Annons:
Etikettallmänt
Läst 1220 ggr
Kanja_
2019-07-09 13:20

Vad kan det bero på? Svälter jag?

Jag är i vecka 7 nu och jag mår inte så bra och jag behöver svar (om någon kan svara) och lite tips. Sen vecka 6 så har jag har haft ont i magsäcken och illamående varje dag (dagarna ut) och det börjar bli jobbigt. Magontet liknar väldigt mycket magontet man får när man har inte ätit på hela dagen då man typ svälter. Fråga en kompis om det och hon sa att det beror på att bebisen tar all näring, kan det stämma?? Det ända som jag vet hjälper är just att äta men då måste jag äta en hel portion, inte bara ett äpple. Nu i vecka 7 har jag ramlat över en till sak som gör det svårare att hjälpa mig själv och det är ingen matlust. Har älskat pasta hela mitt liv men nu vill jag inte ha något annat än kött eller hemmalagadepannkakor. Var på ultraljud och tog prover, allt såg bra ut. Finns det någon som har vart med om samma? Vad beror det på? Finns det något sätt att få tillbaka matlusten?

Annons:
Sindri
2019-07-09 14:03
#1

Ja, barnet tar den näring det behöver ur din kropp, och får du ett sug efter något, eller bara kan äta vissa saker så är det det du behöver. När jag väntade nr 1 mådde jag väldigt illa de första tre månaderna, och det enda jag ville ha var hamburgare - så vi blev stammisar på McDonalds.
Ät det du vill när du vill så du inte får näringsbrist. MVC håller koll  på dina värden.

En del tycker att ingefärste hjälper mot illamående. Jag åt Postafen en graviditet för att kunna existera, fråga din BM om det är ok.

mollyt
2019-07-09 19:57
#2

Fostret/barnet tar den näring som behöva. Det är väldigt vanligt att må illa och inte vara sugen på mat när man är gravid, framförallt de första månaderna.

DenLin
2019-07-10 23:31
#3

Om inte jag minns fel så tar dock inte fostret näring från mamman så tidigt i graviditeten, moderkakan har ju inte tagit över ännu, utan fostret får näring av gulesäcken de första veckorna.

Upp till toppen
Annons: