Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 2315 ggr
suur
10/3/19, 11:05 AM

Slempropp vecka 32

Hej! Är i vecka 32 och min slempropp lossnade igår.. ringde barnmorskan och hon sa bara att det är flytningar . Men detta var verkligen "snor", stort och klabbigt.. lite som slime .. är det någon som har tappat sin så tidigt och inte fött för tidigt ?! ( Dottern fick jag tidiga värkar i vecka 30 och blev inlagd) .. man blir ju alltid så himla nojig när det kommer till bebisen i magen 🙈

Annons:
Svart ängel
10/3/19, 11:07 AM
#1

Den återbildas väl? Det kan nog lossna bitar lite närsomhelst som jag förstått det, men det bildas ny hela tiden.

oh-la
10/3/19, 11:17 AM
#2

Den kan släppa i bitar, eller i sin helhet när som helst. Är det för tidigt återbildas den. Slemproppen är inget tecken på att något är på g. Med sonen började min släppa i v 35, han kom i 41+6 😂

suur
10/3/19, 11:24 AM
#3

VILKEN LÄTTNAD ATT HÖRA!! får aldrig något ordentligt svar av min barnmorska..jag har nämligen fått höra att när den lossnar så är det inte långt kvar till förlossningen

Svart ängel
10/3/19, 12:51 PM
#4

Nämen, det är ju inte en badkarspropp vi talar om. Vattnet går inte och värkarna kommer inte igång bara för att proppen går 😅 Låter som din barnmorska behöver en kurs i pedagogik om hon har så svårt att förklara en sådan sak 😁 Ta det bara lugnt och njut av de sista veckorna!

Missmagi
10/3/19, 6:54 PM
#5

Min slempropp gick i v 32 och de konstaterades via gyn undersökning för jag trodde vattnet gått strax där efter oxå. Men de hade de inte och bebis kom inte förens i vecka 37, så de borde vara lugnt :)

Upp till toppen
Annons: