Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1395 ggr
Sandrus
2019-07-27 17:22

Växande vårtgårdar, tecken på grav?

Hej. Jag undrar om det är ett symptom på graviditet att vårtgårdarna växer? Min sambo upptäckte det på mig för några dagar sedan och dom har blivit ännu lite större sen dess men inte mörkare, bröstvårtorna styvnar även för minsta lilla. I övrigt finns inga symptom alls, jag har inte ens pms besvär den här månaden trots att jag lider av pmsd utan är lugn och stabil annars är jag som ett monster. Väntar mensen imorgon men har noll menskänningar men kände ÄL tydligt den 14de juli.

Annons:
[Devya]
2019-07-28 07:41
#1

Jo, men det brukar vara lite längre fram i graviditeten som det sker och inte de första veckorna. För mig växte dem väldigt mycket och blev väldigt mörka men det var då mycket längre fram i graviditeten. Bröstvårtorna styvnade inte mer än tidigare för mig så det kan jag inte uttala mig om. Ta ett test säger jag. Man kan ju ha "mens" fast man är gravid så kanske du har varit gravid en längre tid och därför har du redan symptom som större bröstvårtgårdar? Eller så är det bara så din kropp fungerar. Vi alla fungerar olika. :)

Sandrus
2019-07-28 09:37
#2

Tack för svar! Jag tog ett test imorse som va negativt så troligen har min kropp bara fått något frispel :(

mollyt
2019-07-29 09:25
#3

Mina har verkligen förändrats, i färg och storlek men det kom en bit in i graviditeten. Nu är andra barnet 8 månader och brösten har inte ändrats tillbaka så jag antar att färg och form är här för att stanna.

[Devya]
2019-07-29 11:23
#4

#2 Kan vara! Våra kroppar är ännu lite av ett mysterium. :D

#3 Finns kanske ännu tid för dem att ändras. Min dotter är också 8 månader.

Jag hoppas åtminstone att färgen på mina ändras för just nu har de två olika färger! Längst in mot själva bröstvårtorna är de väldigt ljusa och sen blir de väldigt mörka.. Otroligt irriterande att de ska vara två olika färger och att det är så synligt. -.- Har varit så sedan den sista gången jag pumpade ut mjölk….

Att bröstvårtgårdarna inte lär återgå till sin tidigare storlek ser jag dock som en självklarhet. =P

mollyt
2019-07-29 18:01
#5

#4 jag har även ett barn sedan innan, som blir 3,5 år. Så mina bröst är samma nu som när de förändrades under den graviditeten (avseende färg, form osv). 🤔

[Devya]
2019-07-29 19:20
#6

#5 Mina blev väldigt mörka under graviditeten men har sedan dess ljusnat mer och mer så jag lever ännu på hoppet. :D

Annons:
Sandrus
2019-07-30 11:13
#7

Lustigt, fortfarande ingen mens men svag mensvärk som kommer och går sedan igår… jag brukar få mensvärk så jag tror jag ska smälla av sen kommer mensen inom två tre timmar.. men ne..

Upp till toppen
Annons: