Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 1010 ggr
Low
2019-11-26 07:35

Gravid på "dålig" äggblåsa. Risker?

Nu måste jag noja av mig lite. Jag får hjälp med att stimulera ägglossning då den inte fungerar för mig. I början av november påbörjade jag min andra omgång Provera, följt av två tabletter Letrozol.

Cykeldag 11 visade UL en äggblåsa på 16 cm som såg hopsjunken och ojämn ut. Gyn sa att det antingen är en äggblåsa som drar sig tillbaka eller som det blir något av. Jag skulle följa upp äggblåsan genom att ta ägglossningstest de kommande dagarna. Testen gav aldrig positivt men blev förhöjda under cykeldag 15. Vi sexade på.

Cykeldag 18 var det dags för nytt UL som visade en hopsjunken äggblåsa på 20 mm. Livmoderslemhinnan tydde inte på att ägglossning var på gång utan mer att den varit. Jag tog ett progesteronprov igår som jag väntar svar på, som förhoppningsvis ska/kan bekräfta eventuell ägglossning.

Men imorse började jag blöda, 8 dagar efter eventuell ägglossning, och nu börjar jag noja. Kan jag vara gravid och har fått en nidblödning? Fäster sig ägget nu? Och om nu äggblåsan såg så hopsjunken ut - kan det vara några risker med kvaliteten? Kan t.ex. barnet bli missbildat för att mitt ägg är dåligt?

Annons:
Upp till toppen
Annons: