Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1013 ggr
gothinika1
2019-07-02 14:17

Gravidförsäkring

Någon som har koll på detta? Vilken är bäst? Mest prisvärd?

Annons:
vallhund
2019-07-02 15:25
jackiejohn
2019-07-02 21:26
#2

Jag har haft via min bank, Swedbank Tre kronor försäkring. Har haft den under alla tre graviditeter, vid första graviditeten fick vi utnyttja den pga prematur födsel. Jättesmidigt och bra fick dagaersättning för varje dygn barnet var inskrivet på sjukhuset (2 månader) och en summa i kompensation för det akuta kejsarsnittet jag fick genomgå. Gravidförsäkringen övergick i barnförsäkring och tack vara det så blev det inga undantag i försäkringen pga förtidig födsel. Vi har våra egna personförsäkringar i banken så vi kollade inte så jättenoga på andra då vi var nöjda med upplägget/ vad som ingick i bankens. Men jag rekommenderar alla att teckna en graviditetsförsäkring. Har betalat 1400kr vid teckningstillfället.

Bjallstal
2019-07-03 09:21
#3

Precis som #2 säger så är det viktigaste att man tecknar en. Och sedan direkt vid utskrivning från bb ser till att den övergår till en barnförsäkring. Har man ingen graviditetsförsäkring så tar de flesta barnförsäkringar inte medfödda fel, även om de inte upptäcks förrän flera år senare. Vi körde på Trygg Hansa. De har jag själv haft som barn och de har hjälpt mig när jag blev kroniskt sjuk som 17-åring

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

mollyt
2019-07-05 19:27
#4

Håller med om att det är viktigt! Jag hade trygg hansa under båda mina graviditeter - den gäller första halvåret efter barnet är född också och man får motsvarande belopp i rabatt sen på barnförsäkringen! Jag har inte behövt nyttja försäkringarna ännu men är väldigt glad att jag och barnen varit och är försäkrade utifall det skulle behövts.

Djurälskaren87
2019-07-05 19:46
#5

När ska man teckna en

jackiejohn
2019-07-05 21:22
#6

5# Mina försäkringar är tecknad i v 20, gick inte att teckna tidigare men det kan skiljer sig nog lite mellan olika försäkringsbolag.

Annons:
Bjallstal
2019-07-09 20:53
#7

Fick reda på att jag var gravid i v 29 och tecknade direkt. Jag hade tecknat så fort jag trillat över va 12 veckor annars.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: