Annons:
Etikettallmänt
Läst 1478 ggr
Djurälskaren87
7/3/19, 11:32 AM

Mensvärk och gravid

Är i vecka fem och har haft daglig mensvärk sen ägglossningen och den håller fortfarande i sig. Vet jag hade mensvärk när jag plusssde med sonen med och trodde varje dag mensen skulle komma. Men minns inte hur länge de höll i sig. Någon mer?

Annons:
Katstad
7/3/19, 11:56 AM
#1

Här är en till! 🙋‍♀️ Vet inte exakt hur långt gången jag är iom att jag räknar direkt ifrån ett missfall. Men är precis i vecka 5 eller ska gå in i vecka 5 om bara någon dag. Har också ända sen ÄL känt typ ilningar, molvärk och växtvärt. Idag och igår har det känts som mensvärk så tar det så lugnt jag kan, vet inte riktigt vad man ska förvänta sig 🤷‍♀️

Jennifer H
7/3/19, 11:59 AM
#2

Jag hade likadant i början av graviditeten, i princip varje dag fram till v. 9 ungefär. Idag är jag i v. 12 och kan fortfarande få ont i magen emellanåt, men min barnmorska ansåg att det var normalt eftersom tarmar och sånt flyttar runt för att skapa plats åt livmodern.

Djurälskaren87
7/3/19, 12:28 PM
#3

1 jag gillar att jag känner symtom men man tänker alltid mensvärk/molvärk är något dåligt. Även om jag hade samma med sonen och där gick de ju bra.

Djurälskaren87
7/3/19, 12:28 PM
#4

2. Ja jag minns också jag hade med första de första veckorna sen kom de i perioder. Man är bera orolig då man förknippar mensvärk som Mensen …

Djurälskaren87
7/3/19, 12:32 PM
#5

1känner du mer symtom

Katstad
7/3/19, 12:54 PM
#6

#5 jag håller med! Symptom är bra men man är ju så fruktansvärt nojjig att det ska bli fel igen. Förutom värken så har jag ett sjukt taskigt och känsligt humör. Är hungrig hela tiden, brösten känns tyngre typ men ömmar inte och en fantastisk ökad mängd flytningar 🙄 Hur har du det själv? 🌸

Annons:
[Kijsen]
7/3/19, 3:09 PM
#7

Kände också molvärk redan i vecka 5. Nästan varje dag vid många tillfällen, speciellt vid vila 😊 redan i vecka 6 började bakis smaken i munnen

Djurälskaren87
7/3/19, 4:01 PM
#8

6. Ja och sen är man orolig när det avtar. Jag har ömma bröst, trött och ökad hunger. 7. Med första eller andra? När avtog de?

[Kijsen]
7/4/19, 8:58 AM
#9

8 Minns såklart mest med andra för det inte var så längesen 😅 hade mer med andra än första. Har fortfarande mensvärk dagligen (v18)

Livingthelife
7/4/19, 9:54 AM
#10

Mensvärken kan ju vara att ni känner livmodern växa :) inte ovanligt I början av graviditeten. Jag hade också lätt mensvärk till och från, sen en dag slutade det och sen kom den tillbaka samma natt allt satte igång 😂

Katstad
7/4/19, 10:35 AM
#11

#10 Absolut, och så är det säkert! Men lika mycket som det känns bra så blir man nojjig för det ska vara början på något dåligt 😅

Djurälskaren87
7/4/19, 11:16 AM
#12

Ja detta är mitt andra barn så kanske därför jag känenr extra denna gången mee?

Upp till toppen
Annons: