Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1402 ggr
denice95
2019-07-28 10:32

Plussa i vecka 2+0

Jag skulle bara vilja höra vad ni tror. Jag plussade sista april efter att mensen hade försvunnit månaden innan, antagligen pga stress inför vårat bröllop vi hade i Juni. Så barnmorskan skickade oss på ett tidigt ultraljud för att få bekräftat hur långt gången jag var. Enligt mina beräkningar på när jag borde ha haft sista mensen skulle jag då vara i vecka 7. Vi kom till ultraljudet och såg ett hjärta slå för fulla muggar och hon säger att jag är i vecka 5. Jag ifrågasatte henne att "börjar inte hjärtat slå någonstans runt vecka 7?" Men hon svarade bara att de kan börja i vecka 5. Jag tyckte det kändes märkligt och tror inte riktigt det stämmer, då skulle jag isåfall ha plussat i vecka 2+0 vilket känns rätt orimligt då det är då man har ägglossning 😅 Och då jag plussade tog jag ett digitalt test med veckoindikator som sa att jag blev befruktade för 1-2 veckor sedan. Jag går in i vecka 16 på tisdag och har RUL om 2 veckor. Även kännt rörelser sedan vecka 10, och jag är stor för min vecka enligt många, men även barnmorskan, trots att jag väntar andra barnet. Så bara lite kul att se vad ni tror? :) Är det ens möjligt att plussa i vecka 2+0 Ska bli väldigt spännande på RUL 😄 Jag själv och barnmorskan tror att jag är 1-2 veckor längre gången än vad som sagts 😏

Annons:
mollyt
2019-07-29 09:23
#1

Haha, jag tror på din beräkning! Så jag tänker att du säkert blir flyttad igen på RUL!

denice95
2019-07-29 11:38
#2

Ja de ska bli intressant 😅

Upp till toppen
Annons: