Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1151 ggr
Rookie89
2019-10-25 13:25

Ovanligt mycket mens eller missfall?

Hej! Har en fundering som jag vill höra med er andra. Om ni vet eller har varit med om liknande. Jag har en väldigt regelbunden mens. Brukar blöda ”lagom mycket” första och andra dagen. Mensen brukar vara i 4-5 dgr, men de sist dagarna är typ pyttelite. Mest att det kommer lite på pappret bara. Även denna månad kom mensen på beräknad dag. Första dagen inget konstigt. Lite mensvärk. Nu andra dagen så blödde jag jättemycket. Hade en tampong+ binda (med vingar) och jag kunde känna hur mensen rann flera gånger under 1-2h på jobbet innan jag kunde gå på toa. Väl på toan såg jag att bindan var genomblodad och blodet rann under tiden jag satt där. Kom ännu mer när jag tog ut tampongen. Väldigt väldigt mycket. Jag är inte van vid att ha så mycket mens, så undrar om detta är vanligt? Kan väl inte vara missfall? Har inte ont eller nåt. Detta har hänt en gång förut för ca 1 år sen. Då den kom klumpar och blod och ganska mycket. Men eftersom mensen även då kom som beräknat så tänkte inte mer på det. Tyckte bara det var märkligt. Det varade inte så länge dock. Ett par timmar kanske. Vad tror ni?

Annons:
Svart ängel
2019-10-25 13:40
#1

Mens kan ju variera från månad till månad och även förändras med åren. Min har blivit mycket rikligare de två första dagarna än den varit förut, men vissa månader är den plötsligt väldigt sparsam. Inget konstigt alls. Är det missfall får man oftast väldigt ont och det blöder mer än vid riklig mens. Iom att det börjar blöda samma dag eller runt den dag du skulle haft mens är det förmodligen bara mens.

Rookie89
2019-10-25 19:06
#2

Okej tack för svar! :) Blev bara så chockad av hur mycket man kunde blöda. Det verkligen bara forsade ut blod och klumpar ett tag.

Upp till toppen
Annons: