Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1029 ggr
emmi_94
9/2/19, 2:38 PM

Första ultraljudet

Hej! Jag undrar när ni fick gå på era första ultraljud? Jag hör så otroligt olika, en del i v.12 och andra i v.18 eller till och med senare. Jag är i v. 8(7+5) och jag längtar såå till att få se den lille.. kan man om inte annat be om ett tidigt ultraljud?

Annons:
idah88
9/2/19, 3:07 PM
#1

Hej Jag har mitt första ultraljud när jag är i vecka 13 +1. Försökte få ett tidigt också men de gick inte utan att ha en anledning som tex blödningar och magsmärta. Men jag bokade ett privat ultraljud vecka 6+1 för att få se hjärtljuden ☺️ Allt såg bra ut och nu är jag i vecka 8+1. Har du fått någon tid än för ultraljud? Man längtar ihjäl sig 🙈

NinniH
9/2/19, 3:43 PM
#2

Vi fick göra vårat första i vecka 13+ något, minns inte exakt dag då det är flera år sedan. Där vi bodde då erbjöd de KUB gratis till alla, annars hade vi fått vänta till RUL.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sava
9/2/19, 3:45 PM
#3

Vi gjorde KUB och har gjort med alla tre barnen, detta kring vecka 12-13. Detta erbjuds alla där vi bor. RUL är ju inte förrän lite senare, kring vecka 18-21 tror jag… Jag längtar efter min kallelse dit! Kolla med din barnmorska kring möjligheterna😊

emmi_94
9/2/19, 4:09 PM
#4

#1 privat ultraljud? Vart vände du dig då? :) Nej inte fått någon tid än, ska träffa barnmorska i slutet på v.12 :) #2 tack för att du delade med dig! :) #3 okej, tack! Jag ska se vilka möjligheter som finns :)

idah88
9/2/19, 4:58 PM
#5

#4 Jag va på ett ställe som heter Crocus, ligger vid Östermalm i Stockholm ☺️

Livingthelife
9/3/19, 7:27 AM
#6

I v12 :)

Annons:
Sparven88
9/3/19, 9:14 AM
#7

Här i skaraborg har jag läst någonstans att man nu ska erbjudas ett ultraljud i v 12 ungefär. Vet inte om det är fastslaget eller enbart ett förslag. När jag väntade mina barn fick vi vänta till RUL båda gångerna, innan vi fick se bebis. Tror det var i v19 + ungefär. Med första barnet, fick vi ett ultraljud till efter RUL, detta för att det finns en genetisk hjärtsjukdom hos pappan, så då ville de göra ett till för att kolla hjärtat. Med andra barnet gjorde vi som sagt RUL, och det var bara det egentligen. Men efter att jag inte känt henne i magen på flera timmar, så fick vi komma upp och undersökas, bl. a med ultraljud. Angående privata ultraljud, eller tidiga ul, är det aldrig någon som godkänt det när jag frågat. Mellan första och andra barnet fick jag missfall, men blev gravid direkt efter igen, utan någon mens. Och trots min oro och det faktum att jag dessutom inte visste i vilken vecka jag var i, fick jag ändå inte göra ett tidigt ul, utan fick vänta till v19. Det var sjukt långa veckor..

emmi_94
9/3/19, 1:33 PM
#8

7# okej, tack för att du delade med dig! Ja är ju verkligen en sååå lång väntan… man är ju så orolig och vill veta så allt är som det ska, detta är min första graviditet så man vill ju att allt ska gå bra!

Sparven88
9/3/19, 6:03 PM
#9

#8 Ja, jag trodde att jag skulle vara mer avslappnad och mer chill med andra barnet, men jag var ju lika nervös och nojjig ändå. Sen kan det ju iof ha berott på missfallet precis innan, men from den dagen man får ett positivt grav-test, då börjar oroandet på riktigt. Och inte slutar det sen bara för att barnen är födda, nej nej, det fortsätter 🤣 Man är alltid orolig för något! 🤣😂

Upp till toppen
Annons: