Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 942 ggr
Svartram
12/13/19, 10:49 PM

ÄL men ingen mens

Hej, jag tog ut min p-ring i Augusti och min mens har fortfarande inte kommit, men jag har två konstaterade ägglossningar under perioden, där jag både märkt tydligt på fiffi och tagit tester som visat på ägglossning. Men det har inte efterföljts av någon mens och gravtest som är negativa, 

Jag har läst att det inte går att ha ägglossning utan mens stämmer det? Skrev till kvinnokliniken och dem svarade mig bara att har du ägglossning så kommer det mens efter, men det gjorde ju inte det för mig och jag känner mig inte tagen på allvar. 

Känner mig så jävla vilsen och ensam i allt detta…

Annons:
Pawz
12/14/19, 12:09 PM
#1

Tyvärr kan man inte säkert veta att man haft ÄL, tester osv ger bara en indikation på att ÄL är på gång men det garanterar inte att ett ägg verkligen släpper. Jag skulle tippa på att du inte haft ÄL eftersom du inte fått mens.

Parisigen
12/14/19, 12:48 PM
#2

Som paws skrev ger testet bara utslag på att kroppen förbereder sig på att släppa ägg, det innebär inte att ägget faktiskt släpper. ÄL-flytningar är samma. Det är kroppens sätt att förbereda sig, men det måste inte innebära att ÄL sker. Tror också att du helt heller inte haft ägglossning denna cykel om mensen uteblivit. Håller tummarna för att det kommer ingång snart

[Devya]
12/14/19, 8:31 PM
#3

Precis som de övriga har skrivit så betyder det ju faktiskt inte att ett ägg har lyckats släppas. Får du ingen mens så här du antingen inte haft ägglossning eller så är du gravid.

Upp till toppen
Annons: