Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 8405 ggr
mollyt
2019-09-13 08:42

Vi som planerar barn 2020 #4

Här kan ni fortsätta. Tänk på att tolkning av graviditetstest ska göras i avsedd tråd! 😉

Annons:
[Devya]
2019-09-13 15:31
#1

Ok, så jag tog ett test imorse för jag blev alltför nyfiken men det visade negativt. Om jag dock hade ägglossning ett par dagar innan min mens betyder det att jag av någon anledning har en mycket längre cykel den här gången och mensen borde komma mycket senare. Det har dock aldrig tidigare hänt så känns lite konstigt.

Har haft mensvärk i tre dagar nu utan någon skymt av mens i sikte. Det här är bara så konstigt. Kanske tar ett test igen om en vecka om den inte dyker upp då.

Är ju bara inne på dag 33 i min cykel hittills så det är möjligt att den är bara väldigt sen.

Hade dock typiska "ägglossningsflytningar" ett par dagar innan min beräknade mens men tänkte inte mycket över det för jag hade sådana där tidigare i min cykel också och antog att jag redan hade haft min ägglossning. =P

sofie87_
2019-09-13 16:43
#2

Hoppar in här, har BIM imorgon och svag mensvärk. Testade negativt imorse och väntar mig att mensen kommer när som helst.Har dock inga andra symtom såsom ömma bröst vilket jag alltid brukar ha, åtminstone någon gång mellan ägglossning och mens.

Det blir tredje "riktiga" försöket där ägglossningstest använts som går åt skogen. Kan inte låta bli att bli lite besviken men vet i bakhuvudet att det "normalt" tar upp till ett år. Men det är ju sååå lång väntan mellan ägglossning och BIM.

ML88
2019-09-13 17:15
#3

#3 Ja väntan mellan ÄL och BIM är såå lång och man blir besviken, även om man inte försökt så många månader. Andra försöket för min del nu och har BIM idag. Hittills ingen mens i sikte men förväntar mig att den kommer närsom. Har precis som du mensvärk och inga andra symptom. Mina bröst känns inte ens svullna (vilket de brukar innan mens) 🤔 Jag testade negativt BIM-2. När tänker du testa igen om mensen inte dyker upp?

sofie87_
2019-09-13 18:55
#4

#4 Jag tänker vänta tills imorgon och se vad som händer, tyckte jag såg något ljusrosa innan så tror det kommer igång senast imorgon. Annars testar jag kanske på söndag eller måndag men som det känns nu har jag redan givit upp denna gången och lite uppgivet ställt in mig på mens. Samma här, jag varken känner eller ser något förutom den mycket svaga mensvärken. Jag brukar få mensvärk två dagar innan det sätter igång men inte denna gång. Men som sagt, jag tror den kommer snart och bara kanske är försenad en dag eller två. Tur man får fler chanser på sig i alla fall. Hoppas det syns ett fint plus för dig snart. :)

Susmus
2019-09-13 19:04
#5

Jag testar på söndag morgon! ( om inte mensen dykt upp) Är på äl+15, BIM +3 idag. Inga spottings, stängd tapp. Inga symtom förutom lite dov mensvärk. *Håller tummarna* (Men är inställd på mens 🙄)

ML88
2019-09-13 19:16
#6

Lycka till båda två #4 och #5! Låter som att vi är lite i samma sits nu, lova att uppdatera hur det går för er 😊 Jag känner typ att jag inte törs testa nu 🙈😅 men om mensen inte kommit i helgen så kanske jag testar i början av veckan

Annons:
sofie87_
2019-09-13 19:17
#7

#5 Har du testat innan denna cykel? :)

Susmus
2019-09-13 20:27
#8

Lovar att uppdatera! Hur det än går 😇 Hoppas ni också gör? Följer er med spänning och håller tummarna! 🤗 Jo jag har testat negativt på äl+9 (early test) samt negativt på äl+13 (ej ett early test). Så har inte såååå stort hopp kvar 😬

sofie87_
2019-09-13 20:46
#9

Tack :) jadå jag uppdaterar och förväntar mig detsamma av er 😄 och håller såklart tummen för er!

Lillajag2.0
2019-09-13 21:02
#10

Så sitter vi i samma båt, håller tummarna för oss att vi bara måste vänta några dagar efter BIM att vi får pluss då 💕 Vet att folk sagt att cb tidig skall vara dålig men de känns som man greppar efter halmstrån.. vill verkligen att mensen lyser med sin frånvaro 🙏

ML88
2019-09-14 09:34
#11

Hur går det för er tjejer? Min mensvärk har försvunnit och ingen mens i sikte ännu 🤔 Blir typ nervös av det här, kan ju inte låta bli att hoppas trots att jag inte tror chansen är så stor den här månaden

sofie87_
2019-09-14 10:18
#12

Jag har fortfarande samma svaga mensvärk, kanske lite starkare än igår. Väldigt lite ljusbrunt inna så jag väntar på mensen. :) känns inte lika uppgivet nu längre utan nu vill jag bara att det ska komma igång så vi sen får ett nytt försök 😂 Håller verkligen tummen att mensen inte kommer och det istället blir ett fint plus för dig snart :)

Susmus
2019-09-14 12:01
#13

Åh håller tummarna för er! 😃 Det "går bra" dvs ingen mens än. Äl+16 idag. Spänner lite nere i magen..annars symptomfri. Idag borde mensen komma, annars blir det test imorgon. Kan inte hjälpa det, men har fått upp hoppet! 🙈 Tiden sniglar sig fram…. Snart söndag 😄

Annons:
sofie87_
2019-09-14 12:17
#14

#13 Det spänner i magen på mig med, mer en stramande och dragande känsla än "kramp" som det brukar vara annars. I psyket är jag dock helt inställd på mens och förväntar mig inget annat heller.. Må låta negativt men 😜 Du känner inget alls annars i kroppen? Jag är van vid svullna och ömma bröst innan mens och vill också att det ska vara ett klassiskt symptom på graviditet… Kanske därför jag är så inställd på mens tillsammans med ett negativt graviditetstest på bim-1 🤔 men samtidigt är avsaknaden av symptom inte något som tillhör vanligheterna…. Åh vill veta nuuu…

Lillajag2.0
2019-09-14 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

-1Bim den borde komma imorgon kväll eller på måndag morgon.. alltid lika roligt att den kommer typ igång vid 21 på kvällen 🤪 känns dock sådär eftersom rutan var Super blank. Hade ju hoppats på någon nyans av ett sträck men icke ! Men en liten del hoppas ju, går fortfarande och är små illamående och brösten är lätt retliga..har inte lagt på mig de där kilot som jag brukar innan mens.. Men om den jävlas för jag hoppas så mycket kan de ju lika gärna ske nästa vecka… Hoppas på att den håller sig borta från oss

Susmus
2019-09-14 19:19
#16

#14 Det enda jag har känt i en veckas tid är mensvärk då och då… Annars mår jag toppen! Brukar inte ha några symtom förutom mensvärk vid BIM. Har aldrig haft ömma bröst innan mens t.ex. Så avsaknaden av symtom gör mig tveksam till graviditet nu 😛

ML88
2019-09-14 19:40
#17

Åh jag håller verkligen tummarna för er! 😃 hittills ”går det ju bra” för oss eftersom mensen inte dyker upp 😅 Ju fler timmar som går utan mens desto mer nervös blir jag att testa. Skulle jag fortfarande testa negativt om några dagar skulle jag bli så besviken så just nu känns det bättre att låtsas som ingenting och skjuta upp testet typ en vecka till om ingen mens dyker upp 🙈😅 Hur känner ni? Är ni taggade på att testa imorgon?

[Devya]
2019-09-14 20:04
#18

Dag 34. Har bestämt mig att ta ett test på dag 36 för jag har aldrig tidigare varit så här sen. Jag förstår inte riktigt varför det håller på så här om jag nu inte är gravid. Jag kan inte låta bli att hoppas för ändå om det inte skulle alls passa att bli gravid nu så vill jag ändå ha en till liten jobbig plutt.

Min man och jag var på en begravning idag, hans morbror som gick bort då han endast var 59 år gammal. Vi fick se bilder på honom och hans tre barn och därifrån började min man få tankar på att skaffa tre barn allt som allt. På något vis lockar det faktiskt att skaffa en stor familj men då måste vi nog ha fart på oss då jag blir 33 i år.🤔

Susmus
2019-09-14 20:33
#19

Jag är sååå nervös inför imorgon! Längtar att få svar men vet att jag kommer bli sååå besviken när det visar minus. Har fått upp ett hopp dumt nog, men vet innerst inne att det kommer vara minus som alltid… (försökt sen februari så börjar bli uppgiven haha) Så spännande just nu för oss alla! 😇

[Devya]
2019-09-14 20:50
#20

#19 Usch, jag förstår vad du menar. Det är så himla jobbigt det där att hoppas och sen att få det där minuset. Man kan ju inte låta bli att hoppas ändå!

Jag vet ju att jag med största sannolikhet inte är gravid men kan ändå inte låta bli att hoppas. Så otroligt jobbigt men ändå samtidigt spännande. :)

Annons:
sofie87_
2019-09-14 21:54
#21

#17 Jag är fortfarande inställd på mens senast imorgon då det kom ytterligare lite färgat förut, denna gång i rött.. Värken är densamma som innan men inga fler tecken på mens förutom den gången innan idag med rött. Så jag vet inte riktigt om jag ska testa imorgon… Kanske på måndag. Känner lite som du att jag hellre låter bli att testa än bli besviken och inse att magkänslan stämde. Det negativa testet på bim-1 fick mig att vända totalt även när man uppenbarligen kan visa positivt senare om man tror på Google… Google är väl använt mellan ägglossning och BIM 😂 Hoppas att ni alla får ett fint plus inom de närmsta dagarna och hör gärna av er oavsett resultat 😊

Susmus
2019-09-14 22:44
#22

#20 Ja men precis! Man kan ju inte låta bli att hoppas så innerligt…och så får man ta smällen när man ser minuset 🙈 Ooh nu är det bara natten kvar, sen morgon och testning. Lovar att uppdatera! #21 Aj då, hoppas det inte är mensen. Förstår du vill avvakta och se vad som händer imorgon.

ML88
2019-09-14 23:55
#23

Känns skönt att ha er här som är i samma sits, skönt att inte vara ensam med sina känslor liksom 💕 Lycka till imorgon! Jag håller tummarna!

Lillajag2.0
2019-09-15 09:46
#24

De mest bortslösade 100 kr var i morse. Kissade på sticka och medan den blinkade så men hallå vem kom på besök då? Så jag får försöka igen! ( testet var negativt ) lycka till nu 💕

ML88
2019-09-15 09:58
#25

Här kom mensen med besked imorse, två dagar sen. Trots att jag var inställd på att den skulle komma pga att vi inte fick till det så mycket runt ÄL som jag hade hoppats så kunde jag inte låta bli att hoppas under de två dagarna när mensen inte dök upp 😔 Nu ska jag ladda om och hoppas på tredje gången gillt för vår del. Stort lycka till ni andra, hur har det gått för er?

Susmus
2019-09-15 10:28
#26

Testade toknegativt imorse, var så vitt det kunde bli… 😭 Inväntar mensen då, hoppas den inte dröjer länge. Men åh, vilken start på söndagen för oss! 🙄🙁 Vi får ladda om och hoppas hårt på lycka nästa omgång ❤️

sofie87_
2019-09-15 10:48
#27

Åh, så synd för er alla ❤️ bara på det igen och hoppas det blir bättre resultat nästa gång. :) Jag har lite mer mensvärk idag så tror den kommer under dagen. Säger som #23, det är skönt att ha er här som sitter i samma sits för att stötta varandra 😊

Annons:
[Devya]
2019-09-15 11:46
#28

#22 Blir spännande, ser fram emot att få höra hur det har gått sen. :)

Det värsta är väl att gå omkring och vänta men det lär ju nog hända förr eller senare tycker man.

Nu är min mens 6 dagar sen vilket är inte alls normalt då såklart. Får se om jag tar ett test på tisdag (måste köpa några test imorgon) eller om jag väntar tills nästa veckoslut. Lite knepigt att vänta då mensen är ändå så här pass sen.

Om man nu blev gravid förra veckorslutet så hur länge borde man då vänta tills man tar ett test? Två veckor eller lite längre än det?

Susmus
2019-09-15 13:28
#29

#28 Jag testade neg imorse 😣 En riktig käftsmäll och syskondrömmen känns långt borta nu. Men vi tar nya tag! 😊 Är du på BIM+6 så borde det synas på test om du är gravid. Graviditetstesten säger ju att man tillförlitligt kan testa dagen när mensen är beräknad. Men vissa plussar senare, vilket jag hoppades på att göra. Håller tummarna för dig! ☺️✊

ML88
2019-09-15 14:17
#30

Så tråkiga besked den här söndagen! Man vet ju aldrig iofs, så länge mensen inte dykt upp finns det ju chans kvar, vissa plussar ju väldigt sent! Annars hoppas jag att ni inte behöver vänta för länge på att mensen ska komma igång så kan vi följas åt mot plus i oktober istället ❤️ Så länge kan vi väl roa oss lite med att berätta lite mer om oss och våra resor? Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Har ni barn sedan tidigare? 😇 Jag kan ju börja berätta lite om mig själv. Jag är 31 och min sambo 29. Nu går vi in i tredje försöket sedan jag tog ut min kopparspiral i slutet av juli i år. Vi har inga barn sedan tidigare och jag har aldrig varit gravid så det finns en liten oro hos mig att jag kanske inte kan bli (har visserligen haft preventivmedel sedan 17-årsåldern men ändå 🤔)

Obalem
2019-09-15 15:19
#31

Hej allihop! Jag läste igenom tråden och sänder en varm tanke till er alla som fick tråkiga nyheter denna söndag :( Jag hoppas de är okej att jag hänger med i tråden. Jag börjar då med att berätta om mig och min lilla historia. I maj började bebisverkstaden efter spiraluttag och efter veckor av undran då aldrig mensen kom igång så fick jag för första gången plus på stickan i juli! Lyckan var kort… en vecka senare börjar värken och missfallet var igång :( Nu är det 9 veckor sedan och fortfarande är mens och ägglossning bortblåsta. Enligt en himla bra app (premom) så borde jag haft ägglossning 2-4/9 men jag var och gjorde VUL 3/9 då kunde dom inte se något.. så nu väntar jag och sambon här igen på mens, ägglossning eller i bästa fall på plus igen! Förlåt för långt inlägg..

sofie87_
2019-09-15 17:31
#32

Även här kom mensen till slut men den var så väntad så nu är jag redo för nästa månads försök. Jag är snart 32 och min sambo 33, har tidigare ätit p-piller men slutade för något år sedan och kört på säkra perioder samt ofta kondom. Jag mådde inte bra av p-piller, högt blodtryck bland annat så valde att inte ha något alls vilket har fungerat bra. Vi har inte varit mentalt redo för barn förrän nu och då vill man ju att det ska bli positivt direkt. :) vilket vi insett att så är det inte alltid, nästan aldrig egentligen. Hoppas att vi, precis som ni, får ett plus inom snar framtid!

ML88
2019-09-15 17:49
#33

#31 Självklart! Ju fler desto roligare 😊 Vad tråkigt med missfallet, håller tummarna för att kroppen snart återgår till det normala och ni får ett plus på stickan igen! #32 Vad skönt att den kom till slut ändå (om den nu ska komma liksom 🙄😇). Härligt att ni laddar om, då får vi följas åt igen 😊

Susmus
2019-09-15 19:29
#34

Jag är 32 år och sambon 36 år. Vi är lyckligt lottade med en två-åring hemma ❤️ Nu vore drömmen syskon. Gärna för ett år sen redan! Vill ha barn tätt, men inte kroppen tydligen 🙄😬 Såklart du får vara med Obalem! Hoppas ni får plus snart igen efter missfallet ✊ Och att kroppen kommer igång och ägglossar snart igen 💛 Jag har nu börjat sikta framåt igen! Även om mensen fortfarande inte kommit? Men testet var ju 100% negativt så tänker framåt istället 🙂

Annons:
Mara-Bell
2019-09-16 08:01
#35

Jag är 29, och min man är 31. Vi har en väldigt bestämd och envis dam på tre år, och vi vill helst få ett syskon till henne under nästa år. Det största problemet är att hon vill ha en storebror, och det vet jag inte hur vi ska lösa 🤔😆 Vi är nu inne på försök nummer 5, första försöket med ägglossningstest. Jag har BIM på torsdag, och gjorde ett negativt gravtest idag. Har bara ett test kvar hemma, så hoppas kunna hålla mig till BIM. Har jag fortfarande hög temp på torsdag så ska jag ta ett nytt test 😊

[Devya]
2019-09-16 10:51
#36

Mensen kom idag efter att ha varit en hel vecka sen. Jag blev både besviken och lättad på samma gång faktiskt. Jag förstår dock inte vad som händer. Sen jag blev 30 så har min mens nu varit 2-3ggr så här pass sen. Så jag börjar gissa på att min fertilitet minskar och kanske man kan vänta sig att klimakteriet kickar in där i 40 års åldern och att kroppen min börjar nu förbereda sig för det skedet. 😆

Susmus
2019-09-16 11:02
#37

#36 Vad tråkigt! Och tråkigt att kroppen krånglar! Min mens är också sen. Är på BIM+6 idag. Ingen mens i sikte. Hoppas den kommer snart. Förstår inte heller vad som händer? Hahaha, neeeej, vill inte hamna i nått klimakterie än på länge! 😬😂

[Devya]
2019-09-16 11:59
#38

#37 Det är så otroligt konstigt faktiskt. Jag började tro på att jag faktiskt var gravid då mensen va 7 dagar sen. Knasigt! Men ja, får hoppas att det är inget klimakterie för dig.😅 Antingen är det kroppen som busar lite eller ännu bättre att du faktiskt är gravid. Håller tummarna för dig!!!♡♡♡ Klimakteriet får gärna vänta många år ännu. ;)

Susmus
2019-09-16 14:44
#39

Tack för tummarna! ❤️ Det blir ett nytt test om 2 dgr om inte mensen dragit igång ☺️ Haha ja det får gärna vänta lääänge för min del också 😅😄

Jannab
2019-09-16 15:10
#40

Snart är det dags för ÄL, enligt Life 6 dagar. Ska börjar testa imorgon. Åh, jag hoppas det tar sig denna månad 💭🙌🏼🥰

Susmus
2019-09-16 15:20
#41

NU kom mensen med besked! Skönt! Så kan jag ladda om för nästa chans 😌

Annons:
Susmus
2019-09-16 15:21
#42

#40 Roligt att ÄL närmar sig! Bästa tiden på cykeln ju 😄

ML88
2019-09-16 17:11
#43

#41 Skönt för dig att den inte var ännu mer försenad. Nu satsar vi framåt mot nästa ÄL! 😊 Vänder mig till alla fina i denna tråd, gör ni något särskilt för att förhoppningsvis maximera chanserna för en graviditet? 😊

Susmus
2019-09-16 21:36
#44

#43 Jag är taggad och redo! Nu kör vi igen! 😄 Jo…efter många tomma försök så ville jag boosta kroppen. Så började försöka äta hälsosamt, dra ner på kaffet, träna lite lagom, samt äter lite vitaminer i form av B-vitaminkomplex, zink, Omega 3+6+9 samt bidrottninggele. Gör ni något för att maximera chanserna? ☺️

Björnbär-a
2019-09-16 22:39
#45

Nu har jag äntligen fått svar från landstinget. Ska påbörja min IVF behandling nästa månad!!🙏🏼

ML88
2019-09-17 06:54
#46

#44 Förstår det, man vill ju ge kroppen de bästa förutsättningarna 😊 Har inte hört så mycket om bidrottninggelé, vad tar man det för? Hittills har vi inte gjort något särskilt förutom att jag äter sånna multivitaminer för kvinnor som innehåller folsyra och så har jag provat ÄL-tester en omgång. Läste precis om Sperm-meets-egg-plan-metoden så den tänkte vi testa den här månaden, våra tidigare försök har myset nog inte varit supervältajmat så tänkte att det kunde vara en bra metod att pricka in ÄL bättre 😇 #45 Vad skönt med svar och en plan för hur man går vidare!

Susmus
2019-09-17 09:16
#47

Den har jag inte hört om. Måste googla på den metoden! ☺️ Bidrottninggele balanserar upp hormonerna. Har fått en rättså regelbunden cykel av dom. Läste om så många som blivit gravida av det, så ville prova. Kör en cykel till, tills kapslarna är slut så får jag utvärdera sen 😄 #45 Vad spännande att det drar igång! Stort lycka till! ✊

ML88
2019-09-17 10:22
#48

Ja gör det, jag tyckte den lät spännande att prova 😊 Går ut på att man har sex varannan dag från dag 8 till ÄL, då har man sex varje dag i tre dagar, sen hoppar över en dag och har sex dagen efter (for good luck som det står ☺️😅). Jaha, det låter intressant! Hade du en oregelbunden cykel innan?

Annons:
Susmus
2019-09-17 12:03
#49

Åh tack för infon! Ska försöka få med sambon på det…men kan bli svårt då han är lite mer av den trötta typen gaah 🙈 Jo hade oregelbunden cykel under vintern/våren. Men kan ju bero på att mensen drog igång då efter förlossningen. Att det tar ett tag för kroppen att komma i fas så att säga. Så svårt att säga om bidrottninggelen har hjälpt eller inte…eller om det bara är tiden som har fixat till cyklerna ☺️

sofie87_
2019-09-17 12:40
#50

Vi gör inte så mycket förutom att ta vitamintabletter med folsyra :) försöker äta nyttigt men det är inte alltid så lätt 😜 ingen av oss är överviktiga, röker inte och dricker i princip inget så vi är iaf hälsosamma på så vis 😄 nu är snart mensen över och jag börjar tagga inför ett nytt försök, bara på det igen liksom. 😊

ML88
2019-09-17 12:43
#51

Hehe ja jag funderar också på hur jag ska få med sambon på planen. Är lite osäker på huruvida jag ska berätta om den eller bara försöka få till det enligt planen utan att han vet att vi följer den, han är lite mer utav ”kör-på-känsla” 🙈😅 Önskar dig lycka till! Okej. Skönt att den blivit mer regelbunden oavsett 😊

ML88
2019-09-17 14:50
#52

#50 Låter som att nu har goda förutsättningar ju, bara att köra på tänker jag 😘

Mara-Bell
2019-09-18 11:34
#53

Är lite småspänd just nu, BIM imorgon, och fortfarande hög temp. Men gjorde tyvärr ett negativt gravtest idag på morgonen. Så nu är jag lite nervös inför morgondagen och helgen, kommer mensen eller inte? Och kommer jag fortfarande ha hög temp när jag vaknar imorgon? Många tankar som surrar i huvudet. Kan inte påstå att jag haft några tydliga symptom på varken graviditet eller mens. Jag har varit lite uppsvälld och haft lite småhugg i magen då och då, men det har jag ibland veckan innan mens med 😕

Jannab
2019-09-18 12:02
#54

Idag började jag testa med ÄL-test. Åh, det är så spännande! Har så mycket hopp denna månad 😬🙌🏼

ML88
2019-09-18 17:53
#55

#53 Håller tummarna för dig! 😊 #54 Ja det är ju så spännande! Känner samma som du, känns bra och hoppfullt inför denna månad 😃

Annons:
Susmus
2019-09-18 23:09
#56

#53 Hoppas tempen är hög imorgon ✊😊 #54 Ja denna månaden är månaden det händer! Jag känner det på mig 🙏 Längtar också till ÄL 😄

Mara-Bell
2019-09-19 05:47
#57

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu, så det får tiden utvisa 😆 Tempen har stigit med 0,2 grader idag, men negativt gravtest 🤔 Nu har jag bara kvar ett digitalt test här hemma, och har inte mensen dykt upp till på måndag så testar jag med det då.

Mara-Bell
2019-09-20 05:43
#58

Gick och köpte ett RFSU testa tidigt igår, testade det idag på morgonurin, och det är negativt 😔 tempen är fortfarande hög och ingen mens på BIM +1, men testen gör att mitt hopp börjar försvinna. Tycker att ett testa tidigt test borde känna av en graviditet vid det här laget 😕

Jannab
2019-09-20 09:59
#59

Har så ont i magen idag, 22/9 beräknad ÄL. Vi fick till igår, jobbar i natt och imorgon har vi planerat att mysa.. 😬 bild från igår.

Jannab
2019-09-20 09:59
#60
Jannab
2019-09-20 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61
Dobido95
2019-09-20 11:25
#62

Ikväll är de 2v sedan jag fick poitivt på ältest. Imorse runt 8 tog jag ett negativt gravtest. Och nu när jag vakna igen så var där slem och blod på pappert när jag gick på toa. Asså förlåt för infon. Men what is this? Vårt sjätte försök nu. Ni som fått nidblödning, hur lång efter ÄL var den och hur var den?

Annons:
Susmus
2019-09-20 12:31
#63

#58 Äsch då! Förstår att hoppet sänktes. Är nog vanligare att ett testa tidigt visar positivt vid BIM, än inte, om man är gravid, men så länge inte mensen kommit finns ju hopp!! 😃 Och tempen är fortsatt hög! 😃Har du kort lutealfas så kanske det är därför? Att ägget har fäst sent? Håller tummarna såklart för det 🙏

Susmus
2019-09-20 12:40
#64

#61 Det ut som en stegring närmar sig? 🙂 Vad kul!

ML88
2019-09-22 10:02
#65

Är på cykeldag 8 idag, beräknad ÄL nästa måndag men känner redan lite värk i vänstra sidan av magen (äggstocken?). Känns lite konstigt att värken kommer redan, betyder det att ÄL kommer att vara tidigare också tro 🤔 Kanske borde börja med ÄL-testerna tidigare än planerat 😇

Mara-Bell
2019-09-22 11:08
#66

BIM +3, och idag har mensen börjat smyga sig på 😔 så blev inget den här månaden heller 😢

Jannab
2019-09-22 12:56
#67

Fick starkare streck idag -

Jannab
2019-09-22 12:56
#68
Jannab
2019-09-22 12:57
#69
Annons:
Jannab
2019-09-22 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Ska ta ett till test senare - skulle gissa på imorgon eller tisdag!

26år
2019-09-23 15:56
#71

Hej! Hittade den här tråden, och hoppas att det är okej att jag joinar 😊 Jag och min kille bestämde att vi vill försöka skaffa barn så snart som möjligt, jag slutade med preventivmedel 12 augusti och har hört att det kan ta lång tid innan kroppen hittar tillbaka efter att man slutat. Men den 15 sep hade jag ont som tusan i brösten och lite andra symptom på ägglossning, hade dock inga stickor hemma då men tog ett test 17 med ett streck som inte var lika starkt som kontrollstrecket och sen ett dagen därpå men inget streck alls då. Så jag hoppades att jag hade haft ägglossning då, men nu den 21 så fick jag mens tror jag. Kan man få mens så snart efter ÄL? Jag blöder väldigt lite men har gjort i tre dagar nu… kan det vara för att min kropp försöker hitta tillbaka efter preventivmedelsstoppet? Hur lång tid har det tagit för er innan allt funkat normalt liksom? Förlåt för lång pot 🙈

Susmus
2019-09-25 23:28
#72

#65 Ja kanske värt att testa tidigare? Svårt att veta vad kroppen pysslar med alla gånger haha 🙈 #66 Ah nej, vad synd! Styrkekram! #70 Fått ÄL nu? Hoppas! #72 Välkommen! Hmm mens 6 dgr efter ÄL låter inte så troligt. Kanske mer troligt att ingen ÄL skedde och kroppen försöker hitta tillbaka till sin cykel? Jag spekulerar bara nu. Hoppas du får rätsida på det hela 🙏☺️

Susmus
2019-09-25 23:32
#73

Jag börjar bli lite taggad och spänd inför nästa ÄL som kommer först om en vecka drygt. Lång väntan dit, men nu närmar det sig i alla fall 😃🍀

ML88
2019-09-26 06:54
#74

#73 Roligt att känna sig taggad och spänd inför ÄL och nästa chans liksom, så känner jag också 😃 Tror oktober är vår månad 😇 Jag fick blinkande smiley idag på ÄL-test från Clearblue så nu borde ÄL vara på gång de närmsta dagarna tänker jag. Har lite övriga känningar också, som stickningar/värk i vänster sida och ökade flytningar, så nu kör vi 😃👏

sofie87_
2019-09-26 07:55
#75

#73 Den som väntar på något gott…. 😄 Hoppas det är er tur nu! #74 Spännande med blinkande smiley, ha så trevligt de nästkommande dagarna och glöm inte att ha kul också 😉 Min ÄL är också på god väg att komma igång inom några dagar, dock är både jag och sambon helt däckade i förkylning och hemsk hosta… Får se om vi får till något denna gång 😂

ML88
2019-09-27 06:57
#76

Idag blev det fast smiley på ÄL-testet, alltså maximal fertilitet, så ÄL kommer tidigare än beräknat den här månaden. Så nu vet vi vad vi gör i helgen 😊 Och tack för påminnelsen om att ha kul också, Sofie, lätt att glömma bort ibland bland alla tester och längtan 😘

Annons:
Susmus
2019-09-27 18:20
#77

Lycka till alla! 😊 Bra tips om att ha kul också 😄 Sambon är förvarnad om ÄL nästa helg, för att han ska vara lite mer delaktig. Hoppas han inte får prestationsångest 🙈 #75 Hoppas ni kryar och kanske hinner få till något denna ÄL 🙏 #76 Kul med tidigare ÄL! 😃 Hoppas min också kommer tidigare. Väntar och väntar…

Karlsson369
2019-09-28 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Svagt men där 😭

Karlsson369
2019-09-28 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

😭😭

Susmus
2019-09-28 23:36
#80

Åh grattis!! ☺️

Karlsson369
2019-09-28 23:42
#81

80 Har tagit 2 och dom vissar samma men tänkte ta en ny till morgonen för att vara säker 😭 håller tummarna nu ❤

Roxie
2019-09-29 00:50
#82

Hej! Hoppar in här då vi försöker få till ett syskon till vårat barn som föddes april-17. Jag höll till här även då, vissa känner kanske även igen mig från andra forum här på iFokus. Nu är vi på försök nr 15 och jag har BIM om ca en vecka. Har käkat rosenrot och bidrottninggele de senaste månaderna men det enda jag har märkt är att min cykel är några dagar längre än vanligt (troligen pga bidrottninggelen). Håll tummarna för oss denna månad!

// Sofia

Karlsson369
2019-09-29 01:13
#83

Kunde inte hålla mig så tog en till 😭 vissar super svagt här med så det måste vara något ❤ håller tummarna att dessa 3 har rätt 😭

Annons:
Karlsson369
2019-09-29 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84
Karlsson369
2019-09-29 07:23
#85

Denna månaden vi sa att vi inte skulle försöka 😅 har haft sex 2 gånger så va så säkert att det inte skulle bli något denna månaden men så hände det 😍

Karlsson369
2019-09-29 07:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Asså jag kan inte fatta det 😭

Karlsson369
2019-09-29 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87
ML88
2019-09-29 08:11
#88

Grattis Karlsson369! 👏😃

Karlsson369
2019-09-29 08:14
#89

Tack så mycket 😭 jag kan inte fatta det bara 😭 jag trodde verkligen det va 0 chans att detta skulle hända men det behövs verkligen bara en gång 😭❤

ML88
2019-09-29 08:28
#90

Fantastiskt! Ja, det visar ju verkligen att det räcker med ett lucky shot 😇😍 Har du försökt länge?

Annons:
Karlsson369
2019-09-29 08:38
#91

Sen i december sluta vi använda skydd men jag kunde aldrig tro att det skulle gå så snabbt med tanken på att han har inte den bästa spermier och att jag fick missfall för några månader sen ❤

ML88
2019-09-29 09:14
#92

Men vad härligt, vilken lycka att det gick så fort igen ❤️ Stort lycka till nu!

Karlsson369
2019-09-29 09:46
#93

Tack så mycket 😭❤

Karlsson369
2019-09-29 09:46
#94

Tack så mycket 😭❤

Susmus
2019-09-29 09:48
#95

Stooort grattis Karlsson369! ❤️ Så otroligt kul för er!! Tänk att det hände när ni minst anade det. Njut av fröet i magen och fira!☺️ Håller tummarna vi alla får 2 streck denna månad ☺️🙏

Karlsson369
2019-09-29 10:40
#96

Susmus tack så himla mycket! Det är verkligen så 😭 jag ska verkligen njuta ❤

Karlsson369
2019-09-29 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Är verkligen ingen tvekan nu 😭❤

Annons:
Susmus
2019-09-29 21:44
#98

#82 Välkommen! Hoppas på er tur denna månad! ☺️ Vi försöker också med syskon till vår dotter född -17. Äter också bidrottninggele. Osäker på om jag ska fortsätta med det eller sluta då kapslarna tar slut strax. Provat flera månader, och pengarna drar ju iväg tyvärr 🙈 Lycka till denna månad! Nu är det vår tur va? 😄

Susmus
2019-09-29 21:45
#99

#97 Yay! Grattis igen! ❤️

Karlsson369
2019-09-30 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Tog ett nytt test idag för att se så det blev starkare…. nu syns knappt det andra strecket… så tror detta kommer sluta i missfall igen… Jag vet inte vad jag ska göra just nu 😭

Susmus
2019-09-30 15:09
#101

Oj vad svårt att inte oroa sig! Förstår dig. Kan det bero på hur längesen det var du kissade? Försök att tänka att just nu är du faktiskt gravid. Du har plus på stickan! Håller tummarna nästa test blir starkare!

Karlsson369
2019-09-30 15:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Tog clearblue och dom vissar starkare än igår och digital vissar gravid fortfarande 😍 så nu håller jag mig borta från testen 😂❤

ML88
2019-10-01 06:56
#103

#102 Åh vad skönt för dig ❤️ Låter klokt att inte testa mer nu, njut av graviditeten ☺️ Här är ägglossningen över och nu återstår bara väntan igen. Det var svårare än jag trodde att följa SMEP-metoden till punkt och pricka 🙈😅 Men vi fick iaf till det dag 8, 11, 13, 14 och 16 och jag hade positivt ÄL-test på morgonen dag 13 så det känns som att vi prickade in det rätt bra ändå. Håller tummarna nu! 😊 Hur ligger ni andra till?

sofie87_
2019-10-01 09:39
#104

#103 ägglossningen är över även här, fick positivt i fredags och vi förmådde oss till att ha roligt onsdag, torsdag, fredag och lördag 😉 Ja nu är det lång väntan tills vi får reda på hur det lyckats denna gång, håller tummen för oss alla 😍

Annons:
sofie87_
2019-10-01 09:42
#105

Och grattis #102! Förstår att oron är stor men försök att inte testa flera gånger, som tidigare nämnts så är du ju gravid tills något annat inträffar. Hoppas på att ett litet pyre kommer färdigbakad till er 2020 😍

Susmus
2019-10-01 10:32
#106

Guuud vad bra ni har prickat in! 😃 Goda chanser! Hoppas på samma här. Har en lite tröttare sambo med mindre lust än mig, så är alltid orolig att vi ska missa äl… Nu är han förvarnad om när ÄL kommer ske, så hoppas på stort engagemang denna månad haha 😄😜 Ägglossningen förväntas fre/lör/sön. Så det närmar sig…

ML88
2019-10-01 15:12
#107

#104 Se där, det låter ju lovande! 😃 När har du BIM denna månad? Enligt mina appar har jag BIM 14/10 men min ÄL kom typ två dagar tidigare än beräknat så jag vet inte om det innebär att BIM också bör flyttas bak till typ 12/10 🤔🤔 #106 Jag tror det kan vara en bra idé att sambon är medveten om när ÄL beräknas ske faktiskt. Vi har haft lite samma situation som du beskriver tidigare men denna månad involverade jag honom i beräknade dagar och testresultat och då lyckades vi mycket bättre med att faktiskt få till sex på de dagarna 😃 Han vill ju också gärna ha barn liksom så tror det är bra att han också får känna sig delaktig i allt 😇 Du får berätta sen hur det gick för er 😘

sofie87_
2019-10-01 15:27
#108

#107 BIM är 13/10 enligt min app. Men så har min mens varit lite konstig på sistone så jag tänker att det är då i dagarna men kanske inte ska stirra mig blind på exakt den 13e 🙄 jag trodde jag har 14 dagar från ÄL till mens, men mellan den 27/9 och 13/10 så blir det ju mer än 14 dagar… Väntan är lång så det är bara att vänta.. Och vänta… 😂 Kul att vi verkar ha mer eller mindre samma BIM iaf så kan vi heja på varandra 😊

Karlsson369
2019-10-01 16:00
#109

Och nu så börja man blöda… visste att detta va för bra för att vara sant 😭

sofie87_
2019-10-01 17:37
#110

#109 blöder du mycket? Tänkte om det är en mindre blödning så behöver det kanske inte betyda något allvarligt? Tänker på dig ❤️

Karlsson369
2019-10-01 18:00
#111

Har en ljus blödning utan klumpar och kommer mer när jag är på toa bara så hoppar fortfarande pååå det bästa 😭

Annons:
sofie87_
2019-10-01 18:19
#112

#111 Hoppas så att det är en ofarlig blödning 😘

Karlsson369
2019-10-01 18:29
#113

Förlåt för äcklig bild som kommer snart

Karlsson369
2019-10-01 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Detta har jag blött på 3 timmar typ…

sofie87_
2019-10-01 18:50
#115

#114 jag har aldrig varit gravid så vet inte om det är mycket eller lite… Hoppas som sagt att det är ofarligt ❤️

Karlsson369
2019-10-01 18:54
#116

115 hoppas jag med 😭 annars är det andra missfallet på kort tid 😭

[Devya]
2019-10-01 19:55
#117

#114 Jag blödde lika mycket då jag var gravid och fick ändå en söt liten bebis.

Karlsson369
2019-10-02 08:02
#118

Blöder extremt nu och har ont 😭

Annons:
Susmus
2019-10-02 10:16
#119

#118 Nej vad tråkigt! 😟

[Devya]
2019-10-02 12:53
#120

#118 Åh nej, så hemskt att det blev så. =( Så ledsen att höra det. =(

Jannab
2019-10-02 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Äntligen är det min tur med ÄL! 😻🙌🏼

ML88
2019-10-02 16:35
#122

#121 Kul, kör hårt 😅 Och lycka till! 😊

Elsevin
2019-10-04 18:50
#123

Hej på er! Jag har varit inne och läst här på sidan i flera år nu i väntan på att jag och min man ska bli redo att utöka familjen och nu är det äntligen dags :) Jag var den som blev sugen först av oss så jag har fått vänta ett tag och nu när det verkligen händer känns det både overkligt och lite skrämmande. Jag är 29 och min man 26. Tror jag har ÄL någon gång nu under helgen och vi har hållit igång hela veckan, ytterst tveksam till att det kommer gå på första försöket men hoppas kan man ju alltid :)

Roxie
2019-10-04 20:41
#124

Nån här som behandlats med pergotime? Resultat? Finns det fortfarande kvar?

// Sofia

Susmus
2019-10-04 21:37
#125

#121 Skoj! Lycka till med verkstan! 😃😛 #123 Åh vad kul! Hade ni barn sen innan om jag tolkade rätt? Man vet ju aldrig på vilket försök det tar, så kan ju bli på 1:a… ☺️ Lycka till! 😃

Annons:
Susmus
2019-10-04 21:48
#126

$106 Update: Sambon är misstänkt för att ha glömt bort ägglossningsdagarna (!) då han påbörjade ett mindre tjafs ikväll. Neeej inte börja tjafsa nu tänkte jag 😮 Han ångrade att han började tjafsa och ville försöka med syskonbakning ikväll ändå, men ingen av oss var ju sugna efter småbråket så han 'kom' ju aldrig… Ny chans imorgon, om nu inte ägglossningen var idag. Morgondagens temp får utvisa det 🙄 Min sedvanliga otur… Missar alltid ÄL 😟🙈 Så hittils har det inte fungerat så mycket bättre att involvera gubben haha 😅

Elsevin
2019-10-04 23:55
#127

#125 Nej detta blir första :) Tack så jättemycket! Pendlar mellan att vara  euforisk ena stunden och livrädd nästa haha 😂Men intalar mig att det nog blir bra i slutändan.

Susmus
2019-10-05 10:01
#128

#127 Känner så igen känslorna inför första barnet ☺️ Skräckblandad förtjusning. Läskigt stort är det! Men var det absolut bästa som hände oss! Helt underbart att få vara förälder tycker vi. Nu vill vi bara ha fler 😛😄 Om vi lyckas nån gång 😛

Susmus
2019-10-06 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Yes! Revansch tagen på myset och idag ett starkt äl-test! Igår negativa tester. Coolt med positivt äl-test, har inte lyckats få det förut, men det är bara andra månaden jag testar med stickorna i och för sig. Nu känns det som vi har hopp igen för denna månads syskonförsök ☺️😃

ML88
2019-10-06 14:25
#130

Men härligt Susmus! 😃 Då prickade ni ju in det väldigt bra istället, skönt! Jag håller tummarna! Idag är det en vecka tills jag har tänkt att testa (om inte mensen dyker upp innan dess). Har haft lite annorlunda molvärk/ömhet/tyngdkänsla ända sen typ ÄL+3 så vet inte om jag bara inbillar mig 🙈 Men i perioder har det liksom nypt till korta stunder för att sedan släppa och det har jag inte känt innan så hoppas det är ett tecken 😇😇

sofie87_
2019-10-06 18:28
#131

Så bra Susmus, så var det kanske inte kört ändå 😅 Ja jag har också drygt en vecka kvar, har börjat få ömma bröst och känner lite drag då och då långt ner. Typiska symtom som jag även haft innan mens så känner inget annorlunda om man säger så. Jag har lyckats göra mig själv så skengravid tidigare gånger så försöker att bara ignorera eventuella känslor 😊 en cykel fick jag så ont i brösten strax efter ägglossning, de svullnade upp så mycket och blev superömma så jag var bombsäker på att det hade tagit sig. En annan gång var det flera andra symtom men inget då heller… Så nu är jag bara luuuugn och tar det som det kommer. 🙂

ML88
2019-10-06 21:02
#132

#131 Ja det här med skengraviditet alltså.. 🙈 Vad skönt att du lyckas hålla dig lugn! Jag försöker också att ignorera men tycker det är sjukt svårt att inte överanalysera varenda liten känsla och symptom.

Annons:
sofie87_
2019-10-06 22:42
#133

#132 ja så var jag i början också, analyserade allt och verkligen kände efter och därmed förstärkte känslan… Har insett att det inte lönar sig till något så nu är det enda jag håller koll på när jag har ÄL, även om det märks både på lust och flytningar när det är de mest fertila dagarna. Hoppas så att det är en liten som vill flytta in inom snar framtid men vill hålla mig lugn tills dess. 🙂 Tålamodet är dock inte min starkaste sida, speciellt inte dagarna innan BIM när man rent teoretiskt sett kan få positivt utan att behöva vänta till BIM. 🙄

Susmus
2019-10-07 08:32
#134

Tack ska ni ha! ☺️🙏 Känner igen mig i era beskrivningar om skengraviditet. Speciellt 1:a riktiga aktiva försöket. Kände efter så mycket, hade massor av olika symtom, så var helt bombsäker på liten knodd i magen. Lovade mig själv sen att inte känna efter så mycket, men det är svårt när man ofta tänker på en eventuell graviditet och längtar så mycket ☺️ Tycker också att det är svårt att vänta in BIM, men sambon vill gärnavara med och läsa av ett eventuellt test tillsammans ❤️ Så vi testar först på BIM eller när mensen är sen. Kanske bra han hejdar mig haha 😄

Liljerot
2019-10-08 08:14
#135

Hej! jag har hyperemesis gravidarum, är i v.9! Konstant illamående och varit sängliggande i snart 3 veckor pga kraftig yrsel och kräk.. MIN RÄDDNING har varit: 1. Vila!! Sjukskrivning är det enda som hjälper. 2. Satsumas, äppel och isglass 3. Kolsyrade drycker i små mängder 4. Primperan, läkemedel mot illamående 5. endast kokt potatis till middag 6. Blåbärssoppa 7. Sug på salta karameller 8. Varm oboy Hoppas mina tips kan hjälpa någon annan som också mår väldigt illa i sin graviditet💓

Liljerot
2019-10-08 08:17
#136

#133 #134 Jag kunde heller inte hålla mig till BIM utan testade 5 dagar innan, och världens svagaste positiva fick vi redan då!! 🙈

Susmus
2019-10-08 09:52
#137

#135 Hoppas du snart kommer må bättre! Håller tummarna att det släpper snart! Det lät tufft ❤️

Elsevin
2019-10-08 18:05
#138

Hur gör man för att klara av den här väntan? 😂 Så trött på mig själv, var helt inställd på att ta det lugnt "det blir när det blir" men nu när vi väl börjat är det i princip det enda jag kan tänka på. BIM på fredag nästa vecka, hade ÄL i fredags eller lördags enligt apparna. Är det någon idé att testa före beräknad mens eller är det bara slöseri med test?

[Devya]
2019-10-08 20:37
#139

#138 Det bästa är nog att vänta. Det lönar sig nästan aldrig att testa alltför tidigt och det blir oftast att man faktiskt slösar på testen, tyvärr. :)

Jag har aldrig testat för tidigt utan ha endast testat då min mens har varit åtminstone 3 dagar sen. :)

Annons:
Elsevin
2019-10-08 20:41
#140

#139 Tack för svaret, var väl det jag misstänkte även om jag hoppades på annat :) Herregud vilket tålamod du hade i så fall dock 😅 Får se om jag lyckas vänta så länge 😂

sofie87_
2019-10-09 10:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Jag som lovade att hålla mig tills BIM står här nu med detta på bim-5 😳 tog ett ägglossningstest först som var i princip positivt, inte riktigt… Blev osäker för jag har provat ältest innan BIM förut och då har det varit helt blankt. Vad tror ni? Det svaga strecket är i rosa färg om det inte framgår på bilden 😊 det på bilden är ett graviditetstest, inte testa tidigt.

ML88
2019-10-09 11:01
#142

#141 Haha så kan det gå 🙊 Men alltså vad spännande, jag ser ju absolut ett streck! Vågar mig nog på ett grattis 😘😘

ML88
2019-10-09 11:03
#143

Nu kliar det ordentligt i fingrarna på mig också, BIM-3/4 för mig 😬😬

sofie87_
2019-10-09 11:14
#144

#143 förstår det 😂 vågar mig inte på att säga tack ännu, vill vänta nån dag till innan jag tar ett digitalt och får det svart på vitt 😊 har haft lite ont i svanken de senaste dagarna men försökt ignorera det och bortförklara det. Jag vet dock inte om jag räknat rätt med bim-5 när BIM är på söndag? Jag räknar ju ons, tors, tre, lör, sön =5 dagar… 😅

ML88
2019-10-09 11:20
#145

Det förstår jag men väldigt spännande ju! 😊 Alltså de två senaste dagarna har jag också haft ont i svanken, speciellt på kvällarna så har det typ nästan känts som att den ska gå av 🙈 Har tänkt att det beror på att jag inte tränat lika mycket längre och att jag typ är försvagad men nu blir man ju sjukt nyfiken om det kan bero på nåt annat 🙊😅 Är också lite osäker på hur man räknar men tänker att om söndag är BIM så är lördag BIM-1, fredag BIM-2 osv och då blir det väl BIM-4 för dig idag? 😇

sofie87_
2019-10-09 11:24
#146

#145 ja det är klart det är bim-4 då ju, smart tjej…. tack för förklaringen. 😂 Jag brukar aldrig ha ont i svanken, varesig det är innan mens eller annars. Känns precis som att jag sträckt mig fel och blivit öm/svag. Men som sagt…. Jag skulle vara lugn tills BIM så får hålla mig lite till 🙃 definitivt spännande tider för oss båda 😊

Annons:
ML88
2019-10-09 11:28
#147

Då lyckades du ju iaf hålla dig till BIM-4 😉 Tänker du att du väntar till söndag innan du tar ett digitalt nu? Det låter ju väldigt likt som jag känt i svanken de senaste dagarna också. Får se hur länge jag lyckas sitta på händerna 🙈😅

sofie87_
2019-10-09 11:49
#148

#147 Haha ja det är ju lite bättre 🙄 får se, mitt tålamod är ju inte det bästa som vi vet vid detta laget 🤣 jag har några vanliga graviditetstest kvar som jag kanske provar på innan bim…. Får se. Det är uppenbarligen inte det lättaste att sitta på händerna 😂 jag som var så lugn så lugn… Jo tjena 😅

Susmus
2019-10-09 15:15
#149

Sofie87_ Det där ser ju onekligen lovande ut! Jag skulle inte ha kunnat hålla mig till BIM om jag fått ett sånt svagt streck! Spännande för dig nu, håller tummarna ☺️ ML88 Brukar du vänta till BIM med att testa? ☺️ Jag fick ÄL bekräftad idag av tempen och är på äl+3 💪

ML88
2019-10-09 15:40
#150

#149 Skönt det där med att få ÄL bekräftad av temp 😊 Jag tror jag ska börja tempa nästa cykel om det inte tagit sig denna gång. Håller tummarna för dig nu de närmaste dagarna fram till BIM! Det är bara vårt tredje försök men förra gången testade jag BIM-4 och gången innan testade jag inte, sen kom mensen. Ska försöka hålla mig till iaf lördag (BIM-1) tänker jag 😅

sofie87_
2019-10-09 15:53
#151

#149 ja jag kommer nog inte kunna hålla mig tills BIM 🙈 kanske blir med morgonkiss imorgon…. Eller fredag, eller både och 😂 låter bra med bekräftad ÄL 👌 #150 så spännande 😍

sofie87_
2019-10-10 07:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Se, kunde inte hålla mig 😂 och visst är det starkare idag ❤️

Elsevin
2019-10-10 09:58
#153

Ååh stort grattis! 😊 Nu kommer ju jag garanterat inte lyckas hålla mig till BIM 😂

Annons:
sofie87_
2019-10-10 10:13
#154

#153 Tack 😍 nej som sagt, jag trodde jag var lugn men skenet bedrog…. Tänkte jag ville testa med ett ägglossningstest för skojs skull.. Sen när det visade ett hyfsat starkt streck så blev jag helt ifrån mig och tänkte att jag bara måste testa med graviditetstest 😂nu är allt som heter tålamod borta.. Tänker kanske testa med ett digitalt imorgon, nånstans ser jag ju att detta ser positivt ut men vågar inte tro på det 🙄 känns för bra för att vara sant…

Elsevin
2019-10-10 10:47
#155

#154 Tycker du har varit lugn ändå, jag hade nog inte haft några test kvar nu om jag fått ett så starkt streck 😂 Du har säkert skrivit det förut men jag har nog missat det i så fall, har ni försökt länge? 🙂

sofie87_
2019-10-10 10:59
#156

#155 detta blir fjärde försöket med ägglossningstest 😊 jag känner rätt tydligt på min kropp när jag är i ägglossningsdagarna så jag har bara tagit test någon dag innan beräknad ÄL för varje cykel, mest för att få det bekräftat att det verkligen sker. 🙂

ML88
2019-10-10 11:09
#157

Men ja vad kul Sofie! Stort grattis!! 😃 Hur var det nu igen, är det första barnet? 😍

sofie87_
2019-10-10 11:12
#158

#157 tack ❤️ kan knappt tro det är sant 😅 ja det är första för oss båda så det är verkligen spännande och en helt ny värld väntar..

Susmus
2019-10-10 11:35
#159

Grattis sofie87_!!! Wow vad kul för er! Det ser ju riktigt positivt ut! 😃 Spännande för er nu med 1:a barnet ☺️

sofie87_
2019-10-10 12:08
#160

#159 tack 😀 så fina ni är allihop ❤️ Hoppas ni får ett fint plus snart 😍

Annons:
Karlsson369
2019-10-10 12:12
#161

Har äntligen slutat blöda efter andra missfallet i år… just nu vet vi inte om vi ska försöka förrän jag har blivit kollad och får svar varför jag får missfall och det är inte förrän om en månad… just nu går tankarna runt som bara den med oro och rädsla om vad det kan va…

sofie87_
2019-10-10 13:40
#162

#161 Hoppas ni får klartecken i varför du får missfall. 🙂 Jobbigt att inte veta..

[Devya]
2019-10-11 05:39
#163

#161 Det behöver inte finnas något fel. Om man inte aktivt försöker bli gravid kan man vara ovetande om att man ens var gravid. Många får alltså missfall utan att de ens vet om det och tror bara att deras mens kom sent den månaden.

Att få flera missfall efter varandra är ju inte normalt så att säga men två efter varandra behöver ändå inte vara något konstigt. Det är efter det tredje missfallet som de kan komma att börja undersöka om det finns något fel. Det är vad jag fick veta av svägerskan som är läkare och fick ett missfall i sjuttonde veckan det här året.

Vi hade ju sen även en annan medlem här som hade vad, 4 missfall i rad innan det tog sig? Hon fick till slut sin lilla plutt, men sen igen var hon ju också lite på äldre sidan vilket förklarar säkert de missfall som hon fick.

En stor fördel som du har, men kanske inte ser det som en fördel pga missfallen, är att du tycks ha lätt för att bli gravid. Det är ju alltid något.

Det är dock bra att ni kollar upp det. Om inget annat så kan du kanske stilla din oro. <3

ML88
2019-10-11 06:38
#164

Kunde såklart inte hålla mig från att testa nu på morgonen men det var så jävla negativt 😔 Lite oklart när BIM är den här månaden (men det är nån gång i dagarna nu iaf), är på ÄL+13-14 idag så det känns som att det borde ha visat nåt om jag var gravid. Känns ganska hopplöst nu och som att jag aldrig kommer att bli gravid, trots att vi inte försökt så länge egentligen 😔

sofie87_
2019-10-11 07:44
#165

#164 Så tråkigt med negativt test ❤️ hoppet är det sista som överger en och så länge mensen inte kommer finns det hopp 😊 Känner igen mig i dina känslor och även rädslan att inte veta om man faktiskt kan bli gravid då jag aldrig har blivit det innan.. Men försök vända på tankarna, normalt sett tar det ju faktiskt upp till ett år för att bli gravid. Slappna av och ta det lugnt, förr eller senare kommer det där älskade plusset. 😊 Försök också släppa pressen när ni myser kring ÄL, då blir det inte lika ansträngd situation. Min sambo hade ingen aning om att jag tog ägglossningstester, det gjorde jag som sagt mest för att bekräfta att min känsla var rätt. Tänkte för övrigt snart ta ett digitalt test men vågar inte 😅 sambon vet inte om mitt resultat ännu då han inte kommer hem förrän till helgen..så snart blir det förhoppningsvis en fin överraskning till honom 😍

sofie87_
2019-10-11 08:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Knappt nu kan jag ta in det 😍 de enda symtomen är att min mage är fruktansvärt dålig, gasig och uppkörd. Lite ont i brösten och tyngdkänsla i dom. Öm i svanken. Åh hoppas detta går vägen och det kommer en liten till oss i juni ❤️

Svart ängel
2019-10-11 10:59
#167

#166 Men grattis! 🥰 Va roligt!

Annons:
Susmus
2019-10-11 12:29
#168

ML88 Äsch då, vad synd! Men än är hoppet inte ute! Känner också igen mig i känslorna av att det aldrig kommer ta sig. Svårt att vara positiv hela tiden, ibland får man svackor och dystrare tankar, och så får det vara 🤗 Men vi ska alla få våra plus! Förr eller senare ❤️ Grattis Sofie87_! Svart på vitt! Kul att få överraska sambon 😃

ML88
2019-10-11 16:11
#169

Vad fina ni är, tack! ❤️ Och stort grattis igen Sofie87_, vilken fantastisk nyhet att dela med dig av till sambon såhär till helgen! 😍

sofie87_
2019-10-11 17:26
#170

Tack fina ni ❤️

Elsevin
2019-10-12 10:10
#171

Stort grattis igen sofie87_! 🙂

Jag tappade självkontrollen, kunde inte låta bli att testa trots att det bara är BIM -6 🤪 Negativt vilket jag förväntade mig, använde rfsu testa tidigt. Men den som väntar på något gott.. 🙂

sofie87_
2019-10-12 11:31
#172

#171 tack ❤️ det är fortfarande väldigt nytt, BIM är först imorgon.. Men jag hoppas att allt går bra och gör det inte det så får vi ta det då. Bara på det igen, tror också det var för tidigt 😊 mitt var ju så svagt och det var bim-4. Önskar dig lycka till ❤️

Elsevin
2019-10-12 20:44
#173

#172 Förstår det, låter som en sund inställning :) Håller tummarna att allt går som det ska för er, se till att njuta nu! Vad roligt att få överraska sambon förresten 🙂

Tack! <3 Ja jag kommer nog fortsätta varje dag om jag känner mig själv rätt 😂

ML88
2019-10-13 10:52
#174

Igår kom min mens så det blev ingenting den här gången, vilket var väntat med tanke på det negativa testet jag tog i fredags. Nu blickar vi framåt mot nästa försök och hoppas att det är vår tur då 😇 En sak jag funderar lite över dock, jag får inte särskilt tydliga ägglossningsflytningar, svårt att liksom ”bygga broar” med dem som folk pratar om. Är lite orolig att det kan innebära att det är svårare för ägget att bli befruktat. Någon som har erfarenheter kring det?

Annons:
Svart ängel
2019-10-13 12:28
#175

#174 Jag har de senaste två åren inte heller haft några tydliga äl-flytningar, är nu gravid efter nästan 1,5 års försök. Har läst att det inte är alltid som flytningarna visar sig i trosorna utan stannar kvar på insidan och då tror man att man inte har några trådflytningar.

ML88
2019-10-13 14:26
#176

#175 Tack för ditt svar och stort grattis till graviditeten, vad härligt! 😍

Susmus
2019-10-13 17:15
#177

#174 Äsch, vad synd! Hoppas du snabbt kan tagga om till nästa försök 🤗❤️

Astrid2016
2019-10-13 18:18
#178

Jag hakar på här så man får ventilera alla sina känslor å tankar 🙈 Lite kort info om oss: Vi försöker på ett syskon å tog ut spiralen i juli.. Första barnet blev oplanerat, andra blev på första försöket. Sen har ja blivit gravid med p-piller som slutade i missfall.. nu är vi på tredje försöket denna gång å de känns länge när man är van att de går så fort 😂 Fick positivt "glad gubbe" på clear blue i fredags. Dag 17 om man räknar från sista mensens första dag. Räknar man så? Vi låg dag 14, dag 17 (positivt ägglossningstest) och idag dag 19. Känns som de är för lite å de gnager i min hjärna.. men 3 åringen har börjat trassla vid läggning å vi har somnat bort från flera kvällar 😂 fasiken oxå… Samma dag som jag fick positivt på ägglossningstesten fick ja ont i magen. Så gissar att de är smärtan man kan få vid ägglossning.. samt vattniga flytningar..

Susmus
2019-10-13 21:48
#179

Ja du räknar helt rätt! Ni lyckades ju riktigt bra! Vi fick till sex 1 gång (dagen innan positivt äl-test) Gubben min är så….trött 🙄 Eller oengagerad. Så min dröm är att få till det flera ggr runt ÄL, som ni fick ☺️ Vi är också på syskonförsök och det är verkligen inte lätt alla gånger att hinna eller orka få till det efter läggningen av lilla barnet. Lite stress finns också att skynda innan hon eventuellt vaknar upp och ropar efter oss. Var lättare innan helt klart! 😅 Hoppas ni plussar snart! 😃

sofie87_
2019-10-14 07:36
#180

Sambon fick veta i lördags och då visade clearblue 2-3 veckor. 😍 Håller tummarna för er att ni snart plussar 💕

Elsevin
2019-10-14 08:14
#181

BIM -4 nu och fortfarande negativt, snacka om att man stirrar sig blind på de där jäkla testerna haha. Har ni berättat för någon att ni försöker eller håller ni det hemligt? Vår omgivning har tjatat läänge på oss om att vi borde skaffa barn så vi håller det hemligt för att slippa all press. Samtidigt känns det på något sätt som att det inte är på riktigt för att ingen vet om det 😅 Knäpp man är..

Annons:
Astrid2016
2019-10-14 08:28
#182

#179 min sambo är oxå trött.. vi skulle tajma in varannandag.. meeen de gick sådär.. 😂 va mycket enklare när man inte hade barn.. nu är de när dom sover man har lite tid 🙈 känns som de ändå blev för lite denna gång.. att dag 14 va för långt bort å dag 19 försent 🙄 Hoppas ni plussa snart.. när har du BIM (visst är de beräknad mens) 🙈 är lite ny på detta att försöka när de inte behövts 🙈

Astrid2016
2019-10-14 08:33
#183

#181 jag är helt knäpp när de gäller test.. kan inte hålla mig för att testa tidigt.. tycker de är jobbigt att gå runt å hoppas å tro om man ändå ska få negativt på testen 🙈 min bästa kompis å granne vet om de.. det komiska är att 2016 fick vi barn med 15 timmars mellanrum utan att vi planerade eller visste om att den andra planerade barn.. NU i somras berättade hon att dom skulle sluta med p-piller å försöka på ett syskon.. då hade jag tagit ut spiralen 4 dagar innan 😂😂 både stressande å skönt att ha nån vid sin sida.. men hon har redan hunnit va gravid å fått missfall.. å nu tror hon att hon är gravid igen medans vi går tom 🙄

sofie87_
2019-10-14 10:11
#184

Vi kommer berätta för familjen inom kort 😊 vill att de närmsta ska veta ifall det händer något.

Elsevin
2019-10-14 11:25
#185

#183 Jag trodde inte jag skulle vara så men ack så fel jag hade 😂 Helt inställd på att det inte blir något den här månaden eftersom det är första gången vi försöker men ändå kan jag inte sluta testa. Men vad sjukt! 😂 Hoppas på tur både för dig och grannen snart då ❤ Att allt gör bra för henne och att ni får ert plus snart 🙂 #184 Åh vad roligt 🙂 Det är nästan det jag ser fram emot mest 😅 Jag är sladdbarn, yngst av tre syskon och ingen av dem har barn så mina föräldrar kommer bli överlyckliga. De är 65 båda två vilket gjort mig lite stressad, vill ju att de ska ha ork att umgås med sitt barnbarn både för deras och barnets skull 😕

Susmus
2019-10-14 19:44
#186

Astrid2016, jag har BIM 22 oktober 🙏 Är idag 8 dagar efter ÄL. Känner noll än så länge. Förstår hur du menar, att det hade varit skönt att få till det en gång till emellan dag 14 och 19! Hoppas det tog sig ändå för er! Mina föräldrar är också äldre, så förstår även den känslan.. Det är något speciellt att se sin Mamma/Pappa leka med vårt barn, deras barnbarn 😃 Åååh nu hoppas jag det går vägen för oss alla snart! ❤️🙏 (Vi håller våra syskonförsök hemligt. Känns skönt att inte ha någon "press" på sig eller förväntningar)

Astrid2016
2019-10-15 12:06
#187

Susmus : å jag har BIM 25 oktober.. men känner jag mig själv rätt kommer jag testa med clear blue early test innan… hade molvärk igår.. men kan lika gärna va smärta efter ägglossningen.. Under rutin ultraljudet med 3 åringen så sa dom att jag hade en muskelknut på livmodern 😏 har läst att de kan va svårare att bli gravid då å lättare till missfall..

Elsevin
2019-10-15 13:12
#188

Nytt test imorse med cb testa tidigt och fortfarande inget. Jag borde nästan kunna ge upp för den här månaden nu va? 🙂 BIM på fredag som sagt. Nu börjar jag känna att jag bara slösar test 😅

Annons:
Susmus
2019-10-15 16:35
#189

Hoppas det inte ska påverka bebischanserna Astrid2016 🙏 Spännande att du testar tidigt! Vill också men tror det blir att vi håller oss till BIM passerat, om jag nu inte skulle få massa symtom, då vill jag testa nu nu nuuuu 😅 Inte kört än Elsevin! Fast förstår dig att hoppet sjönk. Kanske är det mest sannolikt att det borde ha visat..? Jag håller tummarna för dig! ☺️

sofie87_
2019-10-15 18:18
#190

#188 behöver inte alls vara för tidigt, men för att inte slösa test kan du vänta tills BIM eller kanske dagen innan 😊

Elsevin
2019-10-15 18:32
#191

Tack Susmus!❤️ Ja jag inbillar mig att det borde synas vid det här laget i så fall men jag är ju inte jätteinsatt heller. 

#190 Tack för uppmuntran :) Ja det får nog bli så, blir en väldigt dyr vecka det här annars haha.

Susmus
2019-10-16 22:59
#192

ÄL +10 idag och fick ikväll lite rosa när jag torkade mig. Min första tanke var nidblödning! Hjärtat pumpade snabbt! . Sansade mig sen och kom på att det kan bero på massa saker eller så är mensen på väg 😟 Tidigt dock då jag brukar ha lång lutealfas, men har haft några kortare också. Dagarna framöver får utvisa 🙏

ML88
2019-10-17 07:11
#193

#192 Spännande ändå ju 😊 Hur många dagar har du kvar till BIM? Jag håller tummarna ☺️ För min del har mensen precis tagit slut och jag bara längtar till dagarna runt ÄL så man känner att man gör något. De här dagarna mellan mens och ÄL är ju typ de tråkigaste någonsin, bara en lång väntan på nästa försök typ 🙈😅

Susmus
2019-10-17 07:41
#194

#193 Jo så är det! Mycket väntan. Speciellt mellan BIM och ÄL tycker jag också 🙄 Jag brukar försöka ta extra hand om mig då, träna lite extra, så tankarna skingras i den långa väntan. Ingen mens idag. Har BIM 22 oktober så är på BIM - 5 idag, eller äl+11. Nu börjar jag bli pirrig och kan inte sluta tänka på det. Jag som varit heeeeelt lugn efter denna ÄL och inte orkat ha förhoppningar 🙈 Fram tills nu. Tänk om…? 😃

ML88
2019-10-17 08:04
#195

#194 Ja man får försöka hålla sig sysselsatt och planera in lite roliga grejer så man har nåt att se fram emot så går tiden kanske lite fortare ☺️ Förstår dig, man vet ju aldrig liksom så det är ju väldigt spännande. Återstår att se de närmsta dagarna ☺️ Lycka till!

Annons:
[Devya]
2019-10-17 10:55
#196

Här har vi försökt sedan mars men det har ännu inte tagit sig här. Det tycks ju nog ta sin tid den här gången också. :) Det gör dock inget. Är det meningen att vi ska bara ha ett barn så får det bli så. Vi älskar vår lilla plutt väldigt mycket.<3

Vi tänker sluta försöka nästa år om det inte har tagit sig då. Blir spännande att se vad som händer de följande månaderna. :)

Susmus
2019-10-17 13:41
#197

#196 Fin inställning! Jag börjar mer och mer tänka som du. Älskar vårat barn och om det inte blir fler så… så är vi ändå lyckliga! ❤️ Det börjar ta på krafterna att försöka. Som jag har skrivit tidigare så är det som är jobbigast att försöka få till sex runt ÄL 🙄En del av mig vill bara släppa alla syskonplaner för att slippa stressen och frustrationen. Bara låta det komma när det kommer. Fast än är jag inte där… ☺️ Blöder lite mer nu med klumpar. Tappat hoppet helt om nidis. Tidig mens? Suck kroppen trasslar med kort lutealfas nu, och lång lutealfas förra månaden. Tröstäter lite choklad haha 🙈 🍫

[Devya]
2019-10-17 15:53
#198

#197 Vi hade det lite tufft att få till det den första gången (tog ca 13-14 månader) och då prickade vi nog in ägglossningen väldigt ofta. Det tärde dock på ens psyke väldigt mycket måste jag säga. Jag vill inte göra samma misstag igen med ägglossningstest och dylikt utan det får ta den tid det krävs och om det inte blir något nästa år så läggs de planerna på hyllan. Jag börjar ändå bli till åren och min rygg blir bara sämre och sämre så jag tänker lite på den biten också. Jag vill vara en bra mamma åt min lilla dotter och vill inte riskera något bara för att man vill ha en till plutt.

Jag hoppas att du kommer till en punkt där du inte behöver stressa så inför att få en till. Det är väldigt jobbigt att ha det så i längden och man går ju alltid och hoppas varje månad och att få det hoppet tillintetgjord är ju nog lite tungt.  Jag ser det numera som något kul och spännande för att se om det har tagit sig eller ej. Det känns som en otroligt stor skillnad mot första gången vi försökte å hållde på. :)

Ät så mycket choko du vill och behöver! Det skulle jag nu också behöva då min mens dök upp i tisdags. :D

Susmus
2019-10-18 08:46
#199

#198 Tack för kloka ord! Min resa verkar ha varit tvärtom mot för din. Med första barnet så slutade vi skydda oss och försökte inte direkt aktivt pricka ÄL. Då hade jag känslan av att vad spännande att se…. för det kan ju ha tagit sig! Men jag förväntade mig inget och tänkte inte så mycket på det. 4-5 månader senare var jag gravid. Med andra barnet så finns "stressen" att bli gravid då vi båda (helst) önskar syskon tätt. Frustration över att det inte går fort som förra gången. Gråtit över missade ägglossningar. Fått gråa hårstrån pga sambon som inte vill ligga som kaniner vid ÄL, haha. Ja, mycket känslor och bara jobbiga sådana. Stor skillnad mot första gången då det kändes enbart kul. Börjar bli lite härdad nu efter tomma försök och har försonats med tanken att det blir när det blir, OM det blir. Men kommer fortsätta försöka aktivt än flera månader till, om än lite mer avslappnat ☺️

Astrid2016
2019-10-19 09:02
#200

Jag var på ljusparty igår och vart bjuden på bubbel , efter dom tomma försöken tidigare så tänkte ja "va fasiken, de händer typ aldrig att ja dricker bubbel med vänner och jag är ju inte gravid nu ". Men nu har jag mest ångest.. BIM den 25 okt och kan inte sluta tänka på "tänk om" de tagit sig och jag orsakar ett missfall pga detta 😣 Fick ett missfall jan -18 som slutade i akuten 10 dagar senare pga rester kvar och störtblödningar, tappade 1,5 liter blod bara av de dom mätte upp innan dom sprang till operation med mig.. är LIVRÄDD för missfall efter de 🙈 Hur går de för dig susmus? Vet att du oxå snart har BIM 😊

Susmus
2019-10-19 21:54
#201

Hej! Det går inge bra alls Astrid2016 🙁 Mensen kom 6 (!) dagar för tidigt. Väldigt oväntat och tidigt så hann börja tro i början att det var en nidblödning 🙈 Men icke… Så jag laddar om för nytt försök! Förstår din oro för missfall efter det du har varit med om ❤️ Men tror inte du behöver oroa dig alls att nått glas bubbel orsakar missfall 🤗 Jag kände lite som du när jag blev bjuden på fest 5 dagar efter ÄL..Vill inte ställa in hela mitt liv längre, innan jag ens har plussat! Blir ju ändå bara tomma försök för oss, så nu unnade jag mig en fest. Skönt att leva som vanligt innan ett plus kommer 🤗 Hoppas denna månad går vägen för dig! 🙏

Pawz
2019-10-20 10:18
#202

Hej på er alla!

Nu hoppar jag in i denna tråd också! 
Lite kort om mig: Har försökt bli gravid i över två år utan resultat, fick ett tidigt missfall/kemisk graviditet i somras men annars helt tomt. Anmälde mig till fertilitetsutredning i mars i år och har sedan dess gjort ett vanligt VUL som visade på lite omogna äggblåsor (PCO-tendens men inte riktigt). Ett VUL med spolning av äggledarna som visade på dålig/ingen passage och nu i veckan gjorde jag en röntgen med genomspolning av äggledarna som visade på helt fri passage (??). I övrigt är allt som det ska med oss båda.
Nu väntar jag på att gynekolog ska ringa och meddela vidare planering, eventuellt ska jag sättas in på Letrozol! Så spännande. 🙂

På grund av dessa undersökningar så har vi varit tvungna att göra uppehåll i försöken i två månader så nu får vi äntligen börja försöka igen! Jag ska ha mens i veckan och kan omöjligt vara gravid denna gång men är så enormt taggad på nästa ÄL

Håller tummarna för er alla i denna tråd! 🌺

Annons:
vickiesssss
2019-10-20 13:29
#203

Hoppar in i tråden! Jag är 30 år och min sambo 36, vi har en dotter på 3 år och nu tror vi att vi är redo för ett syskon 🙈 Vi hade koll på sista ägglossningen och testade positivt för ÄL, det var 14 dagar sen… Idag tog vi ett graviditetstest som visar svaaaaagt. Beräknad mens imorgon. Har bett om råd i andra gruppen angående testet och där sa många positivt 😊 Precis varit och köpt ett digitalt test! Vi hade tidigare otroligt flyt och blev gravid av en slump första gången utan skydd, då hade vi varit ihop några månader 🙈 Om testet är positivt kan jag inte fatta hur TUR vi har som har så lätt att bli gravida, det finns många som kämpar därute… Man ska va tacksam :)

Astrid2016
2019-10-20 15:48
#204

Susmus.. Rackarns att den kom så tidigt.. men bara närmare till nästa ägglossning då 🙈 Ja jag går bara å funderar om jag ska testa ett clear blue early snart.. så jobbigt med väntan 🙈😂

Mara-Bell
2019-10-20 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Jag kan inte tro det! Jag är gravid 😆 Hade egentligen bestämt mig för att inte testa förrän på fredag, då jag ska på fest fredag kväll. Är någonstans på BIM -1 till -4. Enda anledningen till artist valde att testa idag är för att min man tyckte brösten blivit fylligare, annars känner jag ingenting. Hoppas nu att det håller i sig, och inte blir något tidigt missfall 😊

Svart ängel
2019-10-20 17:47
#206

#205 Men grattis! 😀🌺

Pawz
2019-10-20 17:58
#207

#205 Åh grattis! 🥳

Astrid2016
2019-10-20 20:19
#208

BIM -5 idag.. Va tvungen att testa ett ägglossningstest bara för att ja har så många.. å den visade 2 streck..🙈 imorgon blir det ett graviditetstest bara för att jag inte kan hålla mig 😂 Har haft lite molvärk ända sedan ägglossningen till och från på samma sida.. Sen har ja en förlossningsskada sedan förra förlossningen.. ett bakre framfall så jag har svårt att bajsa.. tycker magen har varit extra trög senaste dagarna 🙈 Men innan denna vecka är slut får vi se om de är hitte på eller riktiga tecken 😂😂😂 Grattis till er som lyckats bli gravida ❤

Susmus
2019-10-20 21:40
#209

#205 STORT GRATTIS!! 😃😃 Så roligt för er! #208 Men så spännande! Var strecken starka på äl-testet? Jsg håller tummarna hårt om du testar imorgon ☺️ #202 Välkommen! Förstår att du är taggad nu! Hoppas nästa ÄL kommer fort 🤗 #203 Välkommen! Håller tummarna för er också 👍 Själv så har jag inte börjat tagga ännu för nästa försök. Har knappt fattat att jag fått mens då den kom så himla oväntat. Nästa ÄL känns så långt borta i huvudet och i verkligheten. Brukar få ÄL på CD 21 så har en del tid väntetid 😅

Annons:
Astrid2016
2019-10-21 07:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Susmus: det syntes ju klart å tydligt att de va två streck men test strecket va svagare än kontrollstrecket på ÄL testet.. Tog ett clear blue tidigt test i morse.. ser två streck.. än om de är svagt.. MEN då har ja läst att många får positivt på dom även fast de inte är något 🙈 så väntar nån dag till och tar ett nytt test 😂 håller hoppet nere tills jag gjort ett nytt så man inte blir jätte besviken 🙈

Karlsson369
2019-10-21 08:06
#211

210 helt klart pos så Grattis!

Susmus
2019-10-21 08:35
#212

Astrid2016, jag ser också två streck! 😃Tycker det ser väldigt lovande ut! Men förstår du inte vågar hoppas än ☺️ Tänk om det "räckte" med mys några dagar innan som du var orolig för var för lite? 😃 Hoppas!

Astrid2016
2019-10-21 14:49
#213

Susmus.. ja tänk om.. vågar inte hoppas än.. nu ska ja bara hålls mig till torsdag/onsdag å ta ett annat test 🙈

Hanna0712
2019-10-21 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Hej alla! Tänkte kolla om det är någon av er med oregelbunden mens och pcos (misstänker att jag kan ha de) som fått positivt ägglossningstest 2 ggr efter mens. Hade mens slutet av augusti, kom som en chock efter att varit borta nästan 1 år. Sedan fick jag pos på ägglosnningstest den 17 sep, negativa gravtest sedan dess och idag fick jag pos på ägglossningstest igen. Läst att man kan få falska positiva. Men denna gången känns det mer som att det är något, har flytningar som jag i vanliga fall inte har och smärta i nedre delen av magen. Någon som har några kloka ord ang detta. Bilden är ifrån dagens positiva 😁

Svart ängel
2019-10-21 20:03
#215

#214 Jag kanske är trög, men menar du att du inte haft någon mens mellan positivt äl-test 17 sep och positivt äl-test idag? Har du nyligt testat med gravtest?

Pawz
2019-10-21 20:22
#216

#214 Som du skriver så kan man få positiva ÄL-test utan att ha ÄL när man har PCO. Att du inte haft mens mellan 17 sep och nu tyder ju på att testet 17 sep var falskt positivt. Ingen ÄL = ingen eller väldigt lite mens. Men får du positiva ÄL-test så ska du så klart mysa på för fullt ändå för även om man har PCO så kan man ju få riktig ÄL också ibland! Så passa på nu när du har så fina test + flytning och lycka till!

Annons:
Hanna0712
2019-10-21 20:49
#217

#215 Nej inte haft någon mens sedan slutet av augusti. Japp tog ett gravtest när jag såg att ägglossningstestet blev så starkt och gravtestet var negativt. #216 jaa det får blir massor av mys nu, tack så mycket!!

Karlsson369
2019-10-22 17:25
#218

Tog ett ägglossningtest nu och det vissar att jag ska antingen ha imorgon eller att jag har precis haft. Myste i lördags så får mysa idag ifall det är imorgon annars håller vi bara tummarna nu 🙏

Astrid2016
2019-10-23 06:15
#219
Astrid2016
2019-10-23 06:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

BIM -2 🙈❤ Känns fantastisk.. nu ska bara den lilla ärtan stanna där inne, så himla orolig för missfall 🙄

Susmus
2019-10-23 07:43
#221

Wiiie stort grattis Astrid2016!! Det tog sig! 😃 Håller tummarna allt går vägen ❤️

Astrid2016
2019-10-23 09:30
#222

Susmus, ja de verkar inte bättre 🤗 mina tidigare graviditeter har ja varit odödlig. Aldrig varit orolig för missfall.. men efter kaoset för 1,5 år sedan med missfall är jag livrädd för att få igen 🙈

Karlsson369
2019-10-23 11:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Stark pos på ägglossning så blir att mysa i natt 😍

Annons:
Karlsson369
2019-10-24 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Lika starkt idag med så får se om vi har ork för mys idag med 😅

Pawz
2019-10-24 11:27
#225

#224 Ja det kan ju ta ett par dagar innan ägget släpper så mys på! :)

Karlsson369
2019-10-24 14:10
#226

Ja det får vi allt göra och hålla tummarna sen 😊

Mara-Bell
2019-10-24 18:35
#227

#224 jag hade med så, starkt två dagar i rad, men vi orkade inte andra dagen🙈 men det tog ju sig ändå, och då fick vi till det 6 dagar före och 2 dagar före ägglossning. Så det är nog mycket tur som spelar in när ett ägg blir befruktat, vi har försökt flitigare vid tidigare tillfällen 😊

Fia81
2019-10-25 07:20
#228

Hej, jag hoppar in här! Vi väntar med spänning på att kunna göra ett gravtest inom dom närmaste dagarna. Vi har två barn idag 8 år och 11 år. Båda planerade. Denna lilla var i så fall inte planerad men absolut välkommen om det skulle visa ett +. Jag fyller 38 år i november så en sista liten tycker vi känns mysigt ❤ Jag tycker oftast jag blir skengravid innan test 😉 Men detta känner jag nu. Ökad törst efter vatten Öm livmoder/ lätt mensvärk Ömma bröstvårtor och ibland sticker det till i brösten Extra kissnödig Högre temp Trötthet Reagerar på starka dofter Lätt huvudvärk Svullen mage En känsla av att detta är något annat än PMS Igår hände även något jag inte varit med om tidigare. Efter en förmiddag med öm livmoder och stickande bröst så reste jag mig hastigt upp. Jag kände hur något ran ur mig och det blev blött genom trosor och byxor. Min första tanke var att det var mens, men att den var för tidig.. Det var inte mensen utan en kraftig, vattning och luktlös flytning. Jag brukar vara torr som en mussla innan mens så detta kan i alla fall vara ett + tecken 😄 Alla mina graviditeter har haft olika symtom. Mer eller mindre tecken. Men det är alltid lika otåligt att invänta test 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2019-10-25 08:10
#229

Har börjat få kramper idag på morgonen och tog ett nytt ägglossningtest och det vissar fortfarande starkt men inte lika starkt som i förrgår och igår. Just nu hoppas jag detta är ett bra tecken och vi kan få en liten snart i framtiden ❤

Cireea
2019-10-25 20:31
#230

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: