Planerar barn

problem med CB ägglossningstest

2019-11-10 15:59 #0 av: litentjej8790

Har köpte clearblues digitala ägglossningstest och vid 4 olika tillfällen har jag fått ett felmeddelande och därför inte fått ngt resultat. Det kostar ju multum att behöva testa om med nya stickor när det inte fungerar som det ska. Är det flera som haft problem med deras ägglossningstester? Det är andra förpackningen och även denna har samma problem :/

Anmäl
2019-11-10 16:16 #1 av: Svart ängel

Hur lyder felmeddelandet? Jag har använt deras digitala många ggr och aldrig haft några problem.

Anmäl
2019-11-10 17:04 #2 av: litentjej8790

det är en liten bok som dyker upp i fönstret

Anmäl
2019-11-10 17:22 #3 av: Svart ängel

Vad står det i bruksanvisningen då? Det måste ju finnas nån förklaring till varför det blir så. Testa att kontakta CB och se om du kan få nya test i ersättning.

Anmäl
2019-11-10 17:27 #4 av: Pawz

Hur tar du testen? Testar man direkt i urinstrålen finns risk att det blir fel, bättre att kissa i en kopp eller liknande och sedan doppa stickan. :)

Anmäl
2019-11-10 17:34 #5 av: litentjej8790

jag kissar i en kopp men jag får höra av mig till clearblue, undrade mest om det var fler som haft samma problem och om det ens är värt att fortsätta köpa dem.

Anmäl
2019-11-10 17:56 #6 av: Babyplans

Ibland hjälper de att trycka ut stickan o sätta i den igen. Kan man få göra mer än 1 gång innan de funkar korrekt...

Anmäl
2019-11-10 18:57 #7 av: litentjej8790

#6 det har jag inte testat men ska göra det nästa gång så tack för tipset.

testade med en ny sticka och fick positivt utslag nu på kvällen men är det för sent att mysa till det i morgon? har ingen möjlighet att göra det idag tyvärr. Har aldrig riktigt förstått hur lång tid man har på sig efter positivt test.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.