Annons:
Etikettallmänt
Läst 2349 ggr
Djurälskaren87
7/9/19, 10:07 PM

Inget illamående gravid

Jag var inte alls illamående med sonen. Kunde känna lite morgonillamående i vecka 9 men de försvann fort. Mår än så länge inte illa i denna graviditet heller. Är i vecka 6 bara visserligen. Fler som inte mått illa

Annons:
Garm
7/9/19, 10:10 PM
#1

Jag mådde inte illa alls under hela min graviditet.

X2015X
7/9/19, 10:24 PM
#2

Mådde aldrig illa med sonen heller och nu är jag i v6 och känner liksom ingenting. Men jag hade aldrig några symptom förra gången heller. Blir så orolig av de. Jag liksom önskar att jag mådde illa så jag har ett kvitto på att man är gravid hehe

Djurälskaren87
7/9/19, 10:28 PM
#3

1. Skönt :) 2. Förstår det. Jag känner av molvärk och ömma bröst iallafall men illamåendet lyser med sin frånvaro

mollyt
7/9/19, 10:35 PM
#4

Jag har haft illamående under mina graviditeter - men HELT olika! Med dottern mådde jag inte så himla illa egentligen men jag kräktes mycket på morgonen och länge! Alltså kräktes flera gånger före frukost, sen efter frukost, sen lite till innan jag kom iväg till jobbet men sen var allt bra resten av dagen. Höll på så en bra bit upp till vecka 20-någonting. Med sonen mådde jag rätt okej på morgonen men sedan byggdes illamåendet upp under hela dagen för att på kvällen bli ohanterligt! Till den grad att min man typ inte kunde ligga/sova i vår säng för jag mådde så illa att jag inte klarade av att han vände sig om i sängen. MEN jag spydde kanske bara en eller två gånger under den graviditeten. Sjukt stor skillnad! Dessutom försvann illamåendet sådär i vecka 14-15 kanske 😳

Sparven88
7/9/19, 10:46 PM
#5

Jag mådde såå illa första graviditeten( fick en son). Jag spydde varje dag i typ 14 veckor. Min andra graviditet var jag också illamående, men trots det "symptomet" fick jag missfall i v8. Samma dag som jag började blöda spydde jag ändå. Min tredje graviditet (flicka) mådde jag knappt illa alls , tror jag kräkte någon enstaka gång. Barnmorskan som jag hade under min första graviditet sa "att man kräker är ett bra tecken".. men bevisligen var det inte det, eftersom jag trots det fick missfall.

Djurälskaren87
7/9/19, 10:48 PM
#6

5 läst att missfallsrisken minskar om man kräks/ mår illa men vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Jag har andra gravidsymtom iatället för illamående

Annons:
jackiejohn
7/9/19, 10:48 PM
#7

Första graviditeten: Mådde illa dygnet runt från ca v 6 till ca v 11 kräktes en gång. (Tös) Andra barnet: Brutalt illamående med hejdlösa kräkningar varje morgon från v 6-12 ca. (Tös) Tredje graviditeten : Inget illamående överhuvudtaget, MA i vecka 11. Fjärde graviditeten: Inget illamående överhuvudtaget, ultraljudet säger att det är en pojk denna gången vi får facit inom ett par veckor. Har med andra ord två graviditet av varje, har avgudat de då jag sluppit illamåendet 🙏🏻

[Devya]
7/10/19, 5:53 AM
#8

#6 Det där är nog rena rama bullshit. Min svägerska mådde fruktansvärt illa tills vecka 17 då hon fick missfall.  Hon mådde även väldigt illa de gånger hon var gravid där tidigare och det gick vägen och hon fick två pojkar.

Jag tycker att du ska vara glad tacksam om du inte mår illa. :) Jag mådde otroligt illa då jag var gravid med min lilla tjej. Dock bara två veckor men det var en mardröm. Jag kunde inte göra något annat än att ligga i sängen.

Min syster mådde aldrig illa i sina två graviditeter och min mamma mådde inte heller illa med alla de fyra barn som hon har fött fram till världen. Hon mådde dock illa en gång men då fick hon senare missfall.

Så du ser, det är nog så olika hur det fungerar och finns inget självklart svar eftersom illamåendet har inget att göra med om man kommer att få missfall eller ej. Så du ska inte oroa dig i onödan! Lättare sagt än gjort kanske. :)

Djurälskaren87
7/10/19, 6:33 AM
#9

8. Ja jag läste de någonstans men minns inte var. Ja jag mådde ju inte illa med sonen och allt gick bra där så håller tummarna samma denna gången❤️

[Kijsen]
7/10/19, 7:51 AM
#10

En kompis till mig har inte mått illa någon gång under sin graviditet, hon ska föda när som helst nu :)

oh-la
7/10/19, 8:03 AM
#11

Har inte mått illa med vare sig dottern eller sonen. Vissa mår inte illa under sina graviditeter, och det sig ökar inte risken för missfall. Vet däremot att vissa menar på att illamåendet är ju en reaktion på hormonerna, alltså ett symptom på att man har ökad längd gravidhormon i kroppen och att det är ett tydligt tecken på att det finns något. Grejen är ju att man sällan vet när embryot dör och hormonnivåerna sjunker. Vid MA tror ju kroppen att den är gravid fast embryot inte lever, som exempel. Själva illamåendet ökar alltså inte chansen för en fullgången graviditet.

Katstad
7/10/19, 8:42 PM
#12

Ni som har haft illamående och spytt, har ni mått bättre direkt efter? Har känt mig stundvis typ "illamående i bakgrunden", typ tjuvtjockt om det säger någonting? Men inte tagit det på allvar. Igårkväll trappades ett illamående upp och jag mådde illa under ett par timmar. När vi kom hem och la oss mådde jag ruskigt illa. Sov en timme och vaknade och fick springa och korven jag åt typ 4 timmar tidigare kom upp. Mådde sjukt bra direkt efteråt men har mått lite sådär "tjuvtjockt" till och från idag igen. Brukar det vara så eller kan det varit en dålig korv liksom?

Livingthelife
7/11/19, 9:41 AM
#13

Jag hade inget illamående, fick lite halsbränna däremot :)

Annons:
mollyt
7/11/19, 1:25 PM
#14

#12 varierade för mig, första barnet mådde jag som värst på morgonen och efter att jag spytt färdigt (typ kommit till jobbet) så mådde jag bra resten av dagen. Andra barnet blev illamåendet bara värre och värre under dagen och ingenting hjälpte (knappt ens medicin och småätning).

Sava
7/11/19, 9:45 PM
#15

Har varit olika för mig med. Med dottern hjälpte det att kräkas, då mådde jag bättre. Men med sonen spydde jag och spydde och spydde och inte mådde jag bättre för det😛Mitt illamående har börjat komma smygande. Trevligt😞Men man ska inte klaga, vi väntar ju en liiiiiiten😀

Upp till toppen
Annons: