Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1319 ggr
Svartram
2019-11-27 16:18

Utebliven mens efter P-ring

Hej, jag skulle verkligen behöva hjälp  håller på att bli galen snart. 

I Augusti bestämde äntligen jag och min sambo oss för att försöka skaffa barn något jag längtat efter väldigt länge. Jag tog ur min P-ring som jag haft i cirka två år och inväntade ÄL och mens. 

Men det kommer aldrig någon mens. Kroppen har ändrats väldigt sen jag tog ur p-ringen. Brösten har krympt och jag känner mig väldigt mycket mer uppblåst. 
Men jag har även fått väldigt annorlunda flytningar, oftast är dem vita och korniga nästan som gröt eller så är dem väldigt rikliga och nästan som vatten. 
jag äter både bidrottninggele och rosenrot för att hjälpa till men ingenting hjälper.

Jag var i kontakt med barnmorskan på familjecentralen efter 2,5 månader utan och hon uppmanade mig att återkomma efter fyra månader. Sökte då upp dem idag igen. Hon höll med mig om att det var konstigt och hänvisade mig till Kvinnokliniken. Skönt att det händer något tänkte jag ringde kvinnokliniken för att ta mig vidare och blir avsnäst kort med. "Vi tar inte emot besök förens efter 6 månader utan mens" 

Jag blir såklart väldigt nedstämd då jag fick indikationer från vården att jag skulle få starta en utredning. Kan jag på något sett få komma in tidigare?
Kan någon bara peppa eller berätta om ni varit med om något liknande för känner mig väldigt ensam och om någon har något tips. Alla mina vänner just nu väntar barn eller har precis fått barn så känner mig väldigt ensam.

Annons:
Cim92
2019-11-27 17:38
#1

Hur länge har du gått på preventivmedel? Under all den tiden så har du rubbat din egen cykel och det kan ta ett bra tag innan den kommer igång igen. Tror inte dina flytningar är något ovanligt heller, de ändrar sig beroende på var i cykeln man är. 

Kan tipsa om avsnitt 163. Det du inte visste om preventivmedel! av podcasten Alla Våra Ligg. Även att följa Vulverine på facebook och gruppen Fittlife - underliv och hälsa. Där kan du säkert hitta mer information! Tror inte du har något att oroa dig över, din kropp måste bara hitta tillbaka till sig själv :)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Svartram
2019-12-13 22:41
#2

hade till och från i tio år, men alla kompisar runt omkring mig har haft lika länge och fått tillbaka mens och blivit gravida inom tre månader

Cim92
2019-12-14 15:29
#3

#2 alla är olika dock, du kan inte jämföra dig med andra, för de har inte din kropp och dina förutsättningar. Jag förstår att det känns som en jättelång tid för dig, och jag förstår också att de inte tar in någon innan 6 månader med utebliven mens, för de har många som behöver hjälp och som sagt, det tar tid för kroppen att komma i balans. Sen var det ju absolut inte rätt av de att snäsa av dig utan att förklara mer ingående. 

Försöka fokusera på att må bra och äta ren mat utan tillsatser (ingen gluten, inga mejerier förutom smör, absolut inte margarin) så du får ett jämnt blodsocker,  ät kött av bra kvalité, bra källor av fett, se till att du får i dig omega 3, bäst att ta ett högkvalitativt tillskott för det är svårt att få i sig adekvata nivåer av kosten, ta även tillskott av magnesium och d-vitmain då det är något nästan alla svenskar har brist på. Kolla upp zinkvärdet och korrigera det vid behov, även jod. Du kan behöva ta de testerna själv då den konventionella sjukvården inte alltid har koll på det här. Och framförallt, låt det ta den tid det tar. Din kropp måste återhämta sig och allt du kan göra är att ge den förutsättningar. Genom att också ladda med näring och rätta till obalanser så ger du ditt framtida barn de bästa förutsättningarna för att vara frisk och att du har en bra graviditet. Lycka till =)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Upp till toppen
Annons: