Annons:
Etikettallmänt
Läst 726 ggr
densomundrar
2019-09-01 08:44

Hur vanligt att ej få veta kön?

Med första barnet tog vi inte reda på könet men med detta vill jag väldigt gärna veta. Men börjar nojja över att dom inte kommer kunna se med säkerhet vad det blir och därav inte vilja säga kön till oss - vilket såklart är bra om dom inte är säkra. Hur vanligt är det att dom inte kan säga vad det blir för kön? Till saken hör att första barnet vid RUL (enda ul jag gjorde efter vul) låg så tokigt till att vi efter någon timmes olika försök fick komma tillbaka dagen efter för att de inte kunde ta alla mått. Liknande var det på KUB med bebisen i magen, men som vi efter många försök lyckades få tillräckligt bra vy för att kunna få rätt mått.

Annons:
jackiejohn
2019-09-01 11:25
#1

Vi ville veta med tredje barnet och sa på RUL att kan du se vad det är vill vi gärna veta, men trots tappra försök så gick det inte att se för navelsträngen låg emellan benen på bebis. I vecka 30 var vi inne och gjorde ett ultraljud pga låg aktivitet på bebis och fick som en bonus veta att vi väntade en pojk, läkaren pekade ut penis och pung väldigt tydligt och hade hade han inte pekat så hade jag själv gissat att det var en penis/pung som var på bilden. Men trots det så kom det ut en liten tjej 🤷🏻‍♀️ Så den där sonen försvann och vad läkaren(och vi) trodde sig se som penis/pung vette tusan vad det var 😅

[Devya]
2019-09-01 12:59
#2

Du kan göra ett nipt test och då får du veta säkert. Det lär dock kosta lite. Där jag bor så fixas sådant utan extra kostnader.

Upp till toppen
Annons: