Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1322 ggr
Sava
2019-07-11 21:46

Sy barnkläder

Är det någon som syr egna barnkläder? Var har ni hittat mönster? Vad använder ni för tyger? Några tips till en nybörjare?

Annons:
NinniH
2019-07-11 21:51
#1

Jag syr till sonen, som snart är 6 år. Använder i princip uteslutande elastiska tyger - trikå och joggingtyg. Det finns en uppsjö av duktiga mönsterritare som säljer och jag använder mig främst av mönster från Made by Runi och Hallonsmula Design. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sava
2019-07-12 17:03
#2

Jag har provat göra ett eget mönster till ett par byxor, vi får se hur resultatet blir:-p Sen har jag ett par byxor som sonen fock av en kompis mamma som sytt dem. Enkelt mönster så tänkte använda de som mall men lägga till lite på längden också:-D Så himla kul! Vad kostar tyg? Blir det himla dyrt? Hittade till jny.se, urgulliga tyger och ekologiska dessutom:-)

NinniH
2019-07-12 17:58
#3

#2: Tyg, i alla fall trikå, kostar allt mellan 80 kr/meter (väldigt billigt!) till över 240 kr/meter. Allt beror på om det är enfärgat eller mönster och hur pass unikt mönstret är.  🙂 De små företagen som säljer tyg brukar kunna ha egendesignade tyger och de brukar ligga lite högre i pris än ex mönstrade tyger som går att få tag på hos de större företagen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: