Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 6978 ggr
Sohoo
2019-11-24 19:11

Hjälp, jag är förvirrad

Jag och min man försöker bli gravida. Vi är nu inne på tredje månadens försök. I måndags 18/11 fick jag en pytteliten blödning när jag var på toaletten. Det kom och gick i ungefär fyra dagar, ljusrosa flytningar kom och gick och jag fattade ingenting. Jag har aldrig mellanblödningar vanligtvis. Igår lördag var BIM men ingen mens syntes till. Jag brukar alltid få ömma bröst några dagar innan mens och mensvärk, men nu har jag verkligen ingenting. Möjligtvis en lite spänd känsla över nedre delen av magen, men det är allt. BIM+1 idag och jag tog ett test imorse som visade negativt. Någon timme senare hade vi sex och när jag var på wc efter det så fick jag en liten blödning igen och tänkte ”jamen nu kommer mensen!”, men nej…. Inget mer nu efter det. Vad ÄR detta? Jag fattar ingenting…. Min första tanke var ju att blödningen i måndags var en eventuell nid-blödning. Men testen visar negativt, på samma gång som mensen är sen.

Annons:
Parisigen
2019-11-24 19:39
#1

Jag är i samma sits. BIM + 6 imorgon.. testade negativt igår och ska avvakta till imorgon med ett nytt märke på test. Uppdatera gärna hur det går. Jag har aldrig sen mens. Nu är jag sen, mår jag illa, är trött och har ”ont i magen/livmodern” men testen har visat negativt.

Parisigen
2019-11-24 19:40
#2

Obs brukar också få ömma bröst dagarna innan mens, men nu - ingenting.

Sohoo
2019-11-24 20:39
#3

Åh, förstår verkligen din frustration! Man vill ju självklart få ett positivt test nu, men på samma gång känner jag också att mensen kan få komma också…. någondera bara så att man slipper gå och vänta!

Parisigen
2019-11-24 20:52
#4

Ja jag känner verkligen samma.. 😩 om inget plus vill man ju gärna att mensen ska komma på en gång så man vet att allt är ok och man kan försöka igen. Har ni försökt länge?

Parisigen
2019-11-24 20:54
#5

Såg nu 3 månader.. haha

Sohoo
2019-11-24 20:54
#6

Exakt!! Inte egentligen, det här är tredje månaden. Men det känns ju såklart som en evighet redan… Ni då? :)

Annons:
ML88
2019-11-24 20:57
#7

Jag förstår verkligen hur ni känner er! Jag är på BIM+13 idag och fortfarande ingen mens. Testat negativt på BIM+4 och BIM+9 så jag tror verkligen inte att jag är gravid utan mensen måste vara sen av nån annan anledning. Det har aldrig hänt mig tidigare att mensen strulat eller varit mer än typ 4 dagar sen. Ska testa igen imorgon bitti och sen ringer jag vården för att höra vad man kan göra tänker jag. Vill bara att mensen ska komma igång så man kan få börja på nästa försök.

Sohoo
2019-11-24 20:59
#8

Åh vad jobbigt.. Och såklart ska ju mensen krångla till sig också när man bara vill att allt ska funka som det ska! Hoppas du får positivt besked eller något bra svar av vården ❤️ Dela gärna med er av hur det går för er!

Parisigen
2019-11-24 21:10
#9

Sohoo: Vi har också försökt i 3 månader.. eller 4 cykler(?). Känner verkligen som en evighet. Man blir galen av allt väntande. Först på ÄL och sedan på (inte) mens. 🤷🏻‍♀️😫 ML88: du är inte ensam.. BIM 6 imorgon för mig, blir också VC om inget plus imorgonbitti men tror som du egentligen inte att jag är gravid utan bara ovanligt sen mens. Berätta gärna hur det går framöver 💕

ML88
2019-11-24 21:31
#10

Ja men eller hur! Så himla typiskt att den ska krångla just nu liksom 🙄 Vi är också inne på fjärde försöket, kul att vi alla tre är i samma läge, skönt att ha folk att skriva med som kan känna igen sig! Har ni barn sedan tidigare eller är det första för er? Hör gärna av er också om hur det går för er ❣️

Parisigen
2019-11-24 21:42
#11

Ja vad sjukt att vi verkar vara i precis samma sits. Jag och min sambo tog ut spiralen i januari, men har försökt sedan Juli. Vi har inga barn sedan tidigare, men ajajaj vad det värker i hjärtat efter en bebis nu. Hur ser det ut för er?

Sohoo
2019-11-25 04:41
#12

Men oj, att vi alla råka vara precis i samma sits! Vi har inte heller barn från tidigare 😊 Tog förövrigt ett nytt test nu på morgonen, fortfarande negativt..

ML88
2019-11-25 07:23
#13

Vi har inte heller barn sedan tidigare och längtar nu supermycket. Vad roligt att följas åt när vi är i samma sits, håller tummarna för att vi alla tre får plus snart! Äsch då Sohoo, vad trist! Jag testade också nu på morgon, det var negativt som väntat. Däremot har min temperatur gått ner ganska mycket och jag har väldigt mycket mensvärk så det känns som att mensen kommer komma under dagen. Väntar därför med att ringa vården tänker jag och ser hur det utvecklar sig under dagen.

Annons:
Parisigen
2019-11-25 09:14
#14

BIM + 6 idag, negativt test 😔 Bara att invänta mensen. Jag antar att senaste tiden varit stressig med tempning, äl-tester och sekretkoll dagligen. Ska ta en paus och försöka ta det lugnt över jul/nyår och förhoppningsvis svarar kroppen bättre då 💗

ML88
2019-11-25 10:02
#15

Min mens kom nu på förmiddagen, BIM+14. Så skönt att den äntligen kom igång så man kan blicka framåt. Tror som du Parisigen att min kropp blivit stressad av tempning, ÄL-tester och försöka tajma sex osv. Tänker fortsätta tempa för att samla data till NC men jag struntar också i ÄL-tester och sånt den här månaden och så myser vi när vi har lust helt enkelt 😊 Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse med såhär lång cykel. Jag önskar er lycka till tjejer och hoppas att ni får svar snart på vad som händer! Uppdatera gärna ❣️

Sohoo
2019-11-25 16:44
#16

Det är just typiskt att det ska krångla när man verkligen bara vill att allt ska funka! Trist att mensen kom även denna månad, men säkert en lättnad på samma gång så att man kan ta nya tag och köra på! Tycker att era tankar låter kloka, kroppen kan nog spöka till det rejält när man stressar upp sig över något. Lycka till till er också, skickar kramar och hoppas också vi kan följas åt! ❤️

litentjej8790
2019-11-25 18:58
#17

Jag har precis samma problem. Mellan positivt ägglossnigntest och mens har jag 17 dagar. Har BIM idag och mensen lyser med sin frånvaro och testet i morse var negativt. Brukar precis som du ha massor av symptom innan mens som jag inte har den här månaden :/

Sohoo
2019-11-25 22:05
#18

Du får testa igen om någon dag ifall hormonet inte hunnit stiga än, håller tummarna för dig!

Parisigen
2019-11-27 14:07
#19

Mensen kom idag BIM 8. Nu loggar jag ut till årsskiftet för att ta hand om mig själv och relationen till mannen. Vi ska bara julmysa och ta det lugnt. Senaste månaderna har verkligen varit stressiga, och tror den sena mensen är kroppens svar på det. Lycka till alla ni andra. ❤️

ML88
2019-11-27 14:14
#20

Det gör du rätt i Parisigen! Tror jag ska göra detsamma. Lycka till och ta hand om er! ❤️

Annons:
Sohoo
2019-11-27 15:00
#21

Det låter klokt! Ta hand om er ❤️ Jag är på BIM+5 idag och ännu ingen mens..

Parisigen
2019-12-08 18:34
#22

Hur går det för er ❤️

Sohoo
2019-12-09 14:02
#23

Jag är på BIM+17 idag och fortfarande ingen mens och negativa test.. Från och till så mår jag illa på kvällarna men för övrigt känner jag mig ”helt som vanligt”. Tror att mensen helt enkelt hoppade över en månad så nu väntar jag på nästa mens för att se om den kommer som den ska 😊 Hur är det med dig? ❤️

Parisigen
2019-12-09 20:13
#24

Ja det är ju möjligt. ❤️ Enl min app (det enda jag går efter nu) har jag ÄL om 2-3 dagar så ska försöka finna lust och tid för samliv. Förra månaden kom ju ÄL en vecka sent så tänker att vi räknar med att den kan vara sen även denna cykel utan att försöka stressa för det. Förhoppningsvis får vi ett plus i julklapp eftersom att det är då jag har BIM.

Sohoo
2019-12-10 14:48
#25

Ja det är ju just det, att försöka inte tänka så mycket på det och stressa upp sig.. Dock väldigt mycket lättare sagt än gjort 🙈 Åh, jag håller tummarna! Jag har också nästa BIM runt jul då min cykel är väldigt lång, hoppas hoppas ❤️

Parisigen
2019-12-11 11:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Sa till mig själv att inte kolla ÄL stickor denna månad eftersom att jag aldrig fick stegring eller positivt förra cykeln, vilket bara stressade upp mig. Känner mig mer tillfreds nu och det känns som att kroppen svarar. Testat tre mornar nu och ser en stegring. Blir att testa ikväll igen förhoppningsvis positivt då eller imorgonbitti. Håller tummar 💕

Sohoo
2019-12-11 15:42
#27

Ja, där syns ju definitivt stegringen! Håller tummarna för er 😍

Annons:
Parisigen
2019-12-12 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Äntligen! Ett positivt äl-test (senare än beräknat) så förhoppningsvis plussar vi till nyår 💕 Ingen mens i sikte för dig sohoo? Har också läst att kroppen kan ”hoppa över” en cykel. Men då bör du ju förslagsvis ändå ha ÄL denna gång. Håller alla tummar för er också ❤️

Parisigen
2019-12-12 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Äntligen! Ett positivt äl-test (senare än beräknat) så förhoppningsvis plussar vi till nyår 💕 Ingen mens i sikte för dig sohoo? Har också läst att kroppen kan ”hoppa över” en cykel. Men då bör du ju förslagsvis ändå ha ÄL denna gång. Håller alla tummar för er också ❤️

Sohoo
2019-12-12 17:18
#30

Åh vad roligt, glad för er skull! 😍 Ingen mens för mig än nej, däremot har jag känt som mensvärk nu i tre-fyra dagar men ingen mens i sikte.. Har aldrig varit med om att mensen skulle ha hoppat över, men någongång ska väl vara den första om inte annat 😅 Jag funderade också på om mensvärken var ÄL istället nu när det inte kommit någon mens, så tog ett ÄL-test igår för att kolla men det visade jättenegativt så vet inte alls vad det är jag känner av nu riktigt 🤦🏼‍♀️ Jag köpte ett digitalt test som jag tänkte testa med imorgon, och försöker att inte dricka så mycket ikväll så att det blir mer koncentrerat urin imorgonbitti 🙈 Återstår att se vad detta är 😅

Saca
2019-12-12 21:47
#31

Hejsan! Hoppar också in här ☺️ BIM+ 5, ingen mens och negativa test! Hade också en kort blödning förra veckan, men den gick över redan samma dag. Så långsamt att gå och vänta, förstår att det måste vara frustrerande för dig Sohoo! Håller tummarna för ditt test imorgon och för er andra i tråden 🤗

Sohoo
2019-12-13 21:16
#32

Hej! Åh ja, det är så frustrerande…. Även det digitala testet visade negativt. Men nu har jag verkligen sååå ont i mina bröst så att jag absolut inte ens vill ligga på mage. Väntar med spänning nu på nästa beräknade mens som är om fem dagar, får se om mensen behagar komma då att den helt enkelt hoppade över en månad 😅 Annars ringer jag nog mödra och hör vad dom tror… Hoppas att du också får ditt plus snart! ❤️

Parisigen
2019-12-17 22:31
#33

Hur går det sohoo?

Sohoo
2019-12-18 09:06
#34

Borde få mens idag eller imorgon nu igen! Än så länge inte några tecken på det iallafall… 🙈 Hur går det för dig Parisigen?

Annons:
Parisigen
2019-12-18 17:55
#35

Jag otrolig ”mensvärk” idag, ÄL + 5 men känns för tidigt för att vara ägget som fäster. Dagarna går SÅ långsamt. Vill bara testa så man vet. Tänkte nog testa dagen före jul på äl+10! Förhoppningsvis får jag överaska familj med bebis i julklapp då. ❤️ Försöker att inte få upp förhoppningarna för mycket, med risk att bli besviken… igen!

Parisigen
2019-12-18 17:55
#36

Jag otrolig ”mensvärk” idag, ÄL + 5 men känns för tidigt för att vara ägget som fäster. Dagarna går SÅ långsamt. Vill bara testa så man vet. Tänkte nog testa dagen före jul på äl+10! Förhoppningsvis får jag överaska familj med bebis i julklapp då. ❤️ Försöker att inte få upp förhoppningarna för mycket, med risk att bli besviken… igen!

Sohoo
2019-12-19 04:33
#37

Ååh hoppas hoppas det är något på gång ❤️ Ja, det är ju så himla lätt att önska för mycket som gör att man blir besviken sen… men det är ju så svårt att koppla bort det när man vill det så mycket. Du får uppdatera hur det går 😍

Sohoo
2019-12-24 07:37
#38

Hej på er alla! Hur går det för er? Jag tror att jag plussade idag! 😱 Eller ja, det var iallafall två streck på testet men är lite i chock nu 🙈 aska köpa ett digitalt och testa igen!

Parisigen
2019-12-24 14:26
#39

WOW!! Jag såg precis ditt inlägg i tolkningstråden. Ser ju helt klart positivt ut! Grattis! ❤️❤️❤️❤️ Du verkar har fått ÄL denna gång trots frånvarande mens förra cykeln. Så glad för din skull. Här blev det negativt, men kändes ganska väntat iom avsaknaden av symptom. Hade du på känn att du skulle plussa? Är BIM idag?

ML88
2019-12-24 19:30
#40

Stort grattis Sohoo!! Vilken julklapp! 😍❤️ Har varit lite frånvarande här ett tag, behövt det har jag känt. Hur var det nu, hoppade din mens över förra månaden eller kom den till slut? Förra cykeln för mig blev 44 dagar men nu verkar det vara tillbaka som vanligt för min temp visar att ÄL var dag 16. BIM är förutspådd till imorgon och hittills ingen mens i sikte. Har haft lite annorlunda molvärk och ömma/extra fylliga bröst sedan någon vecka tillbaka så vet inte riktigt vad jag ska tro. Håller tummarna såklart men vågar inte hoppas på för mycket 🙈

Sohoo
2019-12-25 00:07
#41

Tusen tack, jag känner mig helt överväldigad 🙈 Ja, min mens hoppade ju totalt över förra gången och jag har inte haft mens sen 23 oktober…. Men som du säger #parisigen så verkar ju ägglossningen ha skett iallafall! Eftersom mensen hoppade över så är jag verkligen lite förvirrad över hela cykeln nu men om jag räknat rätt så borde BIM varit idag ja ☺️ Jag tog även ett digitalt test vid 13-tiden idag som visade gravid 1-2 så det är ju väldigt nytt än, och som sagt - känns helt overkligt 😅 Jag kommer fortsätta gå in här och kika ändå så uppdatera mig gärna hur det går för er, hoppas verkligen ni får era plus snart ❤️❤️❤️❤️

Annons:
Sohoo
2019-12-25 00:09
#42

Förövrigt har jag inte haft några som helst symtom nu förutom att jag haft svårt att sova dom två senaste nätterna. Imorse hade jag klockan att ringa men vaknade före och bara kände att jag behövde ta testet direkt, så på något sätt så kände jag det säkert på mig 😊 Kanske varit lite svajigare i humöret men det har jag bara trott varit pms 😅

Saca
2019-12-25 15:46
#43

Så kul med plus!! På julafton också 😍 Stort grattis! ❤️ Jag fick aldrig någon riktig mens heller, bara den som knappt varade en dag. Håller tummarna för denna cykel, BIM 8 jan. Hur går det för er andra, har ni hunnit testa något mer? 😊

Sohoo
2019-12-26 15:42
#44

Tusen tack #Saca ❤️❤️ Ja, det blev en härlig julklapp 😍🙏🏻 Håller tummarna för dig jag också!

ML88
2019-12-26 19:00
#45

Idag är jag på BIM+1, ingen mens hittills och tempen var fortsatt hög imorse. Har tänkt lite att jag ska testa imorgon om tempen är hög även då men törs typ inte 🙈😅 Eftersom min cykel var 44 dagar förra gången (pga väldigt försenad ÄL) och jag hann ta 3 st negativa test efter BIM den gången så känns det som att det kommer vara negativt nu också fast jag med rätt stor säkerhet hade ägglossning för 16 dagar sedan och mens borde ha kommit i dagarna nu om jag inte är gravid.

Sohoo
2019-12-26 19:38
#46

Oj vad spännande #ML88, håller alla tummar och tår! 😍🙏🏻

ML88
2019-12-26 20:10
#47

Tack snälla!❤️ Får se om jag törs imorgon eller om jag avvaktar några dagar till 🙈😅

ML88
2019-12-27 05:44
#48

Vaknade supertidigt idag och kände att jag var tvungen att testa och jag är gravid!! Herregud kan inte fatta det 😭❤️ Tog tre test, det första en enkel sticka från testlagret och strecket kom upp innan jag ens hann lägga ner stickan. Hoppas så att det ska gå bra nu!

Annons:
Sohoo
2019-12-27 08:59
#49

Men åh wow, stort grattis!! ❤️❤️ Precis så kände jag också den morgonen jag plussade, så häftigt! Sååå glad för er skull!

ML88
2019-12-27 10:22
#50

Tack snälla!! ❤️ Det känns helt overkligt, kommer nog ta ett tag att smälta

Sohoo
2019-12-27 10:47
#51

Ja, jag har fortfarande inte riktigt tagit in att vi plussade den 24/12, tror att det känns mer verkligen sen när man varit på sitt första besök till mödra ☺️

ML88
2019-12-27 11:15
#52

Ja precis, det tror jag också 😊 Hur var det, är det ert första barn också? 😊

Sohoo
2019-12-27 11:51
#53

Japp, det är det! 😊

ML88
2019-12-27 13:02
#54

Vad roligt! 😊

Cireea
2019-12-27 14:13
#55

Grattis Sohoo och ML88, vilka julklappar 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sofie87_
2019-12-27 16:40
#56

Grattis till er som plussat! Så kul att gå in i 2020 som gravida 😍

Sohoo
2019-12-27 19:46
#57

Tusen tack #Cireea och #sofie87_ ❤️ dock känns det så overkligt ännu och man bara hoppas att allt går vägen 🙏🏻

Sohoo
2020-02-22 23:52
#58

Hej! Hur har det gått för er alla i denna tråd? 😍

Sohoo
2020-02-22 23:52
#59

Hej! Hur har det gått för er alla i denna tråd? 😍

Upp till toppen
Annons: