft den där stickande nästan svidande smärtan.

Ingetnamnfunkar
2019-12-26 14:42
#26

#25 Nej, vad trist :( Håller också på att ge upp.. tänkte ta ett sista test imorgonbitti. Fan att kroppen ska spela så mycket spratt med en. Jag har inte börjat blöda något o har kvar alla småsymtom men blanka test.. man undrar ju 🤔 Om man fått ägglossning måste man väl få mens om man inte befruktas? Isåfall borde jag få mens när som helst men har inga känningar alls av de.

Elsevin
2019-12-26 14:57
#27

#26 Ja det är just ovissheten som gör en galen. Får man mens kan man ju liksom släppa det och gå vidare så jag förstår dig verkligen! Jag har börjat blöda en aning mer nu men fortfarande inte mer än att det räcker med trosskydd. Får se om det kommer igång, hoppas. 

Jag tror det går, hittar inga "riktiga" sidor där det står om det men såg någon tråd på familjeliv där flera haft ägglossning men inte fått mens. 

Jag som alltid har tänkt att jag vill få barn på våren, kunde sträcka mig till sommaren men nu när det börjar gå över till att bli på hösten så känns det nästan lite knepigt haha. Fånigt av mig och jag kommer ju bli överlycklig oavsett om jag plussar men det är liksom något jag fått för mig 🤪

Annons:
Leeliin
2019-12-26 16:00
#28

Hade BIM den 24e men mensen bestämde sig för att komma 5 dagar tidigare *suck* Vi försöker 1 månad till sedan föreslog mannen att vi skulle prova med ÄL tester haha! Vart lite chockad han hade visst mer koll än jag trodde *fniss* väntar på ÄL nu bara o sedan den lp ga vägen till BIM

Karlsson369
2019-12-27 10:56
#29

Har fått pos på ÄL testen så får bli att mysa dom närmsta dagarna

Majsan82
2019-12-27 13:39
#30

Härligt Karlsson369 👍🏻 Förväntad ÄL 1 januari… kanske ska köpa test bara för skojs skull ☺️

Elsevin
2019-12-29 11:34
#31

#26 Hur går det för dig? ❤

Ingetnamnfunkar
2019-12-29 15:58
#32

#31 Jag håller på att bli lite knäpp på det här. Idag är det 15&16 dagar sen jag hade ÄL. Negativa gravtest och ingen mens i sikte. Ömma bröst till o från men inte mycket mer än så 😟 Hur har det gått för dig? Har mensen kommit? ❤️

Ingetnamnfunkar
2019-12-30 10:13
#33

#31 idag kom mensen.. känns skönt att slippa ovissheten nu :)

Elsevin
2019-12-30 11:34
#34

#33 Åh vad skönt, jag förstår det! Jag började blöda ordentligt i fredags och kände likadant då. Bara att ta nya tag 🙂 Enligt appen har jag ÄL den 11e, har några äl-test kvar så tänkte försöka dubbelkolla så det stämmer.

Annons:
Fia81
2019-12-30 11:37
#35

#33 Skönt, nu kan ni ladda om. Om ca en vecka vet vi hur det gick denna månad för oss. Vi prickade i alla fall in ÄL helt rätt denna gång.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2019-12-30 13:15
#36

Vi hann inte med så mycket mys nu dessa dagar så kan nog förvänta mig mensen om 2 veckor 😅

Fia81
2019-12-30 17:30
#37

#36 det kan räcka med ett mys 😉

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Susmus
2019-12-30 18:10
#38

#36 För oss räckte det med 1 mys, 3 dagar innan ägglossningen, och utan att sambon kom dessutom 😄 Förväntade mig verkligen mens. Så chansen finns för er ☺️

Ingetnamnfunkar
2019-12-30 18:58
#39

#34 då kan vi följas åt även denna cykel 😁 dock känner jag lite som dig med det här med födelsemånad 😳 men känner att om det ska va såhär svårt att få syskon är det lika bra att bara köra på tills det blir ett plus. Kommer också använde mig av ÄL-testen jag har kvar. Håller tummarna för dig den här cykeln 😃 35 jag håller tummarna för att det gick vägen för er :) Du får uppdatera oss här!

Karlsson369
2019-12-30 21:55
#40

Ja man kan ju alltid hoppas men har dom inte så höga denna gången 😁

MissToday
2019-12-30 22:20
#41

Hej alla, Har läst denna tråden från #1 och följt flera som äntligen blivit gravida, men även ni som ännu inte lyckats och vill nu själv hoppa in. Jag och min sambo har äntligen bestämt att vi ska börja våra försök med att bli gravida! Han har två barn sedan tidigare på 7 & 9 år och jag har inga barn, jag är 27 år och han 33. Är såååå förväntansfull, men har sedan jag var 15 alltid haft en känsla av att jag inte kan bli gravid, nu kommer jag äntligen få veta om det stämmer eller inte. Har ätit minipiller sedan jag var 16, men för snart 2 år sedan gick jag över till NC, mycket för att jag inte ville börja planera för en graviditet direkt efter avslut av piller då jag vet att det kan ta ett tag för kroppen att komma i balans igen. Jag har med hjälp av NC försökt få ifatt i min ägglossning, jag får stegringar i temp och appen registrerar ägglossning men jag har på ca 50 ÄL test fått 1 positivt. Jag började ta ÄL tester för ca 1 år sedan bara för att se (utan planer på graviditet), men var tvungen att sluta då jag blev så himla besviken att testerna aldrig visade något. Just nu inväntar jag ÄL som enligt appen sker på lördag. Ska ta ÄL tester nu denna veckan och se om det blir positivt någonstans. Idag var det toknegativt iallafall. Sorry för långt inlägg, men kul att kunna följa fler i samma resa mot ett plus! 😀

Annons:
Ingetnamnfunkar
2019-12-30 23:01
#42

#41 Välkommen 😃 Vad spännande.. hoppas det går vägen för er! En tips fall du har regelbunden mens är att kolla lutealfasen o på så sätt få enklare koll på ungefär när ägglossning borde inträffa o testa med stickor dom dagarna!

MissToday
2020-01-01 10:32
#43

#42 Tack snälla 😀 Ja jag har en rätt så regelbunden mens och en cykel på 26 +/- 1 dag, så det borde egentligen inte vara några problem att få fatt i, vet inte riktigt vad det är. Men det visar sig!

Dobido95
2020-01-02 01:14
#44

Då kommer jag väl tillbaka till "planerar" då. Plussade 21/11 efter 8månaders försök. Var inne första gången på akuten 30/11 pga blödningar och smärtor. För tidigt att se något/misstänkt utomkveds. De avskrevs sedan. I måndes fick vi svar till 110% att de var ett MA. 6e vulet på 1mån. Så jag startade medicinsk hemabort direkt då de kunde ta veckor innan tid till skrapning. Så jäkla hemskt… Vet inte om man kan/får fråga i denna tråden men.. Men ni som haft ma/mf, hur lång tid tog de innan ni blev gravida igen? Medicinsk eller kirurgisk abort? Känns så himla jobbigt allting. Känner mig som jobbigaste och äckligaste människan i världen.

Majsan82
2020-01-02 14:54
#45

Vad sorgligt för dig #44 Har gjort både medicinsk och kirurgisk abort, vet att jag blödde länge efter båda. Försökte inte bli gravid efter detta men jag minns att det tog ett tag innan kroppen och hormoner blev stabila igen. Kan tänka mig att det är individuellt för alla kvinnor. Tror nog du får bättre svar i trådar inriktade på just dessa frågor. Hoppas du mår bättre snart igen ❤️

Tigu
2020-01-02 20:43
#46

Ja o min sambo är inne på försök två nu, hade förmodligen ägglossning mellan 26e och 28e (har ej kollat med ägglossningstest). Om ni har vart gravida förut, vad har vart era tidiga symtom på ni är gravida?

MissToday
2020-01-02 21:00
#47

#44 åh, så himla jobbigt, förstår att du är helt uppgiven, det hade vem som helst varit. Styrkekramar! Jag har på något mystiskt sätt äntligen fått ett pos ÄL test, sjukt ändå när jag tidigare bara fått 1 enda positivt och får det på en gång nu när vi bestämt att vi ska köra på. Har inga större förhoppningar om att något kommer fästa sig då jag har ställt in mig på att det kommer ta tid, men jag vet nu iallafall att kroppen jobbar för att släppa ifrån sig ägg 😉

Elsevin
2020-01-02 23:31
#48

#39 Ja, vad roligt :) Åh vad skönt att jag inte är ensam haha, min man tycker jag är fånig som ens tänker så. Jag fyller 30 om ett par månader, har alltid tänkt att jag ville få första barnet innan 30 men det är ju lite för sent nu minst sagt så ingenting går riktigt som jag tänkt mig 😂 Håller tummarna för er med! 

#44 Jag beklagar verkligen! ❤️ Jag plussade också i november men fick missfall i vecka 6, det som fick mitt hopp att återvända var en tråd på familjeliv där de som lyckats bli gravida direkt efter mf/ma skrivit. Har inte länken nu men är säkert enkelt att hitta om du söker, fanns flera tror jag även om de flesta skrevs för flera år sedan.  Hoppas vi båda lyckas igen snart! ❤️

Annons:
sofie87_
2020-01-03 09:33
#49

#46 lycka till 😊 jag kände inget direkt annorlunda dagarna innan jag plussade. Den enda märkbara skillnaden var att jag hade ont i svanken och det har jag aldrig annars om jag inte sträckt mig på gymmet t.ex. Nu hade jag inte tränat när detta inträffade men försökte ändå bortförklara det lite innan pluset kom 😊

Majsan82
2020-01-03 09:34
#50

Nu nedräkning till BIM -12 såå spännande.

Norrlandsbruden
2020-01-03 13:23
#51

#50 Sitter också och räknar ned.. BIM -7 eller 8… andra dagen med smått molande värk i tjejmagen. Försöker förbereda mig själv med att "det har jag känt de andra gångerna också och då var det ingen graviditet". Trodde att jag ändrat inställningen till att vara avslappnad och mindre "brydd" i det hela, för min egna skull. Men upptäcker ändå att jag får lite ont i magen och hjärtat när jag ser andra personer med barnvagnar ute idag. Har en sån längtan..

Majsan82
2020-01-03 14:49
#52

Hade jättemånga grav symtom förra cykeln… tänk vad hjärnan gör med kroppen!! Försöker oxå ha en avslappnad inställning, men det är svårt när man längtar så mycke Håller tummarna för dig # 51

Norrlandsbruden
2020-01-03 15:00
#53

#52 Lite läskigt! Innan bebisverkstan så märkte jag inte av förändringarna i min kropp, men nu så känner jag ALLT till den grad att det överanalyseras! Börjar fundera på att ansöka om att få kolla upp mig, se så att allt fungerar som det ska. Jag börjar bli mer och mer orolig, men hoppet finns väl alltid ändå.

Majsan82
2020-01-03 19:37
#54

# 53 alltid bra att kolla upp om man oroar sig. Hur länge har er verksta varit igång?

Norrlandsbruden
2020-01-03 22:28
#55

#54 Om jag minns rätt så är det kanske 10 månader. Jag vet att det i jämförelse med många andra, inte är så länge. Men när jag ser mig runt så gnager det i mig att inte veta. Själv då, hur länge har ni försökt?

Annons:
Majsan82
2020-01-03 23:06
#56

Tycker nog det låter ganska länge, bra tanke att uppsöka läkare för kontroll. Vi är bara på vårat andra försök, har dock åldern emot mig, 37 år. En smula stressande om det kommer ta tid. Men min sambo är yngre och hoppas han har grymma ”simmare” 😁

Norrlandsbruden
2020-01-04 23:26
#57

#56 Jag håller tummarna för er!!😊 BIM -6 nu… ont i brösten, men hade även så förra månaden också..

Majsan82
2020-01-05 09:35
#58

Spännande #57 😊 Håller tummarna för er ❤️

Karlsson369
2020-01-05 11:01
#59

Har ordentliga kramper som på ägglossningen så hoppas på det bästa men tror på tidig mensvärk 😔

Ingetnamnfunkar
2020-01-05 11:06
#60

#48 haha ja, man kanske är lite fånig men jag förstår dig till 100% 😁 hur går det för dig? När är beräknad ÄL?

Påsklilja
2020-01-05 14:21
#61

Hejsan allihopa! Helt ny här men jag och min sambo har äntligen bestämt oss för att det är dags att starta bebisverkstaden! Jag är 27 år gammal och min sambo 28. Jag har längtat efter detta så länge jag kan minnas och jag har nu efter flera år lagt mini-pillerna på hyllan. Jag har alltid varit orolig för att det ska ta väldigt lång tid eller att jag inte kan bli gravid så jag försöker ta det lite lugnt och inte tänka allt för mycket på det. Dock väldigt svårt! Hehe Vi räknar med att det kan ta ett bra tag men håller tummarna för att det ska gå snabbt 😍

Fia81
2020-01-05 17:54
#62

Runt den 11 jan kan vi göra ett gravtest. Positivt ÄL-test på julafton och två dagars mensvärk vid nyår. Just nu är jag något öm i brösten, lite ont i svanken och det "drar" lite i nedre delen av magen. Men det kan ju lika gärna vara PMS och för mycket god julmat 😁 Men vi håller tummarna.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Majsan82
2020-01-05 18:19
#63

Välkommen Påsklijla 😊 lycka till med bebisverkstan. Fia81 vad spännande, håller tummarna 😊

Elsevin
2020-01-05 21:51
#64

#60 På lördag :) Tänkte börja testa imorgon eller på tisdag, har bara fem test kvar och ingen lust att beställa fler. Går åt tillräckligt med pengar på gravtesten haha. När har du ÄL? :)

Ingetnamnfunkar
2020-01-06 00:24
#65

#64 Jag har också på lördag enligt min app-kalender men sist kom den ju långt senare så vi får se. Haha samma här.. o jag kände min ägglossning så tydligt sist så hoppas på att göra det den här gången med så man slipper köpa så många stickor 😅💸 men har nog en 10st hemma iaf så testar nog med dom ändå 😁

Elsevin
2020-01-06 00:34
#66

#65 Åh men vad roligt om vi båda nu skulle få på lördag haha. Snackas om att följas åt i så fall 😂 Jag köpte test förra cykeln bara för att se så att ägglossningen kom igång som den skulle efter missfallet. Tidigare har jag inte vågat testa, har också känt av det ganska tydligt ändå och är dessutom rädd att det bara ska göra mig stressad. Köpte CB sist vilket ju är svindyrt, om jag någon gång köper fler lär det bli billigare men nu ville jag bara ha det svart på vitt om jag hade ÄL eller inte.

Norrlandsbruden
2020-01-06 04:10
#67

#59 Jag kan ha totalmissat, går du mot BIM eller ÄL? Håller tummarna för dig också 🙏 #61 Så kul för er, glad över att få dela er resa med er 😊

Karlsson369
2020-01-06 11:28
#68

Tänkte jag skulle ta ett test imorgon och se om det är något som visar sig eller inte 😊

Majsan82
2020-01-06 11:38
#69

Beställt hem teststickor från GK så nu kan jag oxå bli test narkoman 😂😂 snordyrt köpa CB på apoteket 😱😂

Annons:
Fia81
2020-01-06 11:59
#70

#69 Innan jul tog jag test 10 dagar i följd. Jag utgick från kalendern, men denna månad kom min ägglossning 1 vecka senare… Jag höll på att bli galen på allt testande. Men om vi inte gjort det hade vi antagligen missat ÄL denna månad 😅

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Elsevin
2020-01-06 13:36
#71

Vilka märken tycker ni är bäst, både på äl- och grav-test? 🙂

Fia81
2020-01-06 14:09
#72

Clearblue på både ÄL och gravtest passar mig bra 👍

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Elsevin
2020-01-06 14:10
#73

CBs äl-test, är det de som visar en glad gubbe eller har de vanliga stickor också?

Fia81
2020-01-06 15:07
#74

#73 CB digital med - Glad gubbe 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Norrlandsbruden
2020-01-06 21:30
#75

Jag använder clearblue fertilitetsmonitor! Den funkar riktigt bra och underlättar en hel del. 😊

Majsan82
2020-01-06 22:12
#76

Jag känner ju alltid av min ÄL så jag behöver inte testa, tror jag 😂

Annons:
Fia81
2020-01-06 22:35
#77

#76 Jo det gör jag med. Men vi hoppas på att ha ett helt gäng som står och väntar precis vid rätt tillfälle 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2020-01-07 06:00
#78

Tog ett test nu och den visar neg så nu tar vi inte förrän efter bm som är på fredag eller lördag

Majsan82
2020-01-07 10:10
#79

Håller tummarna för er Karlsson369

Karlsson369
2020-01-07 13:15
#80

Funderar på att prova en tidig istället för vanlig för ska som sagt inte ha mens förrän på fredag eller lördag 😊

Norrlandsbruden
2020-01-07 17:41
#81

Ligger på BIM -4 och har under 2 nätter svettats mycket. Idag har jag feberkänslor och frossa, för någon timma sen en temp på 37,7°. Jag har för mig att jag har ganska låg temp normalt sett.. någon som vet ifall detta är normala graviditetstecken eller ifall jag helt enkelt håller på att få feber?(vilket jag typ aldrig har😅)

Majsan82
2020-01-07 20:40
#82

Möjligt, jag blev jättevarmt när jag va gravid med mina stora barn. Dottern är född i dec och jag frös aldrig. Fryser jämt annars 😅 fast det va ju inte som frossa 😏

Norrlandsbruden
2020-01-08 18:07
#83

#82 Idag är jag tillbaka i "normal" temp.. BIM -3 och nedräkningen fortsätter. Nya test till min fertilitetsmonitor har anlänt och jag känner mig taggad. Hur går det för er andra?

Annons:
Majsan82
2020-01-08 18:20
#84

Vad skönt du inte blev sjuk. BIM -7 här, ska testa i helgen tänkte jag. Bara liiiite i förväg ☺️ Har mensvärk hela tiden… sen ÄL. Sjukt störigt!! Värst på kvällarna. Någon annan som haft så?

Tigu
2020-01-08 18:22
#85

Har haft molvärk osv de typ 5 dagar efter ÄL, har BIM på fredag. Men nu har jag haft sån hemsk mensvärk så bara väntar på mensen nu så man kan försöka igen nästa månad

Norrlandsbruden
2020-01-08 19:19
#86

#84 Åh vad spännande! #85 Men fy vad jobbigt när det gör så ont… Jag har en svag molande värk, inget som gör riktigt ont dock… varit törstig som attans idag, druckit mycket men kissat otroligt lite. Brukar vara tvärt om: dricker lite och kissar ofta…

Majsan82
2020-01-08 19:30
#87

Mmm bubbelvatten, dricker säkert en liter på kvällarna😍 dock är blåsan sprickfärdig på morgonen 😂 Fy vad jobbigt med sådan smärta, hoppas det går över snart

Tigu
2020-01-08 19:41
#88

#86 jaa det är super jobbigt. Jag dricker alltid mycket och kissar alltid väldigt mycket (mina kompisar klagar alltid för jag kissar hela tiden) så vet inte om jag kommer se nån skillnad den dagen jag förhoppningsvis är gravid. Tog ett gravtest i måndags som var negativt, tog det på kvällen och hade vart på toa två timmar innan så.. hade lite förväntningar på om den kanske kanske skulle vara positivt men igår kom mensvärken så nej nu är det bara att vänta…

Norrlandsbruden
2020-01-08 21:09
#89

Okej alltså.. jag startade just min CB advanced fertilitetsmonitor..(ej använt sen senaste mensen pga slut stickor) och den påstår att min mens skulle ha kommit IDAG. 😱 MÅSTE göra ett graviditetstest imorgon ifall mensen inte dykt upp under natten. Känner mig förvirrad…

Tigu
2020-01-08 21:42
#90

#89 åhhhh hoppas hoppas!! Du får uppdatera oss <3

Annons:
Majsan82
2020-01-08 21:44
#91

#89 Ingen aning vad en fertilitetsmonitor är men låter fräsigt ☺️ Verkligen, så spännande, håller tummarna för er

Norrlandsbruden
2020-01-08 22:38
#92

#90 Absolut 🙊 #91 Googla på Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor. Man kissar på stickorna(alt. Doppar dom) och sätter sedan in dom i monitorn. Sedan berättar den ifall du ligger på låg, hög eller maximal fertilitet. Samt att du kan dokumentera mens och ifall man haft myspys 🙈 + så finns det lika stickor fast graviditetstest! Den håller sedan koll på när din mens ska komma och hur det sett ut senaste gångerna/månaderna. Funkar skitbra enligt mig!

Norrlandsbruden
2020-01-09 12:34
#93

#90 #91 Blev ett negativt test imorse.. testet ska vara känslig upp till 3 dagar innan BIM också.. så ifall den räknat fel på mensen så är chansen ändå inte stor att det är en bebis. Får nog helt enkelt vänta på mensen denna månad också 😔

Karlsson369
2020-01-09 12:56
#94

Tog ett test med idag men det va neg och ska ha mens på lördag så tycker att det ska visa något i alla fall så är nog bara vänta på mensen 😔

Fia81
2020-01-09 13:21
#95

Jag testar imorgon fredag eller på lördag. Jag har flyttat BIM en vecka då ÄL var en vecka senare. Senaste mens var den 4 dec så den 11 jan borde vara nya BIM. Det känns som en mycket lång månad… Men nu är det inte långt kvar 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
2020-01-09 13:21
#96

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-09 13:37
#97

Vad trist för er ❤️ 94 93 bara påt igen. Ska testa i helgen tror jag, BIM - 3 på söndag. Hur tidigt kan man testa? Köpt test stickor från gravidkollen

Annons:
Rookie89
2020-01-09 14:31
#98

Med testa tidigt stickor kan man testa från bim-6 tror jag. Med vanliga test vet jag inte. Verkar ändå som om många ha fått utslag på vanliga test stickor före BIM. Har bim-6 idag. Men vågar typ aldrig testa så tidigt längre trots att jag har flera testa tidigt stickor kvar.. Blir så ledsen och besviken när det visar negativ. Så är man ledsen i flera dagar fram tills mensen kommer :( Men fick ingen utslag på ÄL denna månad så har inte mycket hopp.

Fia81
2020-01-09 15:23
#99

#97 Jag var inne på Clearblues hemsida och knappade in senaste mens + positivt ÄL test. Fick svaret att jag kunde testa med deras "tidiga test" 5 jan. Så 6 dagar innan förväntad BIM med CB 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
2020-01-10 05:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

BIM -1 och det är ingen tvekan. Jag är gravid 😁 Nu hoppas vi att denna lilla får stanna kvar ❤❤❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Rookie89
2020-01-10 07:47
#101

Fia81 men wooow stort grattis!!❣️ Har för mig att du skrev att ni prickade ÄL helt rätt. Hur mös ni dagarna kring ÄL? ☺️ Tycker det är svårt att veta om det är bättre att mysa på ÄL dagen eller tex dagen efter.. Finns tyvärr inte alltid tid eller ork till flera dagar den veckan.

Fia81
2020-01-10 08:05
#102

Tack Rookie89 ❤ Vi myste på uppesittarkvällen. På julaftons morgon fick jag ett positivt ÄL test. Så det blev ett sent… kvällsmys då. På juldagen blev det ett kvällsmys. Så tre kvällsmys, före, under och efter 😊 Det sista myset var enbart verkstad, vi var båda trötta efter allt julstök 😅

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-10 08:22
#103

Stort grattis Fia81 ❤️

Fia81
2020-01-10 08:44
#104

Tack Majsan82 ❤ Jag håller tummarna för er 🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Rookie89
2020-01-10 08:45
#105

Fia81 Tack för svar!☺️ vad bra att ni prickade så bra. Vi fick oxå till det så vid ett tillfälle men tyvärr blev det inget plus för oss dock. Hur länge hade ni försökt?:)

Fia81
2020-01-10 08:56
#106

#105 Hoppas det går bättre nästa månad ❤ Detta var vårt andra försök. Jag är 38 år och vi har två barn sedan tidigare. Min senaste graviditet var för nio år sedan. Håll tummarna för denna lilla sladdis 🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

26år
2020-01-10 12:08
#107

Har tänkt att börja med äl-test. Jag slutade med preventivmedel för 5 månader sen, och har loggat i en app som ska räkna ut när jag har ÄL, men den har varit helt ute och cyklat 😂 men tror det är för att denna mensen är den första som nog kanske är i min normala cykel. Dock har jag inte riktigt märkt några symptom på ÄL, så därför jag tänker jag ska börja med stickor. Har ni några tips, ska man ta det en gång per dag i en viss period eller flera gånger per dag? 🤗

26år
2020-01-10 12:08
#108

Har tänkt att börja med äl-test. Jag slutade med preventivmedel för 5 månader sen, och har loggat i en app som ska räkna ut när jag har ÄL, men den har varit helt ute och cyklat 😂 men tror det är för att denna mensen är den första som nog kanske är i min normala cykel. Dock har jag inte riktigt märkt några symptom på ÄL, så därför jag tänker jag ska börja med stickor. Har ni några tips, ska man ta det en gång per dag i en viss period eller flera gånger per dag? 🤗

Norrlandsbruden
2020-01-10 12:47
#109

#100 Åh mitt hjärta spratt till av glädje, GRATTIS!!❤

Fia81
2020-01-10 13:09
#110

Stort Tack Norrlandsbruden ❤ Jag hoppas du plussar snart också 🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-10 14:46
#111

Fia81 vi försöker oxå få till en sladdis. Skulle vara sååå mysigt ❤️ min senaste grav va för 16 år sedan 😅

Annons:
Fia81
2020-01-10 15:08
#112

Mysigt Majsan82 😊 ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Elsevin
2020-01-10 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Stort grattis till plusset! Fick äntligen positivt på äl-testet, bara en dag sentare än beräknat men det gick från blankt till glad gubbe (cb advanced) utan någon blinkande gubbe emellan så jag trodde det skulle dröja flera dagar 🙂 Bara att köra på nu då 😊

Fia81
2020-01-10 19:42
#114

#113 Stort Tack ❤ Vad roligt, lycka till nu 🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Norrlandsbruden
2020-01-10 21:01
#115

#114 Såg att du skrev i andra tråden att du har hypotyreos, jag har för några månader sedan fått börja testa att äta Levaxin.. får jag fråga vad din TSH ligger på och hur mycket medicin du äter? Jag tror att jag äter på tok för lite och är rädd ibland att detta kanske är något som påverkar bebisverkstan… 😔

Fia81
2020-01-10 21:27
#116

#115 Å jag vet faktiskt inte vad mitt TSH ligger på. Jag har ätit levaxin i 13 år, tar bara nya prover varje år och gör små justeringar när det behövs ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
2020-01-11 06:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Jag tog ett digitalt test idag på BIM. Veckorna stämmer fint 😊 Skönt.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-11 09:49
#118

Tog ett test i morse, bim-4. Helt blankt, men på tok för tidigt. Men jag va så nyfiken ☺️ Fia81 finfina veckor där 👌🏻

Annons:
Fia81
2020-01-11 10:05
#119

#118 Ja dom sista dagarna går verkligen sakta ❤ Jag fortsätter hålla tummarna 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Norrlandsbruden
2020-01-11 14:33
#120

Här prickade mensen in sig i tid som vanligt och en sorg sköljer över mig. Jag finner det jobbigt att hålla uppe modet vid dessa tillfällen.. Nu ska vi försöka rikta in oss på nästa ÄL och göra allt för att tiden medan ska bli riktigt bra för oss ❤

Fia81
2020-01-11 14:42
#121

#120 nej vad tråkigt 😔 ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
2020-01-11 15:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Hittade dessa siffror !

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-11 23:25
#123

Vad tråkigt för er Norrlandsbruden ❤️

Ingetnamnfunkar
2020-01-13 15:43
#124

Är det någon här inne som vet hur långt innan ägglossning man brukar få ägglossning flytningar? Har haft de sen igårkväll men negativa äl-test (verkligen jättenegativa 😅).. nån som fått ägglossningsflytningar o sen positivt ägglossningstest nån/några dagar senare?

Majsan82
2020-01-13 19:15
#125

I morgon ska jag testa, bim-2 enligt app. Lite ont i boobsen och mol i tjejmagen, annars inga symtom. #124 aldrig reflekterat över 🤷🏻‍♀️

Annons:
Fia81
2020-01-13 19:55
#126

#124 Jag vet inte heller tyvärr. Säkert väldigt individuellt. #125 Spännande 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Elsevin
2020-01-13 21:54
#127

#124 Vet inte heller :/ Använder du vanliga äl-stickor eller cb? Jag fick ju glad gubbe över en natt på mina cb advanced, de ska ju egentligen visa en blinkande gubbe när det närmar sig men fick inte det alls nu. Menar att det kanske kan komma plötsligt för dig med isf.

Ingetnamnfunkar
2020-01-13 22:00
#128

125 inte jag heller tidigare.. därför är jag lite förvirrad nu haha. Håller tummarna för dig imorgon att du får ett plus! #126 Ja, det är nog så. #127 Testar med stickor nu bara. Sådär fick jag förra månaden, att pang så va det glad gubbe o positiva stickor.. men då tyckte jag inte det va såhär med flytningarna utan då kom de i samband med positiva testen. Så kanske kommer plötsligt nu snart.. får hoppas på de :)

Majsan82
2020-01-14 09:25
#129

Helt blankt test… bara vänta några dagar till ☺️

Fia81
2020-01-14 10:06
#130

# Majsan82 ! Tiden går sååå långsamt innan BIM. Jag håller tummarna 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-14 11:37
#131

Sämst på att vänta 😅

Norrlandsbruden
2020-01-15 22:42
#132

Trodde att mina nya stickor till monitorn skulle ha kommit förra veckan.. Men det har blivit något fel så dom har aldrig ens varit på väg från Malmö.. Håller tummarna på att dom dyker upp väldigt snart då jag bör ha ÄL runt 25/1 och jag vill vara helt säker denna månad 😅 Fokuserar just nu på min hälsa och mitt mående ☺️🙏👌 Hur har ni andra det? Några tips på vad man kan göra för att främja det psykiska måendet nu under väntande perioder?

Annons:
Majsan82
2020-01-16 04:46
#133

BIM i dag. Inte ett plus i sikte 😔 å ingen mens heller. Norrlandsbruden, göra saker man blir glad av. Träffa vänner som ger energi, träning är bra för måendet. Gillar man inte gym så långa promenader ❤️

Fia81
2020-01-16 07:31
#134

Norrlandsbruden jag tror också det är bra att fokusera på något annat. Jag började spela "Hay Day" på mobilen med ungarna dom sista dagarna innan BIM 😊 Nej vad tråkigt Majsan82 😔 Kan det vara senare ÄL, eller är du helt säker på när du hade den?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Rookie89
2020-01-16 09:43
#135

Jag hade BIM igår (eller idag, har 2 olika appar) Ingen mens ännu. Har hänt att mensen kan bli ett par dagar sen, men händer väldigt sällan. Jättelänge sen sist. Senaste året har mensen kommit antingen på BIM eller 1 dag tidigare. Men eftersom jag inte fick positiv ältest denna månad så tror jag ÄL uteblev denna gång så har inga förhoppningar. (Gjorde gravtest bim-5 med testa tidigt-test som visade negativt) Men blir fundersam eftersom den inte kommit ännu. Har inga känningar på att den är påväg som jag i vanliga fall får dagen innan mensen kommer. Men känner mig inte ett dugg gravid heller.

Majsan82
2020-01-16 10:33
#136

Har inte kollat med ÄL test, men vi mös på varannan dag hela den fertila perioden, vad mer kan man göra lixom 🤷🏻‍♀️ Ställer in mig på att mensen kommer om än sent…

Fia81
2020-01-16 11:56
#137

Jag hade ju ÄL en vecka senare. Så om jag utgått från senaste mens hade jag fått negativt vid BIM. Det var så jag tänkte Majsan82 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-01-16 12:59
#138

Förstår vad du menar… det har säkert blivit något knas i cykeln. Lite skumt är det, kände ju när jag hade ÄL. Jag ger det några dagar och ser vad som händer Fia 81

Fia81
2020-01-16 16:23
#139

Ok Majsan82 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Ingetnamnfunkar
2020-01-17 08:27
#140

Positivt ÄL-test nu med morgonurinen (CD19), så kanske att menscykeln äntligen håller på att ordna upp sig.. hoppas vi hinner med nå mys nu bara, sena kvällar på schemat. Mös för 3 dagar sen men det är nog för långt bort?!

Ingetnamnfunkar
2020-01-17 08:27
#141

Positivt ÄL-test nu med morgonurinen (CD19), så kanske att menscykeln äntligen håller på att ordna upp sig.. hoppas vi hinner med nå mys nu bara, sena kvällar på schemat. Mös för 3 dagar sen men det är nog för långt bort?!

Majsan82
2020-01-17 08:48
#142

Där kom mensen 😔 Aja, nya tag igen nu ❤️

Ingetnamnfunkar
2020-01-17 09:07
#143

#142 vad trist :( Hoppas på bättre lycka nästa gång!

Fia81
2020-01-17 09:30
#144

Tråkigt Majsan82 😔 Men skönt att mensen kom igång snabbt. Lycka till i nästa försök.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
2020-01-17 09:31
#145

Spännande Ingetnamnfunkar 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Rookie89
2020-01-17 10:31
#146

Vad tråkigt Majsan82 :( Själv är jag på bim+2 och ingen mens i sikte.. och ett negativt test. Känns som om mensen kommer utebli denna månad?? Eftersom det inte verkar som om jag fick nån ÄL denna månad.. Men min mens har aldrig nånsin hoppat över :/ Aja bara att vänta in den! Nångång händer det väl att den blir väldigt sen eller inte kommer alls.. hmm

Annons:
Elsevin
2020-01-17 11:28
#147

#141 Åh äntligen :) Ja jag hade nog försökt en gång till idag om det var tre dagar sedan, hoppas ni får till det ;) Jag höll på att bli galen på min karl nu när jag hade ägglossning, han var inte sugen på hela helgen. Vadå inte sugen?! Haha. Man kan ju bli galen för mindre 😂

Ingetnamnfunkar
2020-01-17 11:58
#148

#146 Hoppas mensen kommer igång snart då så ni får ta nya tag nästa cykel. #147 Verkligen. För min del kan vi få till det varje dag hur trött jag än är, men karln där emot…… Så jag förstår exakt vad du menar 😅 när har du BIM nu då?

litentjej8790
2020-01-17 19:08
#149

Då var det dags att börja hoppa på försök nr 3, fick utslag på ägglossningstestet på dag 12 den här månaden vilket är tidigare är jag brukar så antar att mensen kommer tidigare. Borde ha BIM på söndag. Brukar ha ganska stark mensvärk 1 vecka innan mens men den här månaden har jag knappt känt någonting men brösten ömmar mer så får hoppas att det är ett positivt tecken 😊

Norrlandsbruden
2020-01-17 22:31
#150

#149 Heja, jag håller tummarna! Håller tummarna för alla er andra också! Jag börjar fundera på när jag ska börja kolla min ÄL… tänkte vänta tills dag 11 men är orolig över att jag ska missa ifall den kommer tidigare.. detta blir försök nr.11… tror jag… Har även skrivit in oss på utredning för barnlöshet.. Känns bra men samtidigt ångestfyllt..

Elsevin
2020-01-18 11:18
#151

#148 Eller hur! 😅 Och samtidigt kan man ju inte tjata för det om något förstör ju alla chanser haha. Jag vet inte riktigt när jag har BIM, någon gång nästa helg skulle jag gissa på. Min mens var ju så konstig sist så vet inte när jag ska räkna att den började, småblödde i en vecka innan den kom igång på riktigt. Vet du när du har BIM? :)

Obalem
2020-01-18 13:59
#152

Jag hoppar in här! Är på äl+6 idag och nu händer de grejer.. brösten är helt annorlunda. Större, spända och hårdare bröstvårtor?! Samt en del humör 😳 hade en galen molvärk i förrgår och igår men idag har de lättat. Tempen är högre än vanligt. Hoppppas!! Tredje ägglossningen efter missfall i juli. Någon som ligger runt samma dag som har liknande symptom?

Ingetnamnfunkar
2020-01-18 20:38
#153

#151 lyckades få till det igår med så nu är det bara den låååånga väntan till BIM kvar. Så krångligt det där, samma för mig så jag tänker att jag får anta att jag har BIM om ca två veckor nu.. hoppas hoppas. Hur mår du? Känner du av nå konstigheter i kroppen? 😁 #152 vad spännande! Så hade jag som första symtom med min förra graviditet 😁 Håller tummarna för att du plussar snart!

Annons:
Elsevin
2020-01-19 01:40
#154

#153 Haha vad bra :) Ja fy den väntan är såå jobbig. Ja då tänker vi rätt lika :) Spännande! Trist att vi inte hade ÄL samtidigt så vi kunde vänta tillsammans. Får se hur länge jag lyckas vänta innan jag börjar mitt maniska testande 😅 Nja nä jag känner inget konstig men min hud är hemsk, den beter sig som att jag har mens. Finnar överallt, blir galen på det men kan ju hoppas på att det beror på något bra.

Obalem
2020-01-19 08:29
#155

Jaså? Ja de låter ju bra för mig 😇 hoppas! Vart ligger du/ni i cykeln och hur mår ni?

Emmapa22
2020-01-19 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Hej!! Började testa med tester igår på dagen och insåg att det var stegring. Blev starkare och starkare varje gång under dagen jag tog. Och vid 22 sista testet var det lika starkt som kontrollstrecket så vi mös till det. Imorse när jag provade var strecket ännu starkare än kontrollstrecket. Borde vi ha sex idag för att ha störst chans att bli gravida??

Emmapa22
2020-01-19 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Hej!! Började testa med tester igår på dagen och insåg att det var stegring. Blev starkare och starkare varje gång under dagen jag tog. Och vid 22 sista testet var det lika starkt som kontrollstrecket så vi mös till det. Imorse när jag provade var strecket ännu starkare än kontrollstrecket. Borde vi ha sex idag för att ha störst chans att bli gravida??

Emmapa22
2020-01-19 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Hej!! Började testa med tester igår på dagen och insåg att det var stegring. Blev starkare och starkare varje gång under dagen jag tog. Och vid 22 sista testet var det lika starkt som kontrollstrecket så vi mös till det. Imorse när jag provade var strecket ännu starkare än kontrollstrecket. Borde vi ha sex idag för att ha störst chans att bli gravida??

Ingetnamnfunkar
2020-01-19 11:28
#159

#154 Jaa lite trist, men ska bli spännande att följa ditt testande 😁 hoppas det räcker med ett den här gången! Vilken dag är du på idag? Jag tänkte försöka hålla mig från att testa så länge jag kan, får se hur det går 😅 #155 jag är bara på ÄL+2 idag så jag känner inget alls än såklart, men hoppas på att få känningar fort precis som förra graviditeten. #156 om ni har möjlighet så är det ju bara att mysa på även idag och imorgon.

Emmapa22
2020-01-19 11:40
#160

#159 ja absolut det ska vi! Haha man blir ju tokig. Läser på om alla möjliga saker för att lättare bli gravid. Om båda parter får utlösning samtidigt ska det tydligen öka risken 😅

Annons:
Elsevin
2020-01-19 14:50
#161

#159 Och jag får följa ditt nästa vecka när jag antingen är glad eller besviken haha :) Gud vad roligt om vi båda skulle lyckas den här gången <3 Jag är på ÄL +7 nu, varit sååå sugen på att testa idag redan men vet att det förmodligen bara är slöseri med test. Får se om jag faller för frestelsen imorgon eller om jag lyckas hålla mig ännu längre.

Majsan82
2020-01-19 21:49
#162

#norrlandsbruden hoppas ni får komma och träffa läkare fort och inte att det dröjer 💕 Jag fick med ÄL tester i ett gravtest kit, läste att man skulle börja test 17 dagar innan mens, kan det stämma? Man vill ju inte missa. Kommer bli svårt för oss att pricka in ÄL nu, mannen jobbar på distans och är bara hemma tre dagar i veckan. Bebisverkstan blir vad det blir… Håller tummar för alla er som väntar in bim

Ingetnamnfunkar
2020-01-19 21:59
#163

#161 hoppas verkligen du får bli glad! Vore ju fantastiskt om vi fick plussa nu.. annars lägger jag nog de här på hyllan ett par månader… Du vet de där med månaden haha 😅 Men åh, snart dags att testa då.. håller tummarna!!

Elsevin
2020-01-19 22:16
#164

#163 Ja verkligen! Haha tanken har slagit mig med men jag fyller 30 om ett par månader och är redan sur att jag inte lyckades få barn innan dess vilket jag planerat 😂 Och 2020 känns ju som ett väldigt bra år att födas ;) Jag är född 90 och har alltid tyckt att det har varit så bekvämt att "vara lika gammal som årtalet" eller hur jag ska säga haha. 

Tack! <3

Ingetnamnfunkar
2020-01-19 22:36
#165

Ja men då är de bara att köra på 😊 jag är född 91, hoppas på att få vara tvåbarnsmamma innan 30 😁

Jennitido
2020-01-20 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Hej allihopa , testade idag på Bim-5 med predictor early såg inget först men kollade igen efter 1 h och såg detta, har ni några erfarenheter från ett positivt gravtest efter avläsningstid?

Norrlandsbruden
2020-01-20 22:04
#167

#162 vi ska bli kontaktade inom 2-4 veckor tydligen.. idag såg jag en kvinna som är samålder med mig lägga ut att hon var gravid med sitt andra barn(första är snart 1 år). En sorg sköljde över mig.(Är såklart glad för deras skull dock) MÅSTE komma ihåg att börja testa ÄL imorgon innan jobbet! Ska nog ställa ett larm. Kan tänka mig att 17 dagar innan mens är en bra tanke 😊

Annons:
Majsan82
2020-01-21 17:14
#168

#167 Larm lät fiffigt 👍🏻 läste någonstans att 14.30 va en bra tid😁 varför minns jag inte… aha, får räkna ut när det är dags att börja testa, tack. Det är ju rätt snabbt ändå, trodde att det va tokmycke längre väntetid. Skönt för er att få ”kolla upp” er. Hur gammal är du? Jag närmar mig 38 med stormsteg och nojar över att det kommer ta tid för oss.

oh-la
2020-01-22 06:27
#169

#166 anledningen att du inte ska läsa av efter den utsatta tiden är för att det finns en remsa i testet som ska reagera på hcg med färg. När testet torkar kan den där strecket bli synligt ett test som visar positivt först efter avlägsningstiden är alltid att räkna som negativt. Det innebär inte att du inte kan få ett positivt om några dagar, men en timme efter att testtiden gått ut räknas strecken som torkstreck och testet som negativt. Finns hcg i urinen tar det inte en timme för reaktanten att färga ut. Testa igen om nån dag! Jag håller tummarna fö är ett fint och tydligt streck inom avlägsningstiden då 😊

Elsevin
2020-01-22 16:07
#170

Äl+10 idag, inget plus än. Blev precis av med jobbet pga neddragningar så vet inte riktigt hur jag känner kring allt just nu :/ Vill inte sluta försöka men jobbigt med ovissheten att inte veta när och vart man kommer få jobb igen.

Ingetnamnfunkar
2020-01-22 18:24
#171

#170 Åh nej :( Jag förstår dig.. allt löser sig ju alltid men aldrig kul att leva i ovisshet. Hoppas det löser sig snart.

Jennitido
2020-01-22 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Är på bim-3 detta kom inom 1 minut , vågar jag bli glad vi har försökt 10 månader

Norrlandsbruden
2020-01-22 21:47
#173

#168 Ja, det känns skönt att det är så nära, sen har jag ÄL nu i helgen också, så det är något att koncentrera sig på. Jag är 25år 😊 jag förstår att du känner så, men ålder är inte alltid ett problem! Håller tummarna för dig!! #172 Det ser så ut!! Grattis!!

Zen345
2020-01-23 12:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Jag tog ett positivt gravtest 20/1, igår 22/1 fick jag vad jag trodde var min mens (hade senaste 24 dec), den upphörde dock efter ett tag och var inte riktigt lika riklig som vanligt, dock har jag blödigt idag igen men har inte ont. Tog ett till gravtest igår kväll som fortfarande var positivt. Var hos gyn idag där jag testade negativt och de såg inget på vul, min slemhinna va även tunn. Kan det vara ett tidigt missfall eller jag som tolkat testen fel? Bilden är tagen igår kväll. Någon som haft liknande erfarenheter?

Annons:
26år
2020-01-23 14:00
#175

Hej! Jag har börjat med äl-tester nu. Har köpt från RFSU, vet ni om de är bra? Jag har inte fått utslag på dem alls. Enligt min app så har jag ÄL på lördag så kanske går från helt blankt till positivt, men borde det inte va en stegring man kan följa nu dessa dagar? 🤔

Börjar_nu
2020-01-23 15:10
#176

Är på BIM -1 idag. Ingen mens i sikte men känner mig helt som vanligt. Ingen ”mens-smärta” som förra gången jag blev gravid. Återstå att se. Inte ovanligt att min mens hoppar lite långt fram ibland. Kan skifta mellan 2-5 dagar innan eller efter.

Elsevin
2020-01-24 06:04
#177

#171 Tack <3 Ja jag har jobbat där i över fyra år så känns väldigt tråkigt :( Inget plus än, har i princip gett upp redan även om jag inte vet när BIM är. Hur går det för dig, har du känt av något?

Ingetnamnfunkar
2020-01-24 21:46
#178

#177 Nej fy vad trist :( Fasen då, kan det inte bara ta sig nu?! Men håll ut, tillslut gör det nog de ska du se. Jag känner på mig att jag kommer plussa på nåt konstigt sett… Känner mig helt ogravid men mina bröst känns tunga och bröstvårtan på höger sida bränner ibland, tycker dessutom att jag har lite ont i dom fram o tillbaka. Har aldrig värkande bröst innan mens men varit första symtom bägge gångerna jag varit gravid tidigare.

Elsevin
2020-01-24 22:42
#179

#178 Tack <3 Åh men gud vad spännande, håller verkligen tummarna nu då? När tror du att du vågar testa? :)

Ingetnamnfunkar
2020-01-24 22:48
#180

#179 Ja :) Jag är bara på ÄL+7 ännu men tänkte nog testa på måndag..

Ingetnamnfunkar
2020-01-27 07:13
#181

Jag tror just att jag plussade! Kolla la ett i tolkningstråden av gravtest..

Annons:
Elsevin
2020-01-27 09:58
#182

#181 Det tror jag också, åh vad glad jag är för din skull :) Hur känns det?

Ingetnamnfunkar
2020-01-27 13:54
#183

#182 vad gullig du är! Jag tog ett digitalt också som visade 1-2 veckor. Det känns så kul och spännande 😁

Majsan82
2020-01-27 18:31
#184

Positivt utslag på ÄL testet i dag… mannen borta på jobb till torsdag och sexade senast i lördags 😏 tror vi missar denna månad. Grattis till era plus!! ❤️

Elsevin
2020-01-27 18:49
#185

#183 Åh då är det ju ingen tvekan alls, stort grattis!! Jag förstår det, hoppas du stannar kvar på iFokus så vi kan fortsätta följa varandra :)

Ingetnamnfunkar
2020-01-27 20:04
#186

#184 tack! Jag stannar kvar.. är nyfiken på hur det kommer gå för dig 😍

Karlsson369
2020-01-30 08:54
#187

Har slutat med ägglossning test och kör nu att vi myser bara när vi känner för det och inte för testet säger det 😊 jag tror dock jag har ägglossning idag och vi myste 2 gånger igår så får vi se om det blir något ikväll 🥰

Norrlandsbruden
2020-01-30 13:28
#188

Jag har mest troligt missat min ÄL pga att jag inte följt allt rätt gällande min monitor + att vi var bortresta när det borde ha skett.. finns turen så är det okej ändå. Men har även nu påbörjat utredning.. Så vi får se vart allting leder. Men jag räknar inte med att det ska ha gått vägen denna månad heller..😊 håller tummarna för er andra istället!

Annons:
Majsan82
2020-01-31 12:42
#189

#187 låter avslappnat och mysigt ☺️ #188 vi har sannolikt oxå missat äl… men men 🤷🏻‍♀️ Sparar några grav test denna månad då 😅 Lycka till med er utredning!

Norrlandsbruden
2020-01-31 20:38
#190

#189 Man kan inte låta bli att bli lite irriterad på att ha missat, men säger detsamma: sparar några test då 😅 Har börjat med blodprov, ska ta ett till på 3e mensdagen och blir efter det kallas på möte där vi får höra hur saker ligger till.. är ärligt talat riktigt nervös inför att jag ska få något hemskt besked.

Rookie89
2020-02-01 15:28
#191

190: Hur länge hade ni försökt? Hoppas det kommer gå bra! Det är ju vanligt att det kan ta tid att bli gravid, så det är säkert ingen fara. Vet att det är svårt att tänka så 🙈 Vi har försökt ett tag och har nog bestämt att vi ska göra en utredning om det inte blir denna månad heller.. har dragit för det. Men det är nog lika bra att kolla upp så man vet.

Norrlandsbruden
2020-02-02 02:55
#192

#191 Runt 12 månader +/- 1 😊 Hur länge har ni försökt? Ja och är det inget tokigt så känns det bra att få det bekräftat och kanske få lite tips på hur man kan gå tillväga för att öka chanserna ännu mer. Ibland funderar jag på ifall jag ens har många ägg osv…

Rookie89
2020-02-03 10:32
#193

#192, Samma här typ :) Ja, så det kommer nog bli bra till slut. Man tänker alla sorters tankar när man inte vet.. Har du regelbunden mens och ägglossning?

Norrlandsbruden
2020-02-03 11:53
#194

#193 Jag har regelbunden mens och enligt ÄL-test så har jag ägglossning också. Men sen vet jag ju inte ifall äggen släpper eller hur många det egentligen är osv… Men om en vecka ska jag ta ett till blodprov och efter det så blir vi kontaktade för ett möte.

Marlat-5
2020-02-03 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Tolkar ni det här som att det blir bebis 2020? Taget imorse 1-2 dagar innan beräknad mens (har 30-31 dagars cykel). Är ett clearblue snabb detektionstest

Annons:
Majsan82
2020-02-03 14:12
#196

Undrat ett tag vart mina teststickor tagit vägen. Beställde för ca 3 veckor sen. I ett mejl fick jag förklarat att mitt brev hamnat i Oslo!!! Någon sortera fel 😅 jäkla postnord!!

Norrlandsbruden
2020-02-03 19:36
#197

#195 Jag tolkar det absolut som bebis, Grattis ❤ #196 Men åå vilken frustration!! Jag är på BIM -5 (dock så missade vi nog äl) och här så där ont i äggstockarna idag som jag märkt att jag har alla andra månader får ca 7 dagar innan mens… Någon fler som får så? Det både hugger i ena äggstocken samt drar i den ibland när jag går eller på något sätt sträcker magen!

Majsan82
2020-02-04 15:16
#198

BIM -7 här… ständig mensvärk, ont i ryggen och boobsen. Brukar vara så veckan innan mens jämt. Så taskigt att man mår bra och är smärtfri ca en vecka i månaden 😔 Sexade 2 dagar innan ett posetivt ÄL test sen inget mer. Inställd på att det inte tagit sig så slipper jag bli så besviken.

Norrlandsbruden
2020-02-04 17:08
#199

#198 Det jobbiga är nog att jag inte kan sluta leta efter symtom..😅 jag var så inställd på att försöka slappna av denna månad.. Men ändå så sitter jag här och funderar på ifall jag ska ta ett test inom några dagar. Mina bröst brukar vara ömma vid den här tiden, men icket ännu.

Norrlandsbruden
2020-02-04 17:08
#200

#198 Det jobbiga är nog att jag inte kan sluta leta efter symtom..😅 jag var så inställd på att försöka slappna av denna månad.. Men ändå så sitter jag här och funderar på ifall jag ska ta ett test inom några dagar. Mina bröst brukar vara ömma vid den här tiden, men icket ännu.

Leeliin
2020-02-04 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Pos ÄL test nu tror jag minsann så i kväll blir det mys! Första gången på länge jag kör ÄL tester så nu jäklar! Haha 2 missfall o 2 år senare..!

Norrlandsbruden
2020-02-04 17:10
#202

#201 Go for it 🙌

Annons:
Majsan82
2020-02-04 18:01
#203

#200 bara testa… det är ju såå spännande ändå ☺️ Så fort kroppen inte är som vanligt börjar ju tankarna. #201 mys på 💕

Norrlandsbruden
2020-02-04 18:04
#204

#203 Det har dragit i livmodern hela dagen, riktigt så där att det känns dom att urinblåsan/röret sträcks också. Men försöker intala mig själv att det är samma visa varje månad 😅

Majsan82
2020-02-04 18:23
#205

#204 haha det draaaaar 😅

Norrlandsbruden
2020-02-04 18:33
#206

#205 Hahah 😂

Karlsson369
2020-02-06 22:55
#207

Tror inte det blir något här denna månaden heller för har mens kramper och börjar få finnar som jag alltid får innan mens 😭

Norrlandsbruden
2020-02-06 23:59
#208

#207 Håll ut och satsa på nästa månad ❤ Jag har börjat få ont i svanken och kramper i tjejmagen till och från… väntar mensen fredag natt..

Alessiaaa
2020-02-07 09:20
#209

Hej tjejer! Efter 11 månaders försök har vi äntligen plussat! Efter så många försök och massa negativa tester så finally är jag idag 6 veckor Ville bara önska er alla ett lycka till och bara kämpa på. ❤️

Annons:
Alessiaaa
2020-02-07 09:20
#210

Hej tjejer! Efter 11 månaders försök har vi äntligen plussat! Efter så många försök och massa negativa tester så finally är jag idag 6 veckor Ville bara önska er alla ett lycka till och bara kämpa på. ❤️

Norrlandsbruden
2020-02-07 12:28
#211

#209 Åh Grattis! Så roligt att få höra lite solsken mitt i allt, mitt hopp höjdes ❤🙏

jackiie001
2020-02-07 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Hej alla blivande mammor :) tog detta imorse vad tror ni om det ? :)

jackiie001
2020-02-07 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Hej alla blivande mammor :) tog detta imorse vad tror ni om det ? :)

Norrlandsbruden
2020-02-07 12:57
#214

#213 Så spännande, jag tycker att jag ser något svagt! Vilken dag är du på?

jackiie001
2020-02-07 13:06
#215

#213 kul att någon annan ser! Vilken dag vet jag inte.. haft så konstig och oregelbunden mens sen jag fick missfall förra året så har ingen koll alls..

Alessiaaa
2020-02-07 19:39
#216

#211 Så roligt och höra, när jag minst anade så kom de fram. ❤️❤️❤️❤️

Annons:
Majsan82
2020-02-07 21:44
#217

Ååå grattis till era plus #209 och #212 ❤️ Nya tag igen nästa månad #207 och Norrlandsbruden ☺️ Blir nog inget här heller 😔 missade ju ÄL helt

Alessiaaa
2020-02-08 03:03
#218

#217 Jag var själv i den sisten.. kan ge er tips till en bättre chans för en graviditet. Om jag hade vetat detta tidigare eller vart smart och sökt det tidigare hade jag redan vart gravid för längesedan… första tipset är ju och köpa receptfria kvinno tablett , alltså folsyra. Ökar chansen till en graviditet. Och sen så är att få i sig sååå mycket grönt så som SPENAT broccoli ,vitkål osv. Jag trodde om jag går ner i vikt kanske då så blir jag gravid jag svär på mitt liv tränade knappt i 2 veckor men år mycket av de gröna så puff gravid. KANSKE inte funkar för alla men ni bör testa ❤️❤️❤️❤️❤️

Alessiaaa
2020-02-08 03:03
#219

#217 Jag var själv i den sisten.. kan ge er tips till en bättre chans för en graviditet. Om jag hade vetat detta tidigare eller vart smart och sökt det tidigare hade jag redan vart gravid för längesedan… första tipset är ju och köpa receptfria kvinno tablett , alltså folsyra. Ökar chansen till en graviditet. Och sen så är att få i sig sååå mycket grönt så som SPENAT broccoli ,vitkål osv. Jag trodde om jag går ner i vikt kanske då så blir jag gravid jag svär på mitt liv tränade knappt i 2 veckor men år mycket av de gröna så puff gravid. KANSKE inte funkar för alla men ni bör testa ❤️❤️❤️❤️❤️

Alessiaaa
2020-02-08 03:05
#220

Och btw ladda ner Appen flo dem hjälpte al faaan

Norrlandsbruden
2020-02-08 10:10
#221

#217 Ja, jag vaknade till krampanfall i magen så som jag alltid har på mensdagens morgon.. inte en dag för sen, men ännu ingen mens. Så nu gäller det bara att vänta tills den dyker upp också. #220 Haha jag gör allt det där som du tipsade om… 😥 äter vitamintillskott för kvinnor, 2/3 av tallriken består av olika sorters grönsaker OCH har appen flo 😂 MEN det kanske absolut fungerar för någon annan ❤ så tack för tipsen!

Majsan82
2020-02-08 11:14
#222

Tack för tips #219 tycker jag gör det mesta av det där… dock inga vitamintillskott. #221 Åå låter hemskt att ha kramper 😔 hoppas mens kommer igång under dagen så det går över 💕 Ska ha mens på onsdag så vi har ganska lik cykel 🙂 Mer spenat åt oss kvinnor, vi kommer bli starkare än Karl-Alfred 💪🏼

Norrlandsbruden
2020-02-08 12:35
#223

#222 Se där! Känns som att jag känner er alla 😂😊 Klockan är ca 12.30 och det är ingen mens i sikte ännu, detta är väldigt ovanligt då den ALLTID har dykt upp på morgonen.. ag har bara en molande värk i magen och brösten har en liten könsla av teäningsvärk upp mot armhålorna.. Det jobbigaste av allt är att det ger mig en gnutta hopp..😔

Annons:
Elsevin
2020-02-08 14:10
#224

Är det någon som vet om urinvägsinfektion kan påverka fertiliteten (tillfälligt)? Haft ont i magen till och från sedan mitt missfall i november och nu i veckan gick jag för att kolla upp det och då konstaterades det att jag har urinvägsinfektion. Tycker det är lite sjukt att jag gått med det så länge om det nu är det smärtan berott på, hade inte en tanke på att det kunde vara något sånt. I början trodde jag bara det var livmodern som drog ihop sig igen men blev fundersam när det inte gick över.

Majsan82
2020-02-08 14:11
#225

Liiite spännande ändå ☺️ #223 Va ÄL på samma dag som vanligt eller va den senare?

Norrlandsbruden
2020-02-08 14:44
#226

#224 Jag vet tyvärr inte något angående det 😔 #225 Jag missade tyvärr att kolla med stickor.. Så jag vet inget säkert. Men jag tror att den inföll som vanligt då jag känt av allt som jag brukar känna inför mensen🤔

Majsan82
2020-02-09 10:19
#227

Aha, typiskt… någon blödning ännu? #226

Norrlandsbruden
2020-02-09 10:23
#228

#227 Bim+1 och negativt test, ingen mens i sikte 😫

Norrlandsbruden
2020-02-09 10:24
#229
Majsan82
2020-02-09 15:17
#230

Nä, sjukt störigt #227

Annons:
Norrlandsbruden
2020-02-09 19:08
#231

#230 Ja speciellt eftersom jag egentligen skulle ta blodprov imorgon(pga utredningen) men måste ringa och fråga vad jag ska göra ifall mensen nu uteblir…

Leeliin
2020-02-09 20:41
#232

Spännande att följa alla! Har den eviga väntan till BIM.. Bara på ÄL + 4 typ 😂 usch va tråkigt det är att vänta.. Håller tummarna hårt i smyg fast jag är inställd på att det inte blir något 😅.. Vart utan skydd typ 2 år nu lixom o detta var väl de första riktiga försöket så att säga där jag kollade ÄL med tester vill ju ha en 2020 bebis! Då blir det 5 år mellan barnen vilket känns alldeles för mycket haha!

Norrlandsbruden
2020-02-09 21:04
#233

Asså vad händer i min kropp?! Testade negativt imorse bim+1(om nu allt stämmer) och nyss fick jag lite ljuuust rosa på papperet?? Är det nid/början på mens/eller något annat som jäklas? Blir galen… #232 Åh vad spännande! Den där väntan är alltid lika lång.. 2 veckor kan aldrig riktigt susa förbi 😅

Majsan82
2020-02-09 21:29
#234

#232 ligger på BIM -3. Bara väntar in mensen då jag tror vi missade äl… roligare väntan när man vet att det kan finnas resultat ☺️ #233 den bråkar med dig bara för du vill kolla upp den hos läkare 🤔 Hoppas på nid 💕

Karlsson369
2020-02-11 07:36
#235

Mensen kom 2 dagar tidigt här 😅

Majsan82
2020-02-11 18:35
#236

#235 attans!! Nya tag nästa cykel 💪🏼💪🏼

Tigu
2020-02-11 18:50
#237

Jag har BIM på söndag och är på ÄL+10 idag, fick en dipp på till 0.3 grader från igår till idag. Och nu fick jag mens eller nåt? Brukar aldrig få de tidigare, åh det är inte som vanligt heller, men får se vad som händer. Sa till sambon förut idag ”fan jag har fått mensvärk, redan??!” Och sen när jag gick på toan 1 timme senare så var den blod i trosan… får se vad som händer några dagar framöver då

Annons:
Dobido95
2020-02-11 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#238

Plussade i nov, 8e försöket. Den 30/12 konstaterades de att jag fått MA. Tog första tabletten samma dag. Blödde från 30/12 till 13/1. 21/1 gravtest neg. Va även inne och såg att allt va ute på vul. 31/1 fick jag reda på att jag har pcos som jag misstänkt själv länge. Får ingen hjälp förrän viss viktnedgång. Sen i söndes har jag känt mig uppblåst och spänd i nedre delen av magen samt kände ett "hugg" igår kväll. Lite molvärk som kommer och går. Lite ömma bröst. Fick första starka andra sträcket igår på ÄL test. Och ser ut som lika starkt ikväll. Vad tror ni? Pos? Hade ni testat någon dag till?

Majsan82
2020-02-11 20:37
#239

Tycker det ser positivt ut👍🏻 bara mysa på.

Majsan82
2020-02-12 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#240

Jag är i chock!!! När man minst anar det!!! 😱❤️ BIM i dag och tog ett test bara för skojs skull, va ju heeelt inställd på att vi missat denna månad. Wiii

Svart ängel
2020-02-12 17:56
#241

#240 Stort grattis! 😊🌺

Fia81
2020-02-12 18:00
#242

Stort Grattis Majsan82 🤗😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

mollyt
2020-02-12 21:12
#243

Snart är denna full så för säkerhets skull stänger jag har så får ni fortsätta i nästa: https://gravid.ifokus.se/discussions/5e445bed8e0e74606e0011b0-vi-som-planerar-barn-2020-7

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: