Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 1258 ggr
Elsevin
2019-12-02 20:24

Efter tidigt missfall

Hej! Jag fick missfall för en vecka sedan idag, var då i vecka 5+4 om jag minns rätt. Jag har inte fått någon information alls från vården så det jag vet om missfall är det jag googlat fram. Det jag undrar är om det är vanligt att blödningen avtar i några dagar och sedan börjar öka igen? Förra veckan hade jag även rejält ont i livmodern till och från men det gick över strax innan helgen samtidigt som det blödde allt mindre. Idag har jag dock både blött mer igen och haft ont i magen till och från. Förstår att det tar tid för kroppen att återhämta sig men blev så förvånad när det blev värre igen.

Annons:
Katstad
2019-12-02 21:20
#1

Mitt missfall kom inte heller igång på en gång utan skvätte till och från med någon dags uppehåll i några dagar innan det kom en större blödning. Hade inte särskilt ont mer än då och då under ett par dagar. Sen när jag väl trodde det var färdigt så kom det igång igen i några dagar till 🤷‍♀️ Upplevde inte heller särskilt mycket info eller stöd ifrån vården här. Var mest "håll koll så inget onormalt händer" sen tack och hej.

Elsevin
2019-12-02 21:28
#2

Tack för svar, beklagar ditt missfall! ❤ Jag blödde lite smått på helgen men förstod inte att jag fått missfall förrän på måndagen då det började blöda ordentligt. Hade ett besök till spec. mödravården inbokat just den dagen och blodade ner allt kändes det som när de kollade om det fanns något i magen. Men om det avtog för dig med och sen kom tillbaka så borde det ju inte vara något konstigt hoppas jag. Hur länge blödde du allt som allt?

Katstad
2019-12-03 07:48
#3

Detsamma! ❤ Allt som allt tog det nästan 2 veckor. Testade sedan negativt på gravtest 4 dagar efter sista blödningen när jag tog mod till mig att kolla upp saken. Men! Mirakel händer! 2 dagar efter det kom ett positivt ägglossningstest och min mens dök aldrig upp igen och nu sitter vi här i v26 med en frisk bebis i magen ❤

Elsevin
2019-12-03 15:03
#4

Åh tack, det var precis vad jag behövde höra ❤ Stort grattis, gud vad roligt 🙂 Hoppas verkligen att vi har samma tur. Enligt NC är min nästa BIM på julafton (hur säker den nu kan vara efter ett mf) och det vore fantastiskt om jag kunde få plussa på julaftonsmorgonen och överraska mannen 😊

Katstad
2019-12-03 16:07
#5

Håller tummarna för er tur snart! ❤

mollyt
2019-12-03 19:36
#6

Jag har haft två missfall (ett i v6 och ett i v10) och både har blött några dagar och sen har det inte kommit mer. Jag tänker att det kan skilja sig och vara individuellt.

Annons:
Elsevin
2019-12-04 21:45
#7

#5 Tack snälla ❤ #6 Tack för svar, jo jag tror också att det är väldigt individuellt :) Skönt att du slapp blöda så länge. Nu har jag bara ljusrosa flytningar på kvällarna, tror ni man vågar börja mysa med mannen igen? Rädd för infektion men vill så gärna känna att vi är igång och "jobbar på det" igen 😅

Sparven88
2019-12-05 07:19
#8

#7 Jag fick missfall i v 8 (tror jag det var) i augusti -17. Jag vill minnas att läkaren sa till mig att vi kunde börja ha sex igen när jag slutat blöda. Dock bestämde vi oss för att avvakta lite med bebisskapandet, och vara försiktiga. Men det gick "sådär", och i september/oktober gjorde jag ett test för urinvägsinfektion och bad de även ta ett hcg-test. Båda svaren var positiva. Så, avvakta tills det känns bra igen liksom. Du kan ju alltid ringa bm och rådfråga, så inte jag far med osanning, men jag har som sagt för mig att läkaren sa till mig att vi kunde köra. Eller om det var så att vi skulle vänta en mens emellan förresten. Men det var nog egentligen enbart för att veta var man i en ev. graviditet befinner sig. Förlåt, vad jag krånglade till det nu.. 😂🙈

Elsevin
2019-12-05 12:38
#9

#7 Tack för svar ❤ Ja det enda jag hört är att man ska vänta tills man slutat blöda, men räknas då de ljusrosa flytningarna tro. Glad att det verkar ha tagit sig snabbt för flera efter ett missfall, hoppas verkligen vi har samma tur 😊

Upp till toppen
Annons: