Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1092 ggr
Haztparken
2019-09-29 16:57

Slutat med p-piller

Hej! Mitt första inlägg här! För att dra en lång historia kort då mitt förra inlägg råkade jag klicka bort haha..! Slutade med p-piller 22/8, fick min sista piller mens den 25-30/8. Hade oskyddat samlag 8/9. Och därefter några ggr till. En app jag provar säger att min mens skulle kommit nu den 24/9 men inga spår änsålänge. Har dock haft mensvärk i över 1 vecka. Mer flytningar än vanligt, idag tjockare och vit. Ömma bröstvårtor, vilket jag aldrig haft förr. Extra trött. Illamående idag. Har tagit ett antal grav tester som visat negativt men har läst om vissa som plussat i senare veckor. Har sen också läst att när man gått på p-piller länge så kan man få oregelbunden mens ett tag efter man slutat med dessa. Jag har gått på mina i ca 7 år. Mina frågor är: Ni som plussat senare, hur sent kom plusset? Ni som slutat med p-piller, hur lång tid tog det innan ni fick eran mens? Känns så jobbigt att vara i ett mellanläge som nu när man antingen bara vill få ett plus eller sin mens så man vet!

Annons:
Livingthelife
2019-09-29 19:37
#1

När jag slutade med ppiller så fick jag den när jag skulle. Men det kan ta uppåt året innan kroppen har ställt om sig igen till normal utan dessa tillsatta hormoner. Nu tog det ändå 4 år att bli gravid. 2 år med tanken "händer det så händer det" och 2 år aktivt. När vi anmälde oss för utredning då huxflux dök sträcket upp och sitter här idag med en tös om blir 8 mån :) Så bli inte besviken om det tar tid för kroppen att komma i normal balans igen och lycka till!

Susmus
2019-09-29 21:33
#2

Åt p-piller i 8 år. Min mens kom när den skulle efter jag slutat med dom. Var något oregelbunden dom följande månaderna. Skiljde på 1 vecka eller 2. Hoppas du får plus! Eller att mensen inte krånglar för dig ☺️

Upp till toppen
Annons: